Képzeld el, hogy vállalkozásod honlapja egy titokzatos sziget tele kincsekkel, azaz izgalmas termékekkel vagy szolgáltatásokkal. Ha azonban senki nem ismeri a szigeted, akkor a kincseid sajnos rejtve maradnak a világ szeme előtt - éppen ezért fontos például, hogy jól megválasztott és elhelyezett keresőkifejezésekkel utat mutass az érdeklődőknek, akik így könnyebben rátalálhatnak a honlapodra. Persze nem elég csak úgy, itt-ott elhelyezned ezeket az útjelző táblákat: fontos gondosan megtervezni és alkalmazni őket egy komplex SEO stratégia részeként, hogy valóban hatékonyan működjenek, és általuk valódi értéket nyújthass érdeklődőidnek.
Egy szakértő SEO ügynökség, akárcsak egy tapasztalt turisztikai vezető, segít abban, hogy a honlapod tartalma és felépítése nemcsak az érdeklődők, de a keresőmotorok elvárásainak is megfeleljen. Most adunk pár tippet, hogyan írj SEO briefet egy szakértő ügynökségnek, előkészítve a sikeres együttműködést, hogy szigeted minél hamarabb minél több ember számára láthatóbbá váljon a digitális óceánon, növelve látogatóid számát és bevételeidet!
Mutasd be a honlapod!
Mindenekelőtt fontos, hogy megoszd az ügynökséggel, milyen is a vállalkozásod honlapja, hogy lássák, milyen keretrendszerben készítsék el új SEO stratégiádat. Ennek során érdemes megadnod a következőket:
- weboldal címe
- weboldal nyelve
- weboldal szövegeinek stílusa (tegező- vagy magázó?)
- weboldal motorja (Wordpress, Unas, Shopify, egyedi fejlesztés…)
- 5 legfontosabb aloldala (legtöbb bevételt hozó termék, egyedi termék….)
Mi a végcél a SEO-val?
Miután megadtad a legfontosabb alap információkat, gondold végig, milyen kihívásokba ütközik jelenleg vállalkozásod. Kevés a releváns látogató a honlapodon? Soha nem jelenik meg az első oldalon? Vagy talán megjelenik, de olyan keresési kifejezésekre, amelyek félrevezetik a látogaidat?
Akármi is legyen a probléma, fontos már az elején tisztáznod, milyen területeket szeretnél fejleszteni, milyen célokat tűztél ki - így a SEO ügynökség számára azonnal tisztább lesz, hogy a keresőoptimalizálás széles és sok mindenre kiterjedő eszköztárán belül pontosan mely megoldásokkal tudják Neked a legnagyobb értéket teremteni.
Példa:
Célunk az online jelenlétünk erősítése és a weboldalunk jobb láthatósága a keresőmotorok találati listájában, hogy növeljük a látogatók és a vásárlók számát. Emellett a vállalkozásunk hosszú távú célja az online értékesítések számának növelése is.
Mik a mérési pontok, KPI-ok?
Ha már azonosítottad a legfontosabb fejlesztendő területeket, fontos, hogy a briefben minél részletesebb és konkrétabb elérendő célokat adj meg. A KPI, azaz Key Performance Indicator (kulcs teljesítménymutató) arra szolgál, hogy számszerűvé, így mérhetővé tegye a kitűzött célokat.
#m1-#NE IJEDJ MEG, HA ELSŐRE NEM TUDOD, MI REÁLIS CÉLKITŰZÉS, MI NEM - ENNEK MEGHATÁROZÁSÁBAN SEGÍT MAJD A TAPASZTALT SZAKÉRTŐ, ÉS KÉSŐBB TOVÁBB FINOMÍTHATJÁTOK A KITŰZÖTT ÉRTÉKEKET.##
#m1-p#Példa:##
A vállalkozásunk sikerességének méréséhez fontos KPI-ok az organikus, nem fizetett hirdetésből származó látogatók száma, valamint X kulcsszó esetén a kulcsszópozíciónk növelése.
Milyen időtávban gondolkodsz?
Egyetlen oldal metacímkéinek beállítása nem fog rögtön az első oldalra repíteni - lehet, hogy szükség lesz új szövegek feltöltésére, a honlapstruktúra átalakítására, linképítésre - és még sorolhatnánk.
#m1-p#NEM TITOK, HOGY A SEO NEM AZ AZONNALI EREDMÉNYEKRŐL, HANEM AZ ALAPOS ÉS KÖVETKEZETES MUNKÁVAL ELÉRT, TARTÓS FEJLŐDÉSRŐL SZÓL.##
Ugyanakkor sokat segítesz az ügynökségnek azzal, ha a briefben már azt is jelzed, milyen eredményeket vársz hosszú és rövid távon, milyen időtartamú együttműködésben gondolkodsz.
#m1-p#Példa:##
Szeretnénk, ha a SEO stratégiánk hosszú távon működne és fenntartható lenne, azaz legalább egy éves időtávra tervezünk.
Kik a fő konkurenseid?
A versenytársak azok a cégek, akik hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak, mint Te. Fontos, hogy már az elején megadd a briefben, kivel versenyez a vállalkozásod a keresőmotorok organikus (azaz nem fizetett hirdetéseket megjelenítő) találati listáján. Ha ebben elakadsz, ne aggódj - elég, ha felsorolod azokat, akikről tudsz, hiszen a stratégiaépítés részeként a SEO ügynökség később alaposan átvizsgálja majd a piacod és azonosítja minden fontos konkurensed.
Mik a legfontosabb termékeid, szolgáltatásaid?
A legfontosabb termékeid és szolgáltatásaid határozzák meg, hogy mely keresőkifejezésekre kell optimalizálni a honlapodat. A marketing ügynökség szakértői ennek segítségével ki tudnak alakítani egy olyan hatékony stratégiát, amelyben kiegyensúlyozottan vannak jelen nagy keresési volumenű, általánosabb, de kisebb keresési számmal rendelkező, specifikusabb kifejezések is, hogy minél nagyobb eséllyel feljebb tud lépdelni a találati listákon.
#m1-p#Példa:##
A legfontosabb termékeink közé tartozik az X és Y termékünk, de ezekből jelenleg nem értékesítünk eleget. A legnépszerűbb termékeink az A, B és C termékek.
#promobox-newsletter###
Melyek az elsődleges kulcsszavaid?
Miután felsoroltad, melyek a legfontosabb és/vagy legnépszerűbb termékeid vagy szolgáltartásaid, rögtön folytathatod is a listát azzal, hogy ez alapján milyen kulcsszavak, keresési kifejezések a legfontosabbak vállalkozásod számára. Ha női futócipőket árulsz, a gyermekszandál valószínűleg távol lesz a számodra releváns kifejezésektől, de a női sportcipő már érdekes lehet. Persze nem minden vállalkozás esetén ilyen egyszerű eldönteni, mely kulcsszavak relevánsak esetedben, és ezek közül melyiknek milyen a keresési volumene, illetve mekkora rájuk a verseny. Mindezek felfedésében, a kulcsszókutatásban és a versenytárselemzésben is segíthet egy profi SEO ügynökség.
#m1-p#Példa:##
Legnépszerűbb/legnagyobb hasznot hozó termékeinkből fakadóan a legfontosabb kulcsszavaink közé tartozik X és Y, de ezekre jellemzően nem jelenünk meg az első oldalon. Úgy látjuk, helyettünk A, B és C versenytársaink oldalai jelennek meg.
Ki a célközönséged?
A következő lépés a célközönséged meghatározása. Kik azok az emberek, akik számára az előbb felsorolt termékek vagy szolgáltatások a leginkább vonzóak és hasznosak?
#m1-y#A CÉLCSOPORTODAT CÉLSZERŰ RÉSZLETESEN MEGHATÁROZNI, FIGYELEMBE VÉVE PÉLDÁUL A KOROSZTÁLYT, AZ ÉRDEKLŐDÉSI KÖRÖKET, AZ ÉLETMÓDOT VAGY AKÁR A FÖLDRAJZI HELYZETET IS. ##
Példa:
Célközönségünk a 25-45 év közötti, tehetősebb nők, akik érdeklődnek az általunk kínált ruhák iránt, és akiknek fontos a minőség, a fenntartható divat és a környezetvédelem.
Összegzés
Az SEO brief elkészítése az egyik legfontosabb lépés a keresőoptimalizálás folyamatában. Az általunk összeállított pontokat követve biztosan nem marad ki egy fontos részlet sem - így együttműködésed egy online marketing ügynökséggel gyorsan és gördülékenyen indulhat, hogy az első egyeztetések után, egy jól átgondolt SEO stratégiával minél hamarabb, minél több érdeklődőt hatékonyan eljutathassanak a szigetedre, így magasba repítve vállalkozásod sikerét és bevételeit!
#promobox#Szívesen átnéznéd egy SEO szakemberrel, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségeket rejt a honlapod?##