Webfejlesztés

Miért és hogyan érdemes frissíteni weboldalunkat?

Írta:
Selector
Olvasási idő:
3
perc

A digitális világban alig van olyan terület, ami ne változna és fejlődne folyamatosan. Ez alól a weboldalunk sem kivétel, amely ráadásul az egyik legköltséghatékonyabb eszköze a marketingünknek. A trendek és technológiák változnak, a verseny egyre csak nő, éppen ezért fontos, hogy lekövessük ezeket és folyamatosan kitűnjünk a digitális zajban vállalkozásunkkal. Mielőtt azonban nagyon megijednél, segítünk elindulni. Számos kisebb, de igencsak hatékony módosítással az oldaladat naprakészen, a vállalkozásodat pedig növekvő ütemben tarthatod. Mutatjuk a tippeket.  

Az oldal vizuális vonzereje

Apróságnak tűnik, de néha már egy-egy új képpel, ikonnal vagy videóval is feldobhatjuk weboldalunkat. Nézzük át oldalunkat: melyek azok a design elemek, amelyek esetleg elavultak lehetnek és már nem illeszkednek a brandhez?

#m1-y# Érdemes követni a trendeket, amelyek által egy-egy régi képet új életre kelthetsz és növelheted az erejét. ##

#promobox-newsletter###

Tipp:vizsgáld meg a weboldalad betöltési sebességét. A régi képek és videós fájlok negatívan befolyásolhatják a felhasználói élményt és nem utolsó sorban a Google organikus megjelenéseidet is. 

A tartalom, szövegek ereje

Az első benyomást a design kelti, de  hiába a megnyerő vonzerő, ha tartalmában hibákat tartalmaz az oldal. Legyen szó akár egy régi blogcikkről, egy hibás URL-ről, vagy egy elavult információról, ha ezeket nem monitorozzuk és frissítjük folyamatosan,  a látogatóink könnyen lemorzsolódhatnak. Ez könnyen előfordulhat például, ha megváltoztatjuk egy oldalunk URL címét, de az oda mutató belső link hivatkozásokat nem frissítjük. 

Ne feledd: a webhely tartalmának folyamatos frissítése a látogatókat ügyfelekké alakíthatja. A Google mindezt figyelembe veszi és meghálálja azzal, hogy előrébb sorol. 

Tipp:egy-egy tartalmi módosítás előtt alkalmazz A/B tesztet, hogy meggyőződj új tartalmad várható eredményességéről. 

Hatékonyság elemzés

Imádjuk a digitális marketinget. Hogy miért? Mert minden mérhető, elemezhető, tele adattal, amelyek csak várják, hogy felhasználjuk őket és a lehető legtöbbet hozzuk ki belőlük. Ne szalaszd el ezt a remek lehetőséget a weboldalad esetében sem. Monitorozd folyamatosan, hogy 

  • mely gombokra kattintanak a látogatók
  • mely aloldalt látogatják a legtöbben
  • hol töltenek el több időt

Meglepő lehet, de néha egy rosszul elhelyezett gomb javítása is sokat jelenthet. Ugyanakkor a fentiek mellett számos további mérési opciót kínál a Google Analytics, amelyről bővebben Webanalitika szolgáltatásunk oldalunkon olvashatsz.  

Tipp:a Google Analytics mellett az olyan eszközök, mint például a hőtérkép elemzés is segíthet mélyebben megérteni a felhasználók viselkedését.

Használhatóság

A technológia folyamatos változása miatt napról-napra nő azon eszközök, platformok és böngészők száma, amelyek miatt csiszolgatni kell weboldalunkat is. Annak érdekében, hogy minden eszközön ugyanazