Számunkra mindig Ügyfeleink üzleti igényei állnak a kampánytervezés középpontjában, amiket pontosan mérünk, és ez alapján a PPC hirdetéseket a profit maximalizálására optimalizáljuk. A Te kampányaid menedzselése során is az lesz az elsődleges célunk, hogy a lehető legmagasabb megtérülést érjük el!
Google Ads hirdetéseken keresztül az internethasználók szinte kivétel nélkül elérhetők, így megfelelő célzással könnyedén juttathatjuk el üzeneteinket potenciális ügyfeleink számára. Számos hirdetési típus közül lehet választani: a megszokott szöveges hirdetések mellett többek között képes és videós hirdetések készítésére is lehetőség van.
Keresési, Display, Felfedezési és Alkalmazás kampányok
A Google Shopping hirdetések nagyszerű lehetőséget nyújtanak webáruházak számára termékeik értékesítéséhez. Segítségükkel az egyszerű szöveges hirdetésekkel szemben láthatóvá válik a vásárlók számára a termék képe, rövid leírása és ára is. Mindez azt eredményezi, hogy a hirdetésre kattintók nagyobb eséllyel válnak fizető vásárlókká, hiszen a leglényegesebb információkat már ismerik.
Shopping, Smart shopping kampánymenedzsment és Merchant Center, Product feed konfigurálása
Jól beállított Facebook kampányokkal hatékonyan érheted el a közösségi oldalon regisztrált célközönségedet. Hirdetéseid kreatív és változatos formában, a platform lehetőségeit kihasználva jelenhetnek meg. A márkaépítéstől kezdve az értékesítésig széles eszköztár áll a rendelkezésre, hogy növeld ügyfeleid számát.
Hírfolyam hirdetések, Videós hirdetések, Facebook stories, Messenger hirdetések és Érdeklődőkeresési hirdetések
Az Instagramon könnyű beleolvadni az organikus tartalmak közé, ezáltal a legjobb lehetőség, ha vizuális tartalmak útján szeretnéd átadni márkád értékeit. A platform tökéletesen alkalmas márkaépítésre, de a direkt értékesítést is nagyban segíti.
Hírfolyam hirdetések, Instagram stories és követőszerzés
LinkedIn kampányok segítségével elsősorban a B2B területen történő értékesítést valamint a hatékony munkaerőkeresést lehet felpörgetni, hiszen a világ legnagyobb szakmai üzleti közösségi portálján a legtapasztaltabb szakembereket érhetjük el hirdetéseinkkel. Ennek köszönhetően ezen a platformon pontosabban célozhatók az üzleti döntéshozók, mint más közösségi hálózatokon keresztül.
Hírfolyam hirdetések, szöveges hirdetések, szponzorált üzenetek, dinamikus hirdetések, érdeklődőkeresési hirdetések és álláshirdetések
A Twitter platformja elsősorban nemzetközi kampányok esetén ajánlott, különösen, ha az Egyesült Államokat, Angliát vagy Nyugat-Európát szeretnénk célozni. Mivel ezeken a területeken ez az előnyben részesített platform, így esetükben még akár a Facebook hirdetéseknél is jobb eredményt érhetünk el a Twitter segítségével.
Reach, Video views, Pre-roll views, App installs, Website clicks, Engagement, Followers és App re-engagements
A Pinterestet nem csupán inspirálódásra használják a felhasználók, sokan itt döntik el, hogy megvegyenek-e egy terméket vagy sem. Megfelelő célzással és tartalommal kiemelkedő eredményeket lehet elérni, ráadásul a többi platformhoz képest jóval alacsonyabb hirdetési költségek mellett.
Brand awareness, Video view, Traffic, App install, Conversions és Shopping Catalogs
A YouTube-on világszerte a legszerteágazóbb érdeklődésű felhasználókat érheted el videós hirdetéseiddel, akiket sales funneled minden pontján a megfelelő üzenettel tudsz megszólítani. A platform előnye, hogy hirdetésed ideje alatt elnyerheted a felhasználók teljes figyelmét, miközben csak azon megjelenések után kell fizetned, amikor valóban megtekintették azokat.
TrueView hirdetés, Bumper hirdetés, szalaghirdetés
A Waze hirdetésekkel könnyedén a középpontba kerülhetsz, ugyanis a közkedvelt navigációs alkalmazás lehetővé teszi, hogy az autósok megismerjék vállalkozásod az utazás tervezésétől kezdve egészen az úticélig. Lehetőséged van digitális cégért elhelyezni, de akár egy egész virtuális óriásplakáttal is megszólíthatod célközönséged. Arról nem is beszélve, hogy az első helyen jelenhetsz meg, amikor a felhasználók kereséseket indítanak a platformon.
Pin hirdetések, Search hirdetések, Takeover hirdetések
A TikTok hirdetéseken keresztül márkádat felteheted egy olyan social platform térképére, mely egészen új megvilágításba helyezi a social tartalomgyártást.
Ezen a felületen olyan felhasználókat is megfoghatsz, akik a hagyományos online hirdetéseket figyelmen kívül hagyják.
Videós és Spark hirdetések a TikTok “Neked” klipfolyamában
A kampányok teljesítményét Veled közösen és elsősorban megtérülés alapján értékeljük, hogy az hosszútávon Neked is megérje.
Kampányaidra akkor is figyelünk, ha kapcsolattartód szabadságon van, helyettesítését mindig megoldjuk.
Célunk, hogy olyan többletbevételt generáljunk Számodra, amely bőven kompenzálja kampánykezelési díjunkat.
Nem kérjük, hogy hosszútávra elköteleződj, szeretnénk hónapról hónapra bizonyítani hogy érdemes velünk együtt dolgoznod.
Csapatban dolgozunk, így megbirkózunk a több platformos kampányokkal, kreatív feladatokkal vagy szorosabb határidőkkel is.
A kampánykezelésen kívül számos kapcsolódó területen is otthon vagyunk, legyen szó kreatív és landing page készítésről, keresőoptimalizálásról vagy A/B tesztelésről.
Néhány szám, amely a szakértelmünket mutatja:
Összegyűjtöttük egy csokorba azokat a kérdéseket, amelyeket már sokszor feltettek nekünk Ügyfeleink, hátha Téged is segíthetnek az ezekre adott válaszok.
A PPC a pay-per-click angol nyelvű kifejezés rövidítése, amelyet magyarul kattintás alapú hirdetéseknek fordítunk, bár a hárombetűs rövidítés használata terjedt el jobban. A PPC egy olyan online hirdetési forma, ahol a hirdetőknek csak akkor kell fizetniük, ha egy felhasználó rákattintott valamelyik hirdetésükre, míg a hirdetések megjelenítése önmagában még nem generál költséget.
A PPC hirdetések legelterjedtebb formáját a keresőhirdetések jelentik, amelyeket a Google Ads-en keresztül kezelhetünk, de PPC kampányok futhatnak közösségi média felületeken, mint például a YouTube-on, Facebookon, Instagramon, TikTok-on, de ide tartoznak a weboldalakon megjelenő hirdetések is.
Bár ezt a 3 hárombetűs rövidítést sokszor felváltva használják a marketingesek, fontos különbség van a SEM (keresőmarketing), a SEO (keresőoptimalizálás), és a PPC (kattintás alapú hirdetés) között.
A SEM, azaz a keresőmarketing egy gyűjtőfogalom, amely magában foglalja a PPC-t, de nem korlátozódik csak erre a hirdetési formára. Olyan tevékenységre utal, amelynek célja, hogy javítsa egy webhelyet láthatóságát a keresőmotorokban, amely Magyarországon a Google-t jelenti. A keresőmarketing magában foglalja mind a fizetett (PPC), mind a nem fizetett, azaz organikus forgalmat (SEO) is.
