PPC kampánykezelés

Minden, amit tudnod kell, mielőtt YouTube hirdetésekbe kezdesz

Írta:
Merci
Olvasási idő:
4
perc

Minden felhasználó rémálmaként számon tartott YouTube hirdetésekkel hatalmas eredményeket érhetsz el, hogyha gyorsan, sokaknak és olcsón szeretnéd eljuttatni üzenetedet. Azonban mielőtt veszetlenül nekiállnál hirdetési fiókod és kampányaid létrehozásának, olvasd el cikkünket, mert könnyen előnye hátrányává is válhat, hogyha nem vagy elég tájékozott!

Minden, amit tudnod kell, mielőtt YouTube hirdetésekbe kezdesz

YouTube reklám? Most én is “idegesítsem” a felhasználókat?

Ismered azt az érzést, amikor kedvenc Youtuber-ed legújabb videófeltöltéséről kapsz értesítést, alig várod, hogy belecsapj, erre 2 darab átugorhatatlan reklám ugrik be? Tudjuk, hogy idegtépő, viszont azután a jó pár kedves szó után egy életre megjegyezzük azt az “idegesítő” reklámot és a márkát, amely mögötte áll. Ugye nem kell kimondanunk a nevét a cégnek, viszont mindannyian tudjuk ki áll az idegesítő zöld marslakó alak mögött? Na ugye… 

Muszáj beismernünk, hogy nem a legbarátságosabb digitális marketing hirdetési forma, azonban az aggresszivitásának köszönhetően annál hatásosabb, hogyha márkaismertséget és brandet szeretnél építeni gyorsan és akár a rámenősebb módszerekkel is szívesen gazdálkodsz.

Hogyha elég ügyes vagy a célzást illetően, akkor akár 1-5 Ft-os megtekintési árat is tudsz generálni, azonban fontos kiemelnünk, hogyha átkattintást szeretnél elérni, akkor magasabb költséggel kell számolni, így csak abban az esetben ajánljuk a YouTube hirdetéseket forgalomterelési célra, ha nagyobb büdzsével rendelkezel.

#m1-y#Szóval igazat adunk: valóban idegesítőek tudnak lenni a YouTube hirdetések, azonban egy jól beállított kampánynak nem kell idegesítőnek lennie ahhoz, hogy hatásos legyen.##

Oké, de milyen lehetőségeim vannak a Youtube hirdetések világában?

Hogyha aktív felhasználója vagy a platformnak, akkor biztosan találkoztál már az összes formátummal, de azért bemutatjuk azt a 4️ hirdetési lehetőséget, amivel élhetsz.

  1. Nem átugorható hirdetések

Na ez tipikusan az a fajta, amelyet mindenki ismer. A videó megnézése előtt felugró 15 és 20 másodperc közötti hosszúságú hirdetés, amelyet nem lehet átugorni. Mi a hatalmas előnye? Pont az, hogy ráerőlteted hirdetésed megtekintését minden általad célzott felhasználóra, így ha éppen ő nem is találja relevánsnak, a 20 másodperc alatt van lehetőséged elgondolkodtatni, hogy miért lehet jó neki.

  1. Átugorható hirdetések

A felhasználóbarátabb verziója az előbb említettnek, így lehetőséget nyújt a felhasználónak, hogy 5 másodperc után eldönthesse, hogy tovább szeretné nézni, vagy inkább folytatja a már megkezdett videót. Ez a típusú hirdetés a videó elején, végén, de akár a videó nézése során is felbukkanhat.

Tipp: Hogyha ilyen hirdetés formában gondolkodsz, akkor videód mindenképp tartalmazza a legfontosabb infókat az első 5 másodpercben, hogy azok is, akik úgy döntenek, hogy nem nézik végig is megkaphassák az információt termékedről.

laptop képernyő, átugorható YouTube hirdetés
Ha véletlen mégsem ismernéd, akkor itt láthatod, hogy mégis hogyan jelenik meg az általad feltöltött hirdetés és hol jelenik meg a CTA gomb.
  1. Rövid hirdetések

Az egyik talán legbarátságosabb fajtája a különböző típusoknak, hiszen hosszának köszönhetően maximum 6 másodpercet vesz el az eredeti videó nézésünkből. Igaz, hogy ezek nem átugorhatóak, azonban talán a legkevesebb dühöt váltják ki a felhasználókból.

Fontos: Ezt a hirdetési formát csak akkor lehet használni, ha az átugorható és a nem átugorható hirdetések is be vannak kapcsolva.

  1. Fedvényhirdetések

Legutolsó sorban a Display hirdetésekhez hasonló fedvényhirdetések maradtak, melyeket a felhasználó kedve szerint bezárhat, amikor csak szeretné, azonban szembetűnő hiszen a videó alsó 20%- os részében jelenik meg egy kisebb hosszúkás lécként és a többi hirdetés formával ellentétben csakis számítógépes felhasználóknak.

