A konverzióoptimalizálás célja, hogy több konverziót érjünk el azonos látogatószám mellett. Így anélkül szerezhetsz több ügyfelet, hogy a hirdetési csatornákon megemelnéd költésedet. Ehelyett arra koncentrálunk, hogy honlap minél felhasználóbarátabb legyen, és minél alacsonyabb legyen a lemorzsolódás, a lehető legtöbben végezzék el az Általad kijelölt célt - például vásárlást vagy ajánlatkérést. Webshopok esetén a kosárérték, és ezáltal a bevétel növelése szintén ide kapcsolódó feladat lehet.
A konverziós arány javításához elengedhetetlen megismerni és tökéletesíteni a felhasználói útvonalat, amelyen a potenciális vásárlók végighaladnak. Megvizsgáljuk, hogy a tölcsér lépései megfelelő sorrendben következnek-e, a hozzájuk tartozó kommunikáció és felület megfelelő-e, nem okoz-e valamelyik kiugró lemorzsolódást a vásárlási folyamatban, esetleg van-e olyan szint, amely eltávolítható. A funnel optimalizálásával minimalizálható a lemorzsolódás és maximalizálható a konverziós arány.
Lépések száma
Lemorzsolódási arány
Konverziós arány
Sokszor néhány kisebb változtatással is jelentős javulást érhetünk el a konverziós arányban. Az A/B tesztek segítségével anélkül próbálhatsz ki különböző módosításokat (pl.: szövegzésben, képekben, CTA gombokban etc.) hogy az élesen működő oldalaidat véglegesen meg kellene változtatnod. Bár nagyon vonzó sok ötletet tesztelni egyszerre, mégis inkább azt szoktuk javasolni, hogy szisztematikusan, lépésről-lépésre haladjunk annak érdekében, hogy a tesztek belátható időn belül értékelhető eredményt hozzanak. Egy speciális teszt, a perszonalizáció során módosított oldal verziókhoz rendelünk hozzá célzásokat, például eltérő perszónáknak különböző típusú oldalakat jelenítunk meg, kifejezetten nekik szóló üzenetekkel.
A/B tesztek
Többváltozós tesztek
Perszonalizáció
A hőtérképek segítségével megtudhatjuk, hova kattintanak a látogatók, hogyan mozgatják az egeret vagy meddig görgetnek le az oldalon. A megfigyelés eredményei alapján megtanulhatjuk, hogyan viselkednek látogatóink desktop, tablet és mobil eszközökön. Ez lehetővé teszi, hogy azonosítsuk az aktív és inaktív képernyőrészeket és olyan változtatásokat hajtsunk végre, amelyek javítják a felhasználói élményt, végső soron pedig növelik a konverziót.
Egérmozgás
Görgetés
Kattintás
Jobban megérthetjük a webanalitikát azáltal, hogy felvételeken láthatjuk az oldalunkon történt látogatásokat, ideértve az oldalgörgetést, egérmozgást és kattintásokat. Segítségével feltárhatjuk honlapunk gyenge pontjait: láthatjuk, mi okoz problémát vagy frusztrációt a felhasználóknak, mit nem vesznek észre, hol akadnak el, fordulnak vissza az értékesítési tölcsérben vagy hagyják el az oldalunkat. A felvételek elemzése alapján könnyebben azonosíthatjuk a fájdalompontokat, hibákat és kijavításukkal rövid idő alatt növelhetjük a konverziót. A felvételeket a számunkra fontos felhasználói szegmensek és eszközök szerint is vizsgálhatjuk.
Böngészési útvonal
Felhasználói interakciók
Visszafordulás, kilépés