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás a weboldalak tartalmának és technikai beállításainak optimalizálására szolgáló módszer, amelynek célja, hogy a keresőmotorok számára jobban láthatóvá tegye azt. A SEO célja, hogy javítsa egy weboldal organikus (nem fizetett) keresési helyezéseit, és az organikus keresési eredményeken keresztül forgalmat irányítson a weboldalra.
A PPC pedig egy olyan online hirdetési modell, amelyben a hirdetők minden alkalommal - és csakis akkor - fizetnek, amikor a felhasználó rákattint valamelyik online hirdetésére. A PPC a SEM része: legelőször ez a hirdetési modell a keresőhirdetések területén jelent meg, de ma már nem kizárólag a keresőmarketinghez kötődik, mert PPC hirdetésekkel más platformokon is találkozhatunk (Google Display, Youtube, Facebook, Instagram stb.)
A PPC hirdetések esetén a hirdetők meghatározott kulcsszavakra vagy kifejezésekre licitálhatnak, amelyekkel a Google találati listáján szeretnének megjeleníteni. Amikor egy felhasználó rákeres az adott kulcsszavak vagy kifejezések valamelyikére, a hirdető hirdetése megjelenik az organikus találatok között.A hirdetéskezelőben beállítható, hogy a hirdetések csak olyan felhasználóknak jelenjenek meg, akikre teljesülnek a célzási feltételek, például meghatározott földrajzi helyek, nyelvek, demográfiai jellemzők, érdeklődési körök stb. A Google ezután egy összetett algoritmus segítségével meghatározza, hogy mely hirdetéseket és milyen sorrendben jelenítsen meg. Az algoritmus olyan tényezőket vesz figyelembe, mint például a hirdető ajánlatának licit összege, a hirdetés relevanciája a kulcsszóhoz képest, a hirdetés minősége vagy a céloldali élmény. A PPC hirdetési forma a közösségi média platformokon, például a Facebookon és az Instagram esetén is hasonlóan működik.
A PPC kampányok különösen hasznosak lehetnek azoknak a cégeknek, akik gyorsan szeretnének forgalmat terelni weboldalukra vagy webshopjukra, szemben a keresőoptimalizálással, amelynek eredményei hosszú hónapok vagy akár évek után érhetnek be.A látogatóktól származó visszajelzések alapján, PPC kampányok segítségével tesztelhetjük üzleti elképzelésünket, koncepciónkat is egy érkeztető oldal létrehozásával anélkül, hogy minden részletet kidolgoznánk. A PPC hirdetések jól működhetnek akár kisebb hirdetési költségvetéssel rendelkezők számára is, mivel nem szükséges média felületeket előre, fix időszakra lefoglalni.Sokan választják a PPC kampányokat azok közül is, akik számára fontos a rugalmasság, hogy az eredmények függvényében, menet közben is tudják módosítani a kampányok beállításait, ideértve a célzási taktikákat, a hirdetések szövegét, megjelenési helyeket, költségkeretet stb.
A Selectornál a következő szakaszokra bontjuk a PPC hirdetéskezeléshez kapcsolódó feladatokat, amelyek során szorosan együtt dolgozunk Ügyfeleinkkel:
1. Kampánytervezés: versenytárselemzés, lehetséges célzási beállítások feltérképezése, alkalmazandó platformok kiválasztása, taktikák meghatározása, javaslat a büdzsé méretére és felosztására.
2. Szövegírás és kreativok: hirdetés szövegek megírása, képes és/vagy videos kreatívok elkészítése, különböző formátum és méret mutációk legyártasa az egyes platformok szerint.
3. Analitikai beállítások: a mérési beállítások elvégzése/ellenőrzése, a hirdetésekhatékonyságának megfelelően történő méréséhez.
4. Kampányindítás: a kampányok élesítése az egyes platformokon, hirdetések megjelenítése az előzetesen tervezett időzítés szerint.
5. Monitorozás, optimalizálás: a kampányok teljesítményének folyamatos figyelemmel követése, az eredmények alapján a beállítások optimalizálása.
6. Jelentéskészítés: riport küldése hetente és/vagy havonta a kampányok aktuális teljesítményéről, az eredmények közös kiértékelése konzultáció formájában.
7. Konzultációk: a feladat komplexitásától és a kampányok méretétől függően heti, kétheti vagy havi gyakorisággal egyeztetjük az aktuális kampányokkal kapcsolatos operatív teendőket.
8. Újratervezés: a kampány lezárta után a következtetések közös levonása, módosítási javaslatok összegyűjtése a következő kampányhoz és/vagy hirdetési időszakra.
Mielőtt belevágunk, mindenképpen gondoskodunk arról, hogy a ne csak hirdetéseid, hanem landing oldalaid is csúcsformában legyenek, hogy a legtöbbet hozhassuk ki a PPC kampányaidból.
100.000 Ft alatti havi hirdetési büdzsével ma már nem nagyon érdemes tervezni, mert a különböző kampánybeállítások vagy eltérő hirdetések teszteléséhez, illetve a gépi tanulási folyamathoz a rendszereknek adatokra van szüksége. A Selectornál jelenleg már csak olyan ügyfél megbízásokat tudunk elvállalni, ahol a havonta hirdetésekre fordítható összeg legalább 300.000 Ft, külföldi kampányok esetén pedig minimum 1000 euro. Ennél kisebb büdzsék esetén általában nem tudnak megtérülni meg a kampányok beállításával és kezelésével járó ügynökségi költségek, de ez természetesen iparágak, célpiacok, termék illetve szolgáltatások esetén eltérő lehet.
Minden esetben egyedi ajánlatot készítünk Ügyfeleik részére, amely során figyelembe vesszük a kezelt hirdetési platformok számát, a rendelkezésre álló büdzsé méretét, a PPC kampánystratégia komplexitását, a szövegírási és kreatív készítési feladatokat, a kampánykezelésre becsült időráfordításokat, a szükséges egyeztetéseket és konzultációkat, valamint az igényelt kapcsolódó szolgáltatások körét. A közös munka kezdetekor szükség lehet olyan egyszeri feladatok elvégzésére is, mint például az analitikai mérési beállítások ellenőrzése, a hirdetési fiókok auditálása, a kampány érkeztető oldalainak optimalizálása vagy egyedi online jelentéskészítési felület létrehozása, amelyek szintén befolyásolhatják a költségeket. Ügyfeleink többségével folyamatosan dolgozunk együtt és a vállalt kampánykezelési feladatokat havidíjas konstrukcióban végezzük. Lehetőség van a PPC hirdetéskezelés szüneteltetésére is (pl.: szezonon kívüli időszakban), ebben az esetben ügynökségi díjat nem számítunk fel. A kampánykezelési díjakat éves szinten felülvizsgáljuk az infláció mértékének figyelembevételével.
Azonnali kampányindítást sajnos nem tudunk vállalni. Egyrészt csapattagjaink előzetesen megtervezett feladatok szerint haladnak, és nem szeretnénk úgy újabb megbízásokat vállalni, hogy a korábbi megrendelések megvalósításának minősége sérüljön. Másrészt a PPC kampányok előkészítésének van egy jól bevált folyamata az online marketing ügynökségeknél, amelyben az egyes fázisok egymásra épülnek és tartalmaznak ellenőrzési pontokat is. Jellemzően több csapattag munkájának összehangolása is szükséges, valamint az ügyféllel való jóváhagyási körökre is szükség lehet. Szabad kapacitásaink és kollégáink aktuális leterhetségétől függően tudjuk kampányok indítását vállalni. Amennyiben korábban már dolgoztunk együtt, vagy már nagyon kidolgozott elképzelésekkel érkezel hozzánk, akkor gyorsabb indulásra számíthatsz.
Ügyfeleink többsége számára folyamatosan futtatunk PPC kampányokat, amelyek között találhatók állandó és időszakos jellegű hirdetések is. Az ‘always on’ megjelenő PPC hirdetésekre tipikus példa lehet egy brand kampány vagy az állandó kínálatban szereplő termékek hirdetése, míg egy-egy időszakos akció vonatkozhat konkrét akciókra vagy gyorsan változó termékekre. A kampány hosszától függően szükséges a hirdetés kreatívok és szövegek frissítése, hogy elkerüljük azok kiégését. A Selectornál nem szoktunk pár napos kampányokat futtatni, mivel fontos megvárni az ún. tanulási fázis végét a teljesítmény optimalizálása érdekében.
Az online marketingben szerencsére sokkal jobban mérhető minden az analitikának köszönhetően. Pontosan tudjuk, hogy hány látogatót tereltünk hirdetéseken keresztül a weboldaladra és ők milyen eseményeket vagy konverziókat hajtottak végre. A leggyakrabban a következő metrikákat alkalmazzuk a kampányok sikerességének értékelésére:
Konverziós arány: Nem csak a kattintások számítanak, hanem az is, hogy a látogatókból mennyien válnak valódi ügyfelekké. Ez a mutató azonosítja, hogy hány látogató hajt végre kívánt cselekvést az oldaladon, például vásárlást vagy kapcsolatfelvételt.
Költség konverziónként (CPA): Itt arról van szó, hogy egy konkrét konverzió, azaz egy megkívánt esemény elérése mennyibe került neked. Hatékony kampány esetén a CPA alacsonyabb lesz, mint amennyit a konverzióból profitként realizálsz.
Befektetés megtérülése (ROI): Ez az a mutató, amely végül is elárulja, a kampányod kifizetődő volt-e. A hirdetési költségeket összehasonlíthatod a kampány által generált bevételekkel.
Innovatív analitikai mérési eszközök, mint például a Google Analytics 4, lehetővé teszik, hogy részletesen nyomon kövessük és elemezzük a fent említett metrikákat, további rengeteg hasznos adat mellett. A konverziókövető eszközökkel reális képet kaphatunk a hirdetési költések közvetlen és közvetett (több csatornán átívelő) hatásáról.
Minden együttműködés kezdetekor, ha már volt korábban valamilyen online marketing aktivitás, a Selectornál mindenképpen javasoljuk audit elkészítését annak érdekében, hogy megismerjük a már bevált, jól működő megoldásokat, feltárjuk a javítandó területeket és legyen mihez viszonyítanunk a jövőbeni eredményeket. Az audit során nem csak az esetleges korábbi hibákat és hiányosságokat tárjuk fel, hanem a javaslatokat is megfogalmazunk a hatékonyabb online marketing kommunikáció érdekében. Az auditok elkészítését követően eldöntheted, hogy ötleteink alapján Te magad végzed el a szükséges módosításokat, vagy bennünket bízol meg a javaslatok megvalósításával.
Alapvetően igen, de számunkra egy honlap elkészítése önmagában nem jelent kihívást, sokkal inkább stratégiai partnerség kialakítására és hosszú távú együttműködésre törekszünk ügyfeleinkkel, amelynek része lehet egy honlap vagy érkeztető oldalak elkészítése, illetve az online felületek UX és konverzió szempontú optimalizálása. Amennyiben olyan komplexitású vagy egyedi funkcionalitású honlap elkészítésére lenne szükség, amelyre nincs kapacitásunk vagy speciális fejlesztői tudást igényel, akkor inkább egyik honlapkészítésre szakosodott partnerünket ajánljuk ügyfeleinknek.
Küldd el nekünk kérdésedet és mi igyekszünk egy munkanapon belül válaszolni Neked. Sürgősebb esetben, keress minket telefonon!
Írj nekünk