#promobox-newsletter###

Oké, de én ennél több fajta hirdetést látok a Youtube-on, mint ez a 4… Mi a helyzet a többivel?

A többi hirdetés forma, amibe belebotlasz kedvenc videód nézése közben Google Display és Google Shopping kampányokból származnak, melyekről korábban osztottunk már meg veletek hasznos tippeket, ezért láthatsz hirdetést telefonon a videó alatt vagy laptopon a jobb oldalon, de az alábbi képen látható javasolt termékek is ezekből a hirdetésekből jelennek meg.

#m1-y#Tehát van lehetőséged a YouTube-on hirdetni, akkor is, ha nem kifejezetten videós tartalommal szeretnéd célközönséged elérni, ugyanis a Google Ads-ben indított kampányaid a Google partner oldalain is megjelennek.##

laptop képernyő, google shopping kampány feed, youtube hirdetések, termékfeed
Ezek a hirdetések Google Shopping kampányokból jelennek meg itt, az általad beírt keresett szóra, mely ezen kampányoknál kulcsszóként lett beállítva.

Nézzünk bele egy picit a targetálásba

A Google hirdetéseknél már megszokott lehetőségek itt is érvényesek, azonban a platform sajátosságának köszönhetően néhány extra dologgal is kiegészült. Nézzük milyen lehetőségeink vannak:

  1. Demográfiai adatok alapján

A jól ismert más hirdetési platformok során is előszeretettel használt, életkor, nem, szülői állapot, végzettség alapú célzás.

  1. Érdeklődési kör, téma alapján

Legyen szó a felhasználó által keresett kulcsszavakról, termékekről, de sokkal precízebb célzási lehetőségekre is van lehetőség, így akár egy nagyon specifikus közönség targetálására is van lehetőség.

  1. Ügyfélegyezés alapján

Ennek segítségével olyan hasonló felhasználókat célozhatsz, akik korábban már teljesítették az általad meghatározott célt.

  1. Remarketing (videó, webhely és alkalmazás) alapján

A remarketing szépsége, hogy a weboldalad, alkalmazásoddal interkacióba lépő embereket újra és újra megszólíthatod, legyen szó egy vásárlás befejezéséről vagy egy általuk vásárolt termék kiegészítőjének megvásárlásának ösztönzésére. Itt a legizgalmasabb és egyedülálló lehetőség, hogy akár videódat megtekintőket tudod célozni. Mennyi lehetőséget tartogat, hogy akár videók alapján is tudsz a platformon remarketinget kampányt készíteni? 

Összegezzünk egy picit

Visszatérve nyitó kérdésünkre, igen valóban van lehetőséged idegesíteni a YouTube felhasználókat, azonban célzási opcióinak és hatalmas felhasználó bázisának köszönhetően brutális lehetőségeket tartogat, így ha nem is a legnyomulósabb módon, de mindenképp érdemes kipróbálnod, hogy márkád ismertségét feldobd. De ahogy olvashattad van más, habár kevésbé költséghatékony módszer is arra, hogy megjelenjen hirdetésed a YouTube oldalán.

Végezetül néhány útravaló, hogyha nem vagy tájékozott a videós hirdetések készítésében, de mégis magad szeretnéd csinálni:

  • Gondolkodj felhasználói szemmel, hogy milyen zenét vagy hangot teszel hirdetésed alá! - Idegesítő ha már kétszer háromszor találkozol vele, vagy hangnélküli, így épp ezért hívja magára a figyelmet?
  • Kerüld a stroboszkóp szerű villogást, vagy mindenképp helyezz el figyelmeztetést, hogy az epilepsziások vagy erre érzékeny nézők időben feltudjanak készülni a hirtelen fényvillanásokra!
  • Figyelj oda a célzásra, hiszen ha valaki a menyasszonyi ruha eladásáról keress, akkor reklámod hatásos lesz, de vásárlót biztosan nem szerzel vállalkozásodnak.
  • És persze, mint minden más digitális hirdetésben itt is érdemes több videóval vagy tartalommal A/B tesztelni, hiszen célzott felhasználóidnak teljesen eltérő ízlése lehet, így ne hagyatkozz csak a sajátodra!
  • Határozd meg előre a fő üzeneted, hiszen Te is tudod milyen idegesítő mikor végig nézel egy videót, amivel minden rendben, esztétikus és hívogató, csak pont az értelme és fő üzenete hiányzik.

#promobox-szolg-ppc#Meghoztuk a kedved a YouTube hirdetésekhez? Mit szólnál hozzá, hogyha átvállalnánk hirdetéseid optimalizálási és menedzselési feladataid?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben