Valószínűleg mindannyiunkkal előfordult már, hogy a végtelennek tűnő feed lapozgatása során megragadta a tekintetünket egy hirdetési kreatív vizuálja, és már csak az alapján is kíváncsian rátévedtünk a hirdető oldalára, termékeinek megtekintésére - és ezzel már működésbe is lépett a marketinggépezet. A folyamatos információáradatban mindennél fontosabb, hogy el tudjuk nyerni potenciális vásárlóink figyelmét, és kíváncsiságot, érdeklődést váltsunk ki belőlük. Ennek a leghatásosabb módja a vizuális kommunikáció.
Cél az egyértelműség
Biztos észrevetted már, hogy nehezebben vágsz bele hosszabb videókba, vagy csak ‘scanneled’ az olvasott tartalmat ami eléd kerül az online világ végtelen rengetegében. A vizuális kreatívokkal sincs másképp az ember, a Facebook szerint 1,7 másodperc az, melyet rááldozunk egy-egy kép feldolgozására a képernyőnk előtt. Ez a rövid idő az, melyben lehetőségünk nyílik elérni a tartalomfogyasztót és felkelteni az érdeklődését akár tudatosan, akár tudat alatt is vállalkozásunk iránt. De hogyan érdemes ennyire rövid idő alatt megszólítani bárkit is?
Célratörően. A kreatívok szöveges és képi tartalmának redukált, egyértelmű információt érdemes kommunikálnia.
Találd meg a neked való formátumot
Mielőtt belevágunk a vizuális fortélyok kitárgyalásába, a legfontosabb dolog, hogy megtaláljuk a hirdetésünkhöz legjobban illeszkedő formátumot. Már kifejezetten sokféle hirdetés létrehozására van lehetőségünk: beszélhetünk sima, egyképes hirdetésekről, carouselekről, vagy videós/animációs tartalmakról. A különböző lehetőségek más-más hirdetéshez passzolnak a legjobban. Egy carouselt például használhatunk különböző termékek bemutatására, egy animációs kreatívot pedig egy eszközünk működésének prezentálására. A lényeg, hogy kreatívan bánj a rendelkezésedre álló térrel, tudj jól választani.
Használj kevés szöveget!
Mivel ennyire rövid az idő, ami a rendelkezésedre áll, törekedj a rövid, célratörő megfogalmazásra. Lehetőleg egy vagy két rövidebb mondatot írj a kreatívra, melyek kényelmesen és szellősen elférnek a képen. Fontos az is, hogy könnyen olvasható méretet és betűtípust válassz. Ennek érdekében érdemes visszafogni a kézírásra hasonlító betűk használatát, amik bár szépek, de sokkal nehezebb a dekódolásuk. Ezeket célszerű csak egy-két szó esetében használni az olvashatóság érdekében.
#m1-y#TIPP: A mondatban lévő szavak dinamikus méretváltoztatásával is figyelemfelkeltő, kiemelő hatást tudsz elérni. A betűk elhelyezkedése nagyon sokat el tud mondani egy-egy cégről. Egy apró döntéssel máris játékos, vidámabb keretet kap egy-egy szó, ha pedig formát teszel mögé, nagyobb hangsúlyt kap az inverz szín a mondatban.##
Hierarchia-rendszer
Szuper, ha van egy jól megfogalmazott üzenetünk, ami egy hirdetési kreatívon kényelmesen elfér. Itt viszont nem ér véget a munka, ennek elhelyezéséhez is fontos szabályokat kell figyelembe vennünk a legjobb hatás elérésének érdekében.
Amikor egy kreatívra illesztünk tartalmat, két dolgot kell mindenképp szem előtt tartanunk: a tartalmak sorrendjét az információtartalom szempontjából, valamint a fogyasztóink olvasásának irányát. Ez elsőre nehéznek tűnhet, de valójában egyszerűbb dologról van szó, mint gondolnánk.
Első lépésként, mint egy dokumentum megírásánál, itt is fontos meghatároznunk, hogy mi a főcím, alcím, egyéb szöveges rész. Ehhez mérten érdemes méretbeli különbségeket is tennünk köztük, hogy az emberi szem is könnyen szétválaszthassa blokkokra az adatokat. Amit kifejezetten szeretnénk kiemelni a főcímen kívül, azt a hierarchiából kitörve is megtehetjük - erre több példát is láthatsz a cikkünkben szereplő kreatívokon.
#promobox-newsletter###
Fontos még az olvasási sorrend is. Előnyös a szövegeket balra, a felső sarokba igazítani, hiszen egy nyomtatott A4-es lapon is ez az, amire először fókuszálunk, kényelmes a szemnek. Megfelelő lehet még a kreatív mértani közepétől egy leheletnyivel fentebb, középre zárva is elhelyezni a szöveget. Ha ettől radikálisan eltérünk, megnehezítjük a fogyasztó számára a dekódolást, és elveszíthetjük érdeklődését a nagyobb erőfeszítés igénye miatt.
Kapcsolódjon az arculatodhoz
A hirdetésed, mellyel a fogyasztó találkozik, tulajdonképpen nem más, mint egy ablak a cégedre, ami felkelt(het)i az érdeklődését. Ez az ablak segít abban, hogy kialakuljon egy előzetes elképzelése arról, milyen vállalkozásról van szó, mire számíthat a honlapra átkattintva; illetve abban is, hogy valamilyen hangulatot és érzelmet kapcsoljon a látott termékhez vagy szolgáltatáshoz. Ezáltal kifejezetten fontos, hogy az arculat és a kreatív vizuális megjelenése összhangban legyen, mert egyfelől így könnyebb a brand beazonosítása, másfelől a fogyasztó is úgy érzi, hogy azt kapja, amiért eredetileg érdeklődni kezdett.
Ezt különböző arculati elemek rendszeres megjelenítésével, arculati színek használatával, vagy a megadott betűtípusok alkalmazásával tudod elérni. Minél kiegyensúlyozottabbak ezek, annál jobban felismerhető lesz a vállalkozásod az online világban.
Összegzés
Minden kreatív folyamata és végső eredménye más és más - fontos, hogy megtaláld a saját hangodat benne, és ne csak a lehetséges ügyfeleid, de te is örömmel tekints azokra a vizuális tartalmakra, amik prezentálnak Téged. A design világa határtalan, és az egyik legerősebb eszközöd is abban, hogy brandedet örök életűvé tedd.
#promobox#Szeretnéd szakemberek segítségét kérni hirdetéseid profi létrehozásához? A Selectornál egyedi és innovatív ötletekkel segítünk céged vizuális kommunikációjának tökéletesítésében.##