A minőségi mutató az egyik legfontosabb minőségi visszajelzés, amit a Google hirdetési fiókunkban találunk. Most összegyűjtöttük, hogy mi is ez, hol található a fiókban, mi számít jónak, és mit tehetünk, ha javítani szeretnénk rajta.
Mi az a minőségi mutató?
A minőségi mutató (Quality Score) a hirdetések teljesítményén kívül a legpontosabb indikátora annak, hogy mennyire futtatjuk hatékonyan a hirdetéseinket, ezért fontos, hogy megértsük a működését.
A hirdetési fiókban kulcsszavak szintjén fogjuk megtalálni, de csak akkor, ha bekapcsoljuk ezt az oszlopot. Maga a mutató 1 és 10 között lehet, ahol a 10 számít a legjobb értéknek. Mivel nem egyetlen összetevő befolyásolja ezt a pontszámot, érdemes a minőségi mutató oszlopa mellett bekapcsolni azt a bontást, amely megmutatja, melyik összetevővel van gond - ha gond van.
Hogyan értelmezzem a minőségi mutató adatait?
Ha az adott kulcsszóra a minőségi mutatónk 1-2 értékű, az súlyos probléma, azt jelenti, hogy a hirdetések megjelenését a rendszer drasztikusan korlátozza az adott kifejezésre, mert egyáltalán nem tekinti relevánsnak.
Ha 3-8 között van, akkor a szükségesnél ugyan drágábban tudunk hirdetni, de azért megjelenik a hirdetésünk. Ez az a zóna, ahol lehetőség és szükség van a minőségi mutató javításra.
9-10-es érték esetén nyugodtan alhatunk, a minőségi mutatónk alapján optimális a hirdetés, a hirdetésszöveg-kulcsszó-landing page relevancia megfelelő.
#promobox-newsletter###
Hogyan javíthatom a minőségi mutatót?
A megoldás természetesen attól függ, hogy mi okozza a rossz eredményt.
Ha a várható átkattintási arányunk gyenge, akkor a választott kulcsszó lehet a ludas a problémában. Ebbe az eredménybe beleszámít a kulcsszó korábbi teljesítménye, és az is, hogy a rendszer kalkulációja szerint mekkora valószínűséggel kattinthatnak majd rá a jövőben. A kulcsszó esetleges törlése, vagy a hirdetésszövegbe foglalása megoldhatja a problémát.
Ha a hirdetés relevanciája okozza gyenge minőségi mutatót, akkor érdemes átnézni, hogy a hirdetéscsoport kulcsszókészlete egységes-e, és elég szűk-e.
Ha pedig a céloldalnál jelez hiányosságot a rendszer, akkor érdemes megcsinálni egy SEO auditot, illetve az alábbi szempontok szerint kiegészíteni és rendszerezni a weboldal tartalmát.
- Könnyű használhatóság: Legyen az oldallátogatók számára egyértelmű, hogy mit hol találnak az oldalon.
- Egyszerűség: Ne legyen felesleges tartalom, vagy menüpont szem előtt, legyen logikus, egyszerű az oldal struktúrája. Fontos szempont az is, hogy csak hasznos tartalom jelenjen meg rajta.
- Relevancia: A fő kulcsszó minden Online marketing tevékenység esetében. Az szerepeljen a weboldalon, amivel foglalkozunk, és a hirdetésekhez váálasszuk (készítsük el) a legmegfelelőbb tartalmakat.
Összegzés
Bár a jó minőségi mutató nem feltétlenül jelent jó kampányokat, a rossz minőségi mutató biztos jelzője a nem hatékony pénzköltésnek.
Mindig figyeljünk oda a kulcsszavak-hirdetések-céloldalak relevanciájára, a hirdetéseket ne csak marketing céljainkkal, hanem weboldalunk tartalmával és szerkezetével is hangoljuk össze. Ha szükséges, akkor pedig ne féljünk ezeken változtatni, mert a weboldal és a hirdetési struktúra is egy rugalmas, élő rendszer kell hogy legyen, mely követi a szolgáltatásaink és az online trendek változásait is.
Ha úgy érezzünk, hogy önerőből nem megy, akkor kérjünk fel egy digitális marketing ügynökséget, aki segítségünkre lesz a tanácsadásban, és szükség esetén a feladatok elvégzésében is.
#promobox-audit-facebookads#Szeretnéd javítani a mutatóidat, de rábíznád egy profi csapatra?##