Ügynökség

A marketing ügynökség buyer personái

Írta:
Luca
Olvasási idő:
5
perc

Ha közösségi média kommunikációról vagy hirdetésekről van szó, minden esetben javasoljuk meglévő és leendő ügyfeleinknek is, hogy készítsünk 3-4 buyer personát. Ez alapján tudunk személyreszabott hirdetéseket készíteni, amelyek szövege, hangulata, képi világa hatékonyan éri el a célközönséget. De mi a helyzet a marketing ügynökséggel? Gondolkodtál már azon, hogy a Te viselkedésed alapján milyen buyer persona készülhet? Gyere velünk a kulisszák mögé, ahol most akasztják a hóhért, vagyis fény derül az ügynökségi personákra!


Recap: Mi az a buyer persona?

Ha még nem hallottál a buyer personákról, akkor itt a legfőbb ideje megismerkedned velük!

#m1-p#A buyer personák olyan fiktív, tipizált karakterek, akik megjelenítik egy vágyott vagy valós vásárló/ügyfél legfőbb tulajdonságait, élethelyzetét, beszédstílusát, eszközhasználatát.##

Ideális esetben interjúkon keresztül, irányított kérdések segítségével hozhatjuk létre ezeket a “profilokat”, és mintha önéletrajzok lennének, bármikor előhúzhatjuk őket a fiókból, amikor social media kommunikáció vagy kampányok tervezésére kerül sor. Ugyanis, ha vannak alaposan elkészített buyer personáid, pontosan tudni fogod, hogy milyen üzenettel, milyen kreatívval, milyen stílusban megfogalmazva, milyen platformon fogod elérni a célközönségedet.

Ha már van egy kialakult ügyfélkör vagy törzsvásárlói kör, de Te, mint cégvezető mást képzelsz el ideális célközönségként, akkor a vágyott karaktert is megjelenítheted. Ha erre az ideális personára szabjuk a közösségi média tartalmakat és hirdetéseket, akkor bővülni fog ez a típusú közönség.

A buyer personák létrehozása egy komplex alapozó feladat, de az erre épülő online marketing stratégia tűpontos célzást és minőségi konverziókat eredményez, ráadásul csak egyszer kell elvégezni, később elég felülvizsgálni.

Kik a Selector buyer personái?

Akadnak olyan tevékenységek (egy marketing ügynökség tevékenysége is ide tartozik), ahol nem csak az új érdeklődők, leendő ügyfelek bevonásában van szerepe a buyer personáknak, hanem a meglévő ügyfelekkel történő kommunikációban, azok megtartásában is.

A Selectornál mindig az a célunk, hogy az ügyfelek által adott inputok és az ügynökségnél lévő szakértelem egyensúlyban legyen. Meglepő módon ennek az egyensúlynak a fenntartása legtöbbször a kommunikáción múlik. A buyer personák ismeretében elővehetjük azokat a bevált gyakorlatokat, amik segítenek az arany középúton maradni a hatékony együttműködés érdekében.

A marketing ügynökség buyer personái
A Selector különböző buyer personái

De most már itt az idő, hogy fény derüljön arra, hogy kik azok a közös jellemzőkből gyúrt fiktív karakterek, akiket mindig segítségül hívunk, ha célzásról, üzenetek megfogalmazásáról vagy kommunikációról van szó!

1. A “szakértő” 

A cégvezetők vagy magasabb szintű vezetői munkakörben dolgozók nem véletlenül kerülnek abba a pozícióba, ahol a közös célok eléréséért stratégiai döntéseket kell hozniuk. Vannak közöttük, akik széleskörű tudással rendelkeznek, és igazán csak ebben bíznak meg.

Szakértő Olaf nehezen engedi ki az irányítást a keze közül. Valószínűleg akkor érezné magát komfortosan, ha minden szakterületről megszerehzhetné a legmélyebb ismereteket, hogy aztán saját maga is elvégezhesse a feladatokat.

Tudjuk azonban, hogy aki mindenhez ért, az valójában semmihez sem ért igazán, ezért küldetésünknek érezzük, hogy bebizonyítsuk Szakértő Olaf számára specialista csapataink szakmai rátermettségét. Arra is igyekszünk rávilágítani, hogy cége fejlődését akkor segítheti elő, ha engedi, hogy minden csapat (beleértve saját magát is) a saját szakértelmét tegye hozzá a munkához.

Buyer Persona - Szakértő Olaf

2. A “kiszervező”

Olafhoz hasonlóan Kiszervező Heléna is a felsővezetés tagja, mégis teljesen más célok vezérlik. (Ebből is látszik a részletes célzás fontossága abban, hogy személyre szabottabb üzeneteket közvetíthessünk). Nem is csoda, hiszen ő egy másik generáció tagja, számára egészen más a “normális”, ezért akár konfliktusba is keveredhetne Olaffal. A békesség kedvéért tegyük fel, hogy két különböző céget vezetnek, és Heléna nagyon szeretne kiszervezni minden olyan tevékenységet, amihez ő nem ért.
#m1-y#Akkor érezné magát komfortosan, ha egyáltalán nem kéne olyasmivel foglalkoznia, ami nem az ő szakterülete.##

A feladatokkal együtt azonban sokszor a felelősséget is kiszervezi, a legtöbb döntést is partnereire, csapataira bízza.

Helénát megpróbáljuk meggyőzni arról, hogy miért érdemes szorosabb együttműködést kialakítani.

Buyer Persona - Kiszervező Heléna
Buyer Persona - Kiszervező Heléna

#promobox-newsletter###

3. A “befektető” 

Befektető Jónás öreg motoros, szakterületén nehéz neki újat mutatni. Információéhsége kimeríthetetlen, a reggeli kávéját nem is inná meg, ha nem olvashatná el hozzá a legfrissebb tőzsdei híreket.

Döntéseit csakis alaposan megalapozva hozza meg, és nagyon zavarja, ha nem a számítása szerint történnek a dolgok.

Nagyon fontos számára, hogy alapos, változatos adatokkal ellátott riportokat kapjon: Jónás AZ adatalapú cég vezetője. Minden elköltött forint sorsáról és megtérüléséről szeretne tudni.

#m1-y#Akkor érzi magát komfortosan, ha minden kollégája munkájáról tud, és szakértelmével iránymutatást nyújthat.##

Ezen tulajdonságai miatt azonban könnyen elvész a részletekben, és az adatalapúság miatt előfordul, hogy figyelmen kívül hagyja az adatok által nem leírható tényezőket.

Jónásnak segíthetünk átfogó riportokat készíteni, ahol kiemeljük az összefüggéseket. Megfelelő edukációval pedig rávilágíthatunk arra, hogy az online marketing eredményeit nem csak a tényszerű adatok befolyásolják. 

Buyer Persona - Befektető Jónás
Buyer Persona - Befektető Jónás

4. A “csemegéző” 

Csemegéző Csilla célközönségünk legfiatalabb tagja. Őt akár egy mondatban is jellemezhetnénk: mindenből a legjobbat akarja. Szeretné, ha marketing ügynökségből is a legjobbat találná meg. Akkor is, ha minden területre (SEO, PPC, Social kommunikáció) külön partnert kell keresnie.

Emiatt azonban erőforrásai elaprózódnak, nem tud szorosabb együttműködést kialakítani partnereivel, és a marketing stratégia által biztosított, online marketing területek közötti szinergia sem jöhet létre.

Ahhoz, hogy hatékonnyá tegyük az együttműködést, folyamatosan tájékoztatjuk Csillát a legújabb trendekről, innovatív javaslatainkat pedig megpróbáljuk az ő nyelvén eljuttatni hozzá, hogy a fejlődés útjára terelhessük.

Mivel Csillának sok idejét veszi el a legjobb megoldások felkutatása, pontos, szemléletes időtervekkel látjuk el, hogy ne maradjon le számára előnyös helyzetekről.

Buyer Persona - Csemegéző Csilla
Buyer Persona - Csemegéző Csilla

Hogyan használjuk a personákat?

Amellett, hogy kiváló csapatépítő ereje van a buyer personák megalkotásának, és könnyebben tudunk vásárlóink, ügyfeleink fejével gondolkozni, sok más feladatban is segítségünkre vannak ezek a fiktív karakterek:

  • Szövegírás, kreatívkészítés: ha tudjuk, kihez beszélünk, könnyebb megtalálni a közös hangot, hatékonyabban tudjuk eljuttatni üzeneteinket.
  • Hirdetések célközönségeinek beállítása: pontosabb célzást tudunk készíteni a social platformokon érdeklődési kör és beosztás alapján.
  • Szolgáltatásfejlesztés: felmérve ügyfeleink/vásárlóink fájdalompontjait hasznos válaszokat, megoldásokat tudunk kínálni szolgáltatásainkkal.
  • Kommunikáció: meglévő ügyfeleink problémáira is hatékonyabban tudunk megoldást találni, illetve megfelelő kommunikációval visszaterelhetjük őket az arany középútra, hiszen már előre tudjuk, hogyan segíthetjük őket, milyen csatornát építhetünk ki hozzájuk.

Zárszó

Magadra ismertél valamelyik buyer personában? Fontos leszögezni, hogy ezek a karakterek csupán általánosított jellemzőkkel vannak ellátva, ezért biztos, hogy minden meglévő és leendő ügyfelünk különbözik tőlük valamiben.

Sokfélék vagyunk, más dolgokat tartunk fontosnak és máshogy alakítjuk ki kapcsolatainkat. Buyer personáinkkal azonban egy lépéssel közelebb kerülhetünk ügyfeleinkhez, ismerősként gondolunk rájuk és könnyebben tudunk a megértés oldaláról viszonyulni hozzájuk. Így végső soron hatékony együttműködést, megalapozott és sikeres online marketing tevékenységet építhetünk fel.

#promobox#Szeretnéd felmérni, hogy milyen buyer personák vannak cégednél, és hogyan tudod hatékonyan használni őket? Keresd a Selector social media marketing csapatát, akik szakértelmükkel segítségedre lesznek ebben a feladatban is!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője