Az online marketing kifejezés hallatán a laikusok sokszor egy mágikus dobozra gondolnak, aminek működését senki sem ismeri igazán. Bár ma már több online marketing eszköz AI-vezérelt, azért a mágikus doboz működésénél szerencsére nagyobb betekintésünk van abba, hogy mi-hogy működik ebben a kiterjedt gépezetben. Elmondhatjuk, hogy az online marketing inkább egy tőzsdei hosszú távú befektetésre hasonlít. Hasonlatokkal perszeazonban könnyű dobálózni -, ha kíváncsi vagy a mögöttük rejlő miértekre is, olvass tovább!
Gondolkodtál már azon, hogy a Te viselkedésed alapján milyen buyer persona készülhet? Gyere velünk a kulisszák mögé, ahol most akasztják a hóhért, vagyis fény derül az ügynökségi personákra!
Ahogy egy első randevún, úgy egy első szakmai konzultáción is több lehet még benned a kétség, mint a bizonyosság - és ez így természetes. Épp ezért fontos, hogy felkészülten, a megfelelő kérdésekkel érkezz az első találkozóra, így azonnal meggyőződhetsz róla, van-e jövője az üzlet kapcsolatnak, vagy érdemes inkább menekülőre fognod, mielőtt még túl késő lenne…
Tippeket és tanácsokat adunk, nem is egyet, hanem kapásból nyolcat, amelyek segítségedre lesznek a megfelelő marketing ügynökség kiválasztásában, avagy mit is jelent a 8K modell és hogyan alkalmazd a gyakorlatban.
A PR segítségével növelheted a forgalmadat, értékesítéseid számát, és új piacokra léphetsz. Egy profi PR ügynökség pedig segít elkerülni a tipikus hibákat céged imázsépítése során, tudatos stratégiával kiutat mutatni az egymással versengő PR-tanácsok rengetegéből, és megbízható, stabil hírnevet építeni cégednek - sőt, megelőzni és elkerülni egy-egy potenciális krízist, amely romba dönthetné az imázsod. Mi is tehát a PR, mit csinál egy PR ügynökség, és milyen praktikus részleteket érdemes megfontolnod egy partnerség kapcsán?
Az elmúlt évek történései a digitális világba tereltek, de nem tudod, pontosan mit és hogyan csinálj? Tetemes összeget költöttél el, sok időt fordítottál online marketingre, de nem térült meg? Gondolkodtál már azon, hogy online marketing ügynökségre bízod a szakmai munkát, de nem vagy biztos benne, hogy milyen kötelezettségekkel is jár mindez?
Az ügynökségek célja alapvetően az ügyfelek piaci jelenlétének erősítése, a márkahűség kialakítása, és az értékesítés fellendítése. Mindez hatékony stratégiák megvalósításával, megbízható kapcsolattartással, ráadásul az ügyfél energiaforrásainak felszabadításával történik. Ahány ügynökség, annyi lehetőség, ám a kreatív és marketing ügynökségek között érdemes különbséget tenni. Most segítséget nyújtunk a megfelelő ügynökség kiválasztásához és egy ügynökséggel való együttműködés jellemzőit is sorba vesszük.
Biztosan benned is felmerült egy-két megragadóan kivitelezett arculat vagy kampány láttán, hogy eljött az ideje, hogy Te is megerősítsd vállalkozásod vizuális kommunikációját. Nyilván ez egy komplex és több embert igénylő folyamat, így teljesen reális, hogy a megnyerő megjelenés elérése érdekében szükséges egy ügynökség szakértelmére támaszkodnod. Ez viszont egy kölcsönös folyamat, hiszen amennyire szükség van a vizuális szakemberek tapasztalatára, úgy a Te szakértelmedre és instrukcióidra is. Ehhez fontos, hogy meghatározzunk különböző célokat és irányokat, amelyeket a vállalkozás képviselni szándékozik.
Előző cikkünkből megtudhattad, hogy általánosan milyen kérdésekre kell készülnöd, ha felkeresel egy online marketing ügynökséget. Ha már azt is tudod, hogy az ügynökség széles szolgáltatási palettájából a PPC kampánykezelést szeretnéd igénybe venni, akkor tovább konkretizálhatod a briefet, amit majd a kiválasztott ügynökségeknek elküldesz. A pontos brief alapján kapott árajánlatokat aztán könnyen összehasonlíthatod, és megspórolhatsz néhány pontosítási kört is. Olvasd el, hogy hogyan érdemes briefet készíteni, ha PPC kampánykezelésre szeretnél ajánlatot kérni!
Vállalkozásod már készen áll új ügyfelek vagy vásárlók fogadására, de még hiányzik egy ütős honlap, amivel meggyőzheted őket? A legjobb dolog, amit tehetsz - akár te magad, akár szabadúszó fejlesztő, akár szakértő webfejlesztő ügynökség készíti az oldalad -, az egy webfejlesztés brief összeállítása. Ez az iránymutató dokumentum pontosan meghatározza a projekt célját, az elvárásokat és a határidőket, hogy a fejlesztési folyamat gördülékenyen, gyorsan és hatékonyan mehessen végbe. Egy jól megírt brief azonban nemcsak a fejlesztő csapat számára teszi könnyebbé a munkát, hanem azt is garantálja, hogy valóban minden elképzelésed figyelembe legyen véve a fejlesztés során. Mutatjuk, hogyan írd meg a tökéletes briefet az általad elképzelt tökéletes honlaphoz!
A közösségi platformok széles választékából magánemberként személyes preferenciáink alapján kiválasztjuk azokat, amiket szívesen olvasgatunk, hasznosnak találunk. De mi a helyzet az üzleti oldalakkal? Cégednek nem szükséges minden közösségi platformon jelen lenni, azok a felületek azonban nem kerülhetőek meg, ahol a legfontosabb célközönségeid megtalálhatók. A social tartalomgyártás szakértelem nélkül felesleges erőforrás-pazarlás lehet, ezért fontos, hogy a megfelelő partnerrel dolgozz együtt céges profilod kommunikációjában.
Képzeld el, hogy vállalkozásod honlapja egy titokzatos sziget tele kincsekkel, azaz izgalmas termékekkel vagy szolgáltatásokkal. Ha azonban senki nem ismeri a szigeted, akkor a kincseid sajnos rejtve maradnak a világ szeme előtt - éppen ezért fontos például, hogy jól megválasztott és elhelyezett keresőkifejezésekkel utat mutass az érdeklődőknek, akik így könnyebben rátalálhatnak a honlapodra. Persze nem elég csak úgy, itt-ott elhelyezned ezeket az útjelző táblákat: fontos gondosan megtervezni és alkalmazni őket egy komplex SEO stratégia részeként, hogy valóban hatékonyan működjenek, és általuk valódi értéket nyújthass érdeklődőidnek.
Már eldöntötted, hogy vállalkozásod sikerének növelése érdekében együtt szeretnél működni egy digitális marketing ügynökséggel, de bizonytalan vagy, hogyan is keresd fel őket? Egy hatékony brief összeállítása nagyon fontos, hogy az ügynökség megismerhesse a vállalkozásod céljait, az igényeidet és a célközönségedet, és nem utolsósorban minél pontosabb ajánlatot tudjon Számodra küldeni akár már az első kapcsolatfelvétel után. Íme néhány tipp, amelyek segíthetnek abban, hogy egy igazán hatékony brieffel kezdhessétek a közös munkát!
Minden iparágnak van bevett gyakorlata arra, hogyan alakítsa ki árait, hogy versenyképes és mégis nyereséges maradjon, emellett a megfelelő helyre pozícionálja magát. Egy marketing ügynökség árazási rendszerét fontos átlátni ahhoz, hogy megfelelő döntést hozhassunk például abban a kérdésben, hogy saját alkalmazott vagy ügynökség vigye-e a marketing feladatokat. E pár perces olvasmánnyal segítünk képbe kerülni az ügynökségi árazással kapcsolatban, tarts velünk!
Mi jelenthet a KATA távozása a marketing szakmából? Kik lesznek a legnagyobb vesztesek, és kik profitálhatnak a legtöbbet az új helyzetből? Hogyan hat majd az új adózási környezet a marketing ügynökségek piacára, szolgáltatásaira és árképzésére? Ha Téged is foglalkoztatnak ezek a kérdések, tarts velünk!
Nemrég egy fontos mérföldkövet lépett át a Selector blogja, ugyanis felkerült a 100. cikk is az oldalunkra. Ennek örömére szerettünk volna egy kicsit visszaemlékezni, mi minden is történt az első cikk megjelenése óta.
Arról már korábban írtunk, hogy milyen vitathatatlan előnyökkel jár marketing ügynökséggel dolgozni, azonban, ha azt is tudni szeretnéd, hogy milyen szempontokra figyelj a megfelelő online marketing partner kiválasztásakor, ez a cikkünk Neked szól!
Sokat gondolkodtál már azon, hogy ügynökségre bízd marketing tevékenységedet, de nem tudod, hogy pontosan milyen feladatokban várhatsz segítséget, milyen előnyökkel jár egy ilyen együttműködés? Ráadásul az sem teljesen egyértelmű, hogy mi a különbség egy online és egy digitális marketing ügynökség között? Ha eddig ezek a bizonytalanságok tartottak vissza, most cikkünk elolvasásával választ kaphatsz kérdéseidre!
Közeledünk az év végéhez, és itt a Selectornál már egyfajta hagyomány lett, hogy ilyenkor értékeljük az elmúlt 12 hónapot, és számba vesszük, milyen változásokon mentünk keresztül az időszakban. Ezt tavaly már itt, a blogunkon tettük, és ez most sem lesz másképp: az alábbiakban bemutatjuk azt a 15+1 területet, amiben sikerült magasabbra helyeznünk a lécet, hogy egy még profibb, még agilisabb, még dinamikusabb és legfőképp még jókedvűbb ügynökség legyünk, ahol és akivel öröm együtt dolgozni! :)
Tagadhatatlan, ez az év nem volt egyszerű - sem nekünk, sem másoknak. Azonban a Selectornál igyekeztük a lehetőséget meglátni a kialakult helyzetben, és annak ellenére, hogy folyamatosan álltak le a kampányok, zártak be az üzletek, mi kényszerszabadság helyett több fejlesztésbe kezdtünk bele, mint valaha! Ennek meg is lett az eredménye, és ma már egy még felkészültebb, profibb és elhivatottabb csapat szolgálja ki Ügyfeleinket. Talán ha nem így alakultak volna a dolgok, ezeket a sorokat sem olvashatnád - tudd meg hát, hogy még mi minden történt velünk ebben az érzelmi hullámvasútnak is nevezhető évben!
Örömmel fogadunk minden ötletet és témát, amelyről szívesen olvasnál!
Írj nekünkTelefon: +36 20 414 5065
Email: hello@selector.hu
Iroda: 1072 Budapest,
Klauzál u. 30.