PPC kampánykezelés

Így hirdess a TikTokon 2024-ben!

Írta:
Laura
Olvasási idő:
7
perc

A TikTok hirdetések világa kétségtelenül hatalmas lehetőségeket tartogat, de megfelelő stratégiára van szükség ahhoz, hogy valóban sikeres lehess. Hogyan állj neki a kampányoknak? Mekkora büdzsét érdemes ráfordítani a kampányokra? Cikkünkben bemutatjuk a jól bevált módszereket, tippeket és tanulságokat, valamint kitérünk arra is, milyen hibákat érdemes elkerülni. Betekintést nyújtunk a top hirdetők világába és az egészségügyi vagy egyéb speciális termékek hirdetési trükkjeibe. Nézzük, hogyan érheted el a maximális hatékonyságot TikTok kampányaiddal!

Így hirdess a TikTokon - Selector tippek

Bevezetés a TikTok hirdetések világába

A TikTok alapvetően a szórakoztatásra szolgál, mégis egyre többen kezdik észrevenni a benne rejlő lehetőségeket a marketing területén. A TikTok népszerűsége az utóbbi években robbanásszerűen növekedett és a 2024-es évben még nagyobb szerepet játszik a digitális marketing világában hirdetési lehetőségeinek köszönhetően. 

Ha még nem gondoltál arra, hogy reklámozz a TikTokon, itt az ideje, hogy lépéseket tegyél ennek érdekében. De hogyan is érdemes belevágnod? Nézzük meg lépésről lépésre!

1. lépés: Ismerd meg közönséged!

A TikTok hirdetések fizetett marketingkampányok, amelyek segíthetek célközönséged - pontosabban annak egy bizonyos részének - elérésében. 

Az első dolog, amivel érdemes tisztában lenned, hogy a TikTok egy fiatal, dinamikus közönséggel rendelkezik. Ezek a felhasználók már nemcsak szórakozni akarnak, hanem új ötleteket és termékeket felfedezni - látni, mi felkapott aktuálisan, akár aktívan kapcsolódva a trendekhez.

Éppen ezért fontos, hogy a reklámod ne csupán a termékedet mutassa be, hanem kapcsolódjon a platform és a felhasználók mindennapi életéhez: használj felkapott zenéket, mémeket vagy aktuális kihívásokat. Ezek abban is segítenek, hogy tartalmaid minél több (releváns) felhasználóhoz eljussanak, és megragadd a figyelmüket, hiszen mindig akad olyan olyan vicces, elgondolkodtató vagy más okból felkapott téma (tulajdonképpen egyfajta tartalomsablon), ami keretezheti márkád üzenetét.  

2. lépés: Légy kreatív

Előző pontunk folytatásaként: a TikTok valódi ereje a kreativitásban rejlik, így bátran merülj el az ötletek tengerében!

Nézd meg, hogyan alkotnak más vállalkozások a platformon, és meríts ihletet tőlük. Ne félj kísérletezni különféle hangvétellel és formátumokkal - a TikTok lehetőséget ad arra, hogy puszta bemutatás helyett szórakoztató és figyelemfelkeltő tartalmakat készíts.

Lehet, hogy egy humoros videó, amely viccesen kapcsolódik a termékedhez és a fiatalok mindennapi életéhez, éppen az, amire szükséged van, hogy megnyerd a közönséget és kiemelkedj a tömegből. 
TikTok trendek
A TikTokon számtalan módon megragadhatod közönséged figyelmét - ne félj kísérletezni különböző tartalomtípusokkal!

3. lépés: Elemzés és optimalizálás

Miután elindítottad a hirdetéseidet, kulcsfontosságú, hogy folyamatosan nyomon kövesd azok teljesítményét. Az analitikák révén pontos képet kaphatsz arról, mely tartalmak teljesítenek a legjobban és hol szükséges finomítani a stratégián. Használj A/B tesztelést a hirdetések optimalizálásához - ez segít azonosítani, mely változtatások hoznak valódi javulást és lehetővé teszi, hogy a kampányaid a lehető legjobban teljesítsenek.

4. lépés: Költségvetés tervezése

A TikTok-hirdetések jellemzően aukciós alapon működnek, ahol a hirdetők egy licitet és egy napi vagy élettartamra vonatkozó költési limitet állítanak be a kampányaikhoz. 

Nyilvánvaló, hogy a hirdetések nem ingyenesek, viszont ha jól tervezed meg a költségvetésedet, a TikTok hirdetések minden bizonnyal megtérülnek. 

