A marketing ügynökség választásra fordított időt érdemes aszerint megválasztanod, hogy milyen feladatokra és milyen időtávra keresel üzleti partnert céged számára. Ha csak olyan egyszeri feladatokra keresel ügynökséget, mint például a logó- és arculattervezés vagy a honlapkészítés, akkor valószínűleg könnyebben fogsz tudni döntést hozni, mint amikor több területet lefedő, hosszútávú együttműködéshez szeretnéd megtalálni a megfelelő stratégiai partnert.
Tapasztalataink alapján a következő szempontok, amelyeket a Kiválasztás 8K-jának neveztünk el a könnyebb megjegyezhetőség érdekében, olyan jól követhető gyakorlati tippeket és tanácsokat tartalmaznak, amelyek segítségedre lesznek a megfelelő marketing ügynökség kiválasztásában:
1. Kívánt célok
Előzetesen gondold végig, hogy hova szeretnél eljutni egy marketing ügynökség segítségével. Kitűnő eszköz ehhez a SMART célok meghatározása, amely specifikus, mérhető, elérhető, releváns és időhöz kötött. Fontos, hogy az ügynökség is tisztában legyen elvárásaiddal, és mindenképpen jelezhesse feléd véleményét, meglátásait és szakmai javaslatait. Hosszútávon akkor fogtok tudni jól együtt dolgozni, ha a céljaiddal tudnak azonosulni. Ha irreális elvárásokkal vagy elérhetetlen célokkal vágsz bele egy együttműködésbe, akkor az hamar frusztrációt okozhat mindkét oldalon.
2. Kínált szolgáltatások
Lehetőség szerint olyan marketing ügynökséget válassz, amely lefed minden olyan szolgáltatási területet, amelyre jelenleg, illetve a közeljövőben szükséged lehet, mert ezzel egyrészt időt takaríthatsz meg, másrészt a különböző marketing eszközök és megoldások közti szinergiákat is jobban kihasználhatod, ha azok menedzselése egy kézben összpontosul. Ebből a szempontból a full-service marketing ügynökségek előnyben vannak, viszont ha csak egy konkrét területen keresel specialistát, akkor ők lehetnek a jobb választás.
3. Korábbi referenciák
Érdemes végig böngészni a marketing ügynökségek honlapján található referenciákat, amelyeken keresztül felmérheted munkájuk minőségének színvonalát csakúgy, mint hogy rendelkeznek-e abban az iparágban vagy szolgáltatási területen tapasztalatokkal, amelyek számodra relevánsak lehetnek a tervezett megbízás sajátosságai miatt. Amennyiben publikálnak esettanulmányokat vagy részletesebb referencia projekteket, akkor azokon keresztül pontos képet kaphatsz az általuk megvalósított kampányok eredményességéről, sikerességéről is.
4. Kapott ajánlások
Az ügynökségek gyakran közzéteszik korábbi ügyfeleiktől kapott ajánlásokat is weboldalukon, amelyeken keresztül szintén szerezhetsz benyomásokat a velük való együttműködésről. Természetesen kérhetsz tőlük konkrét referencia személyeket is, akikkel felveheted a kapcsolatot annak érdekében, hogy a velük való közös munkáról és elégedettségükről kérdezd őket. Ha pedig egy olyan ismerősöd ajánl egy marketing ügynökséget, akinek adsz a szakmai véleményére, akkor érdemes az ő ajánlását is megfontolnod, hiszen feltehetően jobban ismeri az igényeidet, munka stílusodat vagy a vállalkozásodat.
#promobox-newsletter###
5. Korrekt árképzés
Az árak szintje mellett legalább annyira fontos a transzparencia és kiszámíthatóság is. Kérdezz rá minden esetben, hogy az árak mit tartalmaznak és esetleg milyen plusz költségekre számíthatsz ezen felül. A számodra fontos szolgáltatásokat (pl.: heti konzultáció) tartalmazza-e az ár. Egy árajánlat már sokat elárul a marketing ügynökség üzleti filozófiájáról és ügyfelekhez való viszonyáról: ha átlátható és megnyugtató választ kapsz a korábban felvetett kérdésekre, az mindenképpen növeli a bizalmat.
6. Kompatibilitás
Ezen azt értjük, hogy megvan-e az egyezés (match) köztetek. Tapasztalataink alapján akkor alakítható ki hosszútávon sikeres együttműködés, ha a marketing ügynökség és az ügyfél hasonló vállalati kultúra és folyamatok szerint működik, vagy pedig az ügynökség képes igazodni az ügyfél sajátosságaihoz. Például egy nagyvállalat komplex igényeit és folyamatait nem valószínű, hogy ki tudja elégíteni egy szabadúszó online marketing szakértő, míg egy egyéni vállalkozó részére sem biztos, hogy a legnagyobb marketing ügynökségek fogja biztosítani a legköltséghatékonyabb megoldást vagy ügyfélközpontú hozzáállást, hiszen számukra nem lesz kiemelt ügyfél.
7. Kommunikáció
Az ügynökséggel való kapcsolattartás, illetve a konkrét kapcsolattartó személye, akivel nap mint nap együtt fogsz dolgozni, szintén kulcsfontosságú a marketing ügynökség kiválasztása szempontjából. Lehetőség szerint még a megállapodás előtt ismerkedj meg a csapattagokkal, akikkel közösen fogtok munkálkodni céged sikerén. Így személyes benyomást szerezhetsz nem csak az ügynökségről, hanem az ott dolgozókról is.
8. Konzultáció
Amennyiben van rá lehetőség, kérj online, telefonos vagy személyes konzultációs lehetőséget, hogy az ügynökség szakmai felkészültségéről, kompetenciáiról és ügyfelekhez való hozzáállásáról meg tudj győződni. A Selectornál az első konzultáció ingyenes, amelyet a honlapunkon keresztül ITT tudsz igényelni.
Konklúzió
Végül, de nem utolsó sorban, ha a fentiek alapján még nem tudtál marketing ügynökséget választani, akkor a végső döntést a személyes szimpátia és preferencia alapján fogod tudni meghozni. Tapasztalataink szerint a szubjektív szempontok, emberi tényezők is nagyon fontosak, azonban célszerű objektív szempontrendszert felállítani és a tényezők között súlyokat is meghatározni egy megalapozott döntés meghozatalához.
#promobox#Segíthetünk a választásban? Igényelj ingyenes konzultációt!##