Ugye Te is érzed, hogy egyre nagyobb baklövés a TikTokot mint social felületet kihagyni a marketing mixből? Bár a TikTok felhasználók száma rohamosan nő, a TikTok hirdetés még sok döntéshozó és stratéga számára sötét folt. Levesszük a válladról a mázsás súlyt, és megmutatjuk, hogyan hirdethetsz a legdinamikusabban fejlődő social felületen. Hidd el, a cikk végére Te is tisztán fogod látni a benne rejlő potenciált!
TikTok hirdetés: a megtérülő PPC eszköz
Ha azt mondom: TikTok, azt mondod: videós tartalomgyártás. Valóban, a platform szórakoztatásra termett, és ezt a tulajdonságát féltve őrzik.
Azonban nem kell feketeöves tiktokkernek lenned ahhoz, hogy céged színvonalasan és eredményesen jelenjen meg az egyre népszerűbb felületen.
#m1-y#Tudtad, hogy TikTok hirdetési fiók létrehozásához még csak TikTok profillal sem kell rendelkezned?##
A TikTok a social platformok életútjának felfutó szakaszában jár. Ez azt jelenti, hogy egyre növekszik a felhasználók átlag életkora, és exponenciálisan nő a felhasználók száma. Ez azzal is együtt jár, hogy a tartalomra egyelőre sokkal nagyobb a kereslet, mint a kínálat, ezért a hirdetések is magas eredményhányaddal működnek alacsony (kb. 10 Ft) kattintásonkénti ár mellett.
Miért érdemes még emellett TikTok hirdetéseket létrehozni?
- ezen a platformon olyan célközönséget érhetünk el, akiket máshol nem, köszönhetően az élethű, szórakoztató tartalmaknak
- kedvező CPC (kattintásonkénti ár), magas elérés
- egyelőre alacsony a marketingzaj
- a TikTok natív tartalmaival és a TikTok profillal ellentétben itt van lehetőség a landing oldal linkjének elhelyezésére, ezért ha értékesítésre törekszel, akkor csak a hirdetésekkel tudod a weboldaladra terelni az érdeklődőket
TikTok hirdetési struktúra
A hirdetések felépítése és a hirdetési fiók kezelőfelülete hasonlít a social platformokon megszokottakhoz.
A hirdetési fiók neve TikTok Ads Manager, ebben kezelheted, elemezheted az összes kampányt, illetve tárolhatod a hirdetésekhez szükséges elemeket: videókat, hangokat, célközönségeket.
Egy TikTok kampány tömöríti a hirdetéscsoportokat, ezeken belül pedig több hirdetést lehet létrehozni. A kampány és a hirdetéscsoport szintjén más-és más beállításokra van lehetőség. Például a fő célt a kampány szintjén, a célközönséget pedig a hirdetéscsoport szintjén állíthatod be.
Ha már valaha elmélyedtél a Facebook hirdetések bugyraiban, akkor itt is ismerősek lesznek a licitálási stratégiák, a konverziómérési beállítások, célközönségek létrehozása és a kampánycélok is.
Ha több hirdetési fiókot kezelsz, akkor létrehozhatod a saját TikTok Business Center fiókodat, ahonnan központilag irányíthatod őket.
TikTok hirdetéstípusok
A TikTok marketing egyik sarkalatos pontja, hogy a hirdetési kreatív illeszkedjen a natív tartalomhoz. Bármennyire is csábító, hogy termékünkről vagy szolgáltatásunkról egy tökéletesen megrendezett és felvett klipet készítsünk, sajnos nem lesz célravezető. Ha benézel a TikTok “Neked” klipfolyamába, láthatod, hogy csupa egyszerű, “életszagú”, telefonnal felvett videó szerepel. Nekünk pedig az a célunk, hogy a hirdetésünk ezekhez hasonló, könnyen fogyasztható, szinte észrevétlen reklám legyen.
Magyarországon jelenleg kétféle hirdetéstípus körül választhatsz:
- videós hirdetés
- spark hirdetés
#promobox-newsletter###
Videós TikTok hirdetés
A videós kreatívval létrehozott hirdetés a “Neked” klipfolyamban jelenik meg. Formátuma nagyon hasonlít a natív klipekhez, de megjelenik egy CTA gomb, ami átnavigál a landing oldalra.
A hirdetés a videós kreatívon kívül tartalmaz még
- egy display képet, amit egyedileg lehet beállítani minden hirdetésnél (pl. céglogó)
- a márka vagy az applikáció nevét
- rövid leírást
A videó 5-60 másodperc hosszúságú lehet, de a 9-15 másodperces hosszúság javasolt.
Spark TikTok hirdetés
Ezek azok a hirdetések, amelyeknek videós kreatívja egy-egy natív klip. Sőt, nem is csak a saját tartalmunkat használhatjuk fel, hanem másét is - már ha engedélyt ad rá az illető.
Előnyei:
- az organikus elérések elősegítik a gyors terjedést
- erős márkaépítő hatása van
- a klip posztolásakor használt matricák és effektek kifejthetik pozitív hatásukat
Ezt a hirdetéstípust azonban csak azok használhatják, akik business profillal rendelkeznek.
TikTok hirdetés árak és megtérülés
A TikTok minden hirdetésnél minimum büdzsét ír elő, emiatt napi kb. 8000 Ft-os költségkerettel kell számolni. Ugyanakkor a kattintásonkénti költség 10 Ft körül mozog, ami a legalacsonyabb a social platformok között.
A megfelelő kreatív tartalommal létrehozott hirdetések az alacsony marketingzaj miatt rövid idő alatt is magas elérést produkálnak.
Összegzés
Első ránézésre tehát a TikTok hirdetési rendszere hasonlít a többi social platformhoz. Ha jobban elmélyedünk a témában, akkor azonban láthatjuk, hogy nagyobb lehetőségek rejlenek benne. A tartalom szórakoztató, az információáradat elől ide menekülő felhasználók pedig könnyebben fogyasztják a szórakoztató klip formájába bújtatott hirdetéseket. Tedd elérhetővé márkádat ezen a fiatal, de ígéretes platformon PPC hirdetésekkel!
#promobox-szolg-ppc-tiktok#Továbbra is elveszettnek érzed magad, ha a TikTok hirdetésekről van szó? Bízd rá magad egy profi csapatra, mi minden feladatot elvégzünk helyetted!##