Készíts egy részletes költségvetést a hirdetési kampányodhoz, és állapítsd meg, hogy mikor és hol szeretnél hirdetni. 

#m1-p#TIPP: A TikTok lehetőséget ad arra is, hogy a hirdetéseidet napi vagy heti szinten állítsd be, így ha figyelsz a költségeidre, akkor nem fogsz “túlköltekezni”.##

5. lépés: Interakciók megfigyelése

Végül fontos, hogy tisztában légy a TikTok algoritmusának működésével. A felkapott tartalmak gyorsan elérhetik a népszerűséget, de ezt nem mindenki tudja elérni. Érdemes tehát figyelni, hogy a feltöltött tartalmakra mennyi interakció érkezik, például a like-ok és a megosztások számát. Ezek az adatok segítenek megérteni, hogy mi működik és mi nem, illetve megbizonyosodhatunk arról, hogy hirdetéseink relevánsak-e és a megfelelő célközönséget érik-e el.  

Hogyan NE hirdess a TikTokon

Elkerülendő dolgok TikTok hirdetések készítése során
Van néhány tipikus hiba, amit sok kezdő TikTok-hirdető elkövet.

1. hiba: Unalmas tartalom 

A TikTok felhasználók gyorsan továbblépnek, ha a tartalmad nem elég érdekes vagy vonzó. Kerüld az unalmas, monoton hangszínt, tartalmat hirdetéseidben.

2. hiba: Túl szakmai nyelvezet 

A TikTok egy informális platform, ahol a felhasználók laza, szórakoztató tartalmakat keresnek. Ne használj túl hivatalos vagy szakmai nyelvezetet - követőid nem fogják érteni, és ez hamar letörheti a lelkesedésüket.

3. hiba: Nem megfelelő célzás 

A megfelelő célközönség meghatározása nélkül a hirdetéseid nem lesznek hatékonyak. Ne hagyd figyelmen kívül a demográfiai és érdeklődésaalpú célzás fontosságát!

4. hiba: Elemzések elhanyagolása 

A kampányok teljesítményének folyamatos elemzése és optimalizálása nélkül nehéz lesz a kívánt eredményeket elérned. Miután közzétetted tartalmaidat, ne feledkezz meg a statisztikák és adatok elemzéséről sem.

TikTok hirdetések a gyakorlatban - íme saját esettanulmányunk

Oké, hagyjuk egy pillanatra az elméletet. Kíváncsi vagy, hogyan és milyen eredménnyel kezel TikTok-hirdetéseket egy digitális marketing ügyökség?

Mielőtt belevágnánk a részletekbe, szeretnénk megmutatni, milyen eredményeket érhetsz el a TikTokon egy jól megtervezett, profi kampánnyal. Íme egy esettanulmány a Selector PPC csapatától azok kedvéért, akik szeretnek elmerülni a konkrét számok világában! 

Ügyfelünk kérésére 15 videót indítottunk a júliusi TikTok kampány során, amelyhez 335 000 Ft-os havi költségkeretet biztosított. Amit fontos kiemelni, hogy ügyfelünk tartalmai kifejezetten a platfomra lettek szabva, eleget téve a fogyasztók igényeinek, melyeket fetebb részleteztünk. Az eredmények kiválóan tükrözik a gondos tervezés és a célzott hirdetési stratégiák sikerességét - és online marketing ügyökség .

A kampány során összesen 613 764 felhasználót sikerült elérnünk, ami jól mutatja a TikTok hirdetések hatékony elérési képességét. A videók összesen 1 947 798 megtekintést generáltak, ez a célközönség érdeklődését és elköteleződését mutatja. Az átlagos kattintási költség (CPC) pedig 91 Ft lett, amely a TikTok hirdetések viszonylatában kedvezőnek számít. 

Az ezer megjelenítésre eső költség (CPM) 171 Ft volt, ami nemcsak költséghatékony, hanem lehetővé tette a széleskörű megjelenést is, miközben optimális szinten tartotta a kampány költségeit.

489 új követővel gyarapodott ügyfelünk TikTok profilja, ami azt jelzi, hogy az általunk indított kampány nemcsak elérte a közönséget, hanem hosszú távú érdeklődést is váltott ki a felhasználókból. 

A 3,19-es gyakorisági mutató azt jelzi, hogy a célközönség átlagosan háromszor találkozott a hirdetésekkel, ami elég gyakori ahhoz, hogy emlékezetes maradjon, de nem vált túlzottan tolakodóvá.

Ezek az eredmények egy jól optimalizált, célzott kampány sikerét tükrözik, amely hatékonyan érte el és aktivizálta a célcsoportot, miközben a költségeket is sikerült hatékonyan menedzselni:

Selector TikTok hirdetés esettanulmány
Hogy a TikTokon elérhető eredményeket valós számokkal is szemléltessük, összesítettük egyik ügyfelünk júliusi kampányeredményeit.
Egy jól felépített TikTok kampánnyal ekkora lendületet adhatsz márkádnak. Nézzük, milyen alapelveket követve értük el ügyfelünknek indított kampányainkkal ezt az eredményt!

TikTok költségvetés tervezése - ilyen számokkal kalkulálj!

A TikTok hirdetésekhez szükséges költségvetés viszonylag széles skálán mozoghat. 

Az ajánlott havi büdzsé TikTokon jelenleg körülbelül 250.000-800.000 Ft közé tehető - ekkora büdzsé már elegendő lehet ahhoz, hogy hatékony kampányokat futtass. Ez az összeg elsőre soknak tűnhet, de fontos mérlegelni, ugyanis a TikTok hirdetéseknél van egy minimális napi költségkeret, ami jelenleg 6.800 Ft és ez az összeg mindössze egy nap futási időt biztosít. 

Természetesen az is lehetséges, hogy pár tízezer forinttal hirdessünk teszt jelleggel, azonban ebben az esetben nem valószínű, hogy jelentős eredményeket érünk majd el. A TikTok algoritmusai ugyanis a nagyobb költségvetéssel futtatott hirdetéseket részesítik előnyben, hiszen ezek képesek szélesebb közönséget elérni és gyakrabban megjelenni.

Ezért ha valóban hatékony kampányt szeretnél indítani, érdemes magasabb összeggel kalkulálni, hogy hirdetéseid megfelelően teljesíthessenek. Ezenfelül a magasabb büdzsé lehetővé teszi a hirdetések optimalizálását, a különböző formátumok és kreatívok tesztelését, ami tovább növeli a kampány sikerességét.

TikTok költségvetés tervezése
Ne feledd: a TikTokon alacsonyabb büdzsével is indulhatsz, de ez inkább teszteléshez lesz jó, nem a nagy, átütő eredmények eléréséhez. 
A tervezés során pedig ne egyetlen videóra, hanem külön hirdetési csomagokra csoportosíts a büdzsédet. A hirdetések optimalizálása érdekében több videóval érdemes dolgozni, mivel így jobban kihasználható a költségkeret, és több pénzt is takaríthatsz meg - ami valljuk be, bárki számára előnyös lehet. 

További tippjeink ezzel kapcsolatban a következők:

  • a hirdetési csomagokban lévő videóknak hasonló üzenete legyen,
  • 3-5 napig futtasd őket (5 napnál tovább nem érdemes)
  • és kerüld az örökzöld kampányokat – a videós tartalmak rendszeres megújítása ugyanis kulcsfontosságú. A friss, aktuális tartalmak jobban vonzzák a nézőket és növelik az elköteleződést, ezért fontos, hogy a kampányok mindig naprakészek legyenek, és folyamatosan új videókkal tartsd fenn a figyelmet. 

A hirdetések hatékonyságát elemezve meg lehet állapítani, hogy mely időpontokban teljesítettek a legjobban és érdemes ezekben az időszakokban futtatni a kampányokat. Ehhez szükséges néhány tesztelési fázis, hogy pontosan mérhető legyen a teljesítmény, és rendszeres felülvizsgálat is ajánlott. Az optimalizálás során fontos meghatározni, hogy milyen gyakran lássák a felhasználók a videókat (pl. naponta egyszer). 

Nagyobb események, (pl. Black Friday) előtt érdemes már kb. 10 nappal korábban elindítani a hirdetéseket és növelni azok gyakoriságát.

#promobox-newsletter###

Tanácsok TikTok kampányaid profi megtervezéséhez 

Mielőtt fejvesztve belevágnál a TikTok hirdetésekbe, 0. lépésként meg kell határoznod a céljaidat, majd érdemes átgondolnod, hogy milyen értékeket képvisel a vállalkozásod, és ezeket az üzeneteket közvetítened a videóidon keresztül.  

Stratégiai alapok

A céljaidnak megfelelően egy tartalomstratégiát és egy hirdetési stratégiát is ki kell alakítanod, ezek nélkül ugyanis nem érdemes elkezdeni csatornát építeni és hirdetni. A stratégia alapja, hogy pontosan meghatározd az üzleti- és marketingcélokat és azokat a lépéseket, amelyek szükségesek ezek eléréséhez. Ez magában foglalja a célközönség alapos elemzését, a releváns tartalom létrehozását és a hatékony hirdetési módszerek alkalmazását, hogy a lehető legjobb eredményeket érhesd el. 

Tartalmak ütemezése

Havonta legalább 13 videó készítése ajánlott, ami azt jelenti, hogy körülbelül kétnaponta érdemes posztolni új tartalmat a TikTokon.

Ám a verseny elég szoros, hiszen egy TikTok-felhasználó naponta átlagosan 250 videót néz meg - és nincs rá garancia, hogy a mi aktuális tartalmunk bekerül a napi rostájába, vagy ha be is kerül, felkelti a figyelmét.

Épp ezért elengedhetetlen az eredmények folyamatos ellenőrzése és a teljesítmény felülvizsgálata. Fontos szemmel tartanunk, hogy a videók elérik-e a meghatározott célokat. Ha nem, akkor érdemes finomítani a stratégián, például a tartalom frissítésével vagy a célcsoport pontosabb meghatározásával, hogy hatékonyabban szólítsuk meg a nézőket és növeljük az elköteleződést.

Figyelem megragadása

Alapszabály, hogy a jó hirdetésekhez jó videók kellenek, amelyek képesek megragadni a figyelmet és hosszú távon fenntartani az érdeklődést. A tartalmaidnak nemcsak relevánsnak, de vonzónak és meggyőzőnek is kell lenniük, hogy a márka pozitív benyomást keltsen a potenciális vásárlókban. Az elemzések és visszajelzések alapján történő folyamatos fejlesztés segíthet neked abban, hogy a kampányaid hatékonyabbak legyenek, és elérjék az általad kitűzött üzleti célokat. 

TikTok tartalomkészítés
Ha videóiddal nemcsak bemutatod a márkádat, hanem pozitív benyomást is keltesz a közönségedben, garantált a siker!

Márkaismertség növelése

A márkaismertség növelése érdekében először érdemes meghatároznod egy minimum hirdetési büdzsét, amely lehet napi vagy teljes időtartamra szóló. A célközönség létrehozása során hasznos lehet, ha először organikusan teszed közzé a videót, majd a statisztikák alapján meghatározod, mely célközönséget érted el, és ezt követően kezdesz hirdetni.

Ezáltal költséghatékonyabb lehet a kampányod, mert a TikTok algoritmusára bízod a célzást. Fontos, hogy a célközönség ne legyen túl tág vagy túl szűk. A Reach és Spark Ads funkciók segítségével a TikTok videóidat kiemelheted hirdetési kóddal vagy a TikTok csatornával való összekötéssel. Ezen kívül a CTA (Call to Action) gomb használata is növeli a hirdetések hatékonyságát.

Ha szeretnél többet megtudni az egyes hirdetési formátumokól, olvasd el ehhez kapcsolódó korábbi cikkünket: PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén

Automatizált kreatív hirdetések

A katalógusos hirdetések automatikusan tudnak videót generálni, ezáltal remekül használhatók remarketing kampányokhoz is. A dinamikus template-ek teljesen személyre szabhatók matricákkal, szövegekkel vagy akár a vállalkozás logójával. Ezeket a hirdetéseket nagyobb büdzsével optimális futtatnod, hogy maximális hatékonyságot érhess el.

Versenytárs elemzés

A TikTok hirdetési fiókodon belül megnézheted szektorok szerint a legjobb TikTok hirdetéseket. Válaszd ki a szektort és az időszakot, amit vizsgálni szeretnél, és a felület kilistázza a legjobb hirdetéseket és hashtageket is - amik segítenek a tartalmaid keresőoptimalizálásban. Az adatok révén láthatod, hogy összesen hány poszt jelent meg és összesen hány megtekintést értek el a videók. Továbbá, az új „Creative Tools” segítségével a szektornak megfelelő scriptet generálhatsz angol nyelven, így könnyedén készíthetsz kreatív tartalmakat. 

Itt a top termékek listája is elérhető, amely bemutatja azokat a termékcsoportokat, amelyekre az adott időszakban a legtöbb poszt született. Ez különösen hasznos lehet, ha szeretnéd felmérni a TikTokon belüli versenyt egy adott szektorban. 

Végül pedig az összköltést is megnézheted, amely további információt nyújthat arról, hogyan alakulnak a hirdetési kiadások a kiválasztott szektorban, így ennek figyelembevételével optimalizálhatod saját kampányaidat is.

AI eszközök

Az AI eszközök egyre nagyobb szerepet játszanak a hirdetéskezelésben is. Ha te is szeretnél naprakész lenni, mindenképp használd ki ezeket a lehetőségeket!

Az AI eszközök forradalmasítják az időigényes, emberi figyelemmel sokszor nem túl hatékonyan megoldható munkafolyamatokat, lehetővé téve a gyorsabb és eredményesebb munkavégzést. 

A tervezés, felvétel, vágás és posztolás folyamata is jelentősen felgyorsítható a modern AI technológiák segítségével: például automatizálhatod a szkript írását, digitális klónokat hozhatsz létre és a SEO-ban is segítségedre lehet az AI. Ezek az eszközök nemcsak időt spórolhatnak, hanem azt is lehetővé teszik, hogy tartalmaid professzionálisabbak és célzottabbak legyenek, így növelve a közönséged elérését és kampányaid hatékonyságát.

Hirdetési irányelvek - Egészségügyi, szépségápolási és egyéb speciális termékek hirdetése

A TikTok hirdetési irányelvei szigorúan szabályozzák az egészségügyi és egyéb speciális termékek promócióját Magyarországon, hogy garantálják a felhasználók biztonságát és a jogszabályok betartását. 

Az egészségügyi termékek, beleértve a gyógyszereket és táplálékkiegészítőket, csak a vonatkozó magyarországi törvényeknek megfelelően hirdethetők, továbbá ezek a hirdetések nem tartalmazhatnak félrevezető állításokat (például nem ígérhetnek biztos fogyást, másnapra kisimuló ráncokat vagy egyéb csodás eredményeket). 
Egészségügyi és szépségápolási termékek hirdetése a TikTokon
Ha egészségügyi vagy szépségápolási termékeket hirdetsz, rád további szabályok vonatkoznak a TikTokon - ne feledkezz meg róluk!

A szépségápolási termékek, különösen azok, amelyek bőr- és hajápolási cikkekre vonatkoznak, szintén szigorú szabályok alá esnek. Az ilyen termékek hirdetéseinek hiteles információkat kell közölniük, a hirdetésben szereplő egészségügyi állapotra vonatkozó állításhoz jóváhagyott orvosi engedélyre vagy tanúsítványra van szükség és a hirdetéseknek tilos olyan kijelentéseket tenniük, amelyek az egészségügyi állapot javulásra hívják fel a figyelmet anélkül, hogy ezt megfelelően alátámasztanák. 

Ha ilyen szektorban hirdetsz, készülj fel rá, hogy a TikTok visszadobhatja hirdetéseidet, ha nem megfelelő tartalmat vél felfedezni - és belekerülhet egy kis idődbe, mire kikísérletezed, mi működik, és mi nem.

Összegzés

A TikTok hirdetések 2024-ben továbbra is hatalmas potenciált rejtenek, de a siker érdekében alapos tervezés és kreatív megközelítés szükséges. A TikTok, mint dinamikus platform, a fiatalok számára nem csupán szórakozást nyújt, hanem lehetőséget is ad új trendek és termékek felfedezésére. Ahhoz, hogy kampányaid hatékonyak legyenek, elengedhetetlen, hogy hirdetéseid ne csupán a termékedet vagy szolgáltatásodat mutassák be, hanem szoros kapcsolatot építsenek a felhasználók életével és érdeklődési köreivel egyaránt. Kreativitásra van szükség, tehát bátran kísérletezz különböző formátumokkal és stílusokkal! A kampányok teljesítményének folyamatos nyomonkövetése és optimalizálása is elengedhetetlen a sikerhez: az analitika és A/B tesztelések révén megtudhatod, mi működik a legjobban, és ennek megfelelően finomhangolhatod hirdetéseinket. 

#promobox#Ha ki szeretnéd hozni a TikTok hirdetéseidből a maximumot és versenyelőnyre szert tenni a dinamikusan fejlődő digitális térben, cselekedj! Kérj konzultációt szakértőinktől, és kezdj el dolgozni hirdetési stratégiádon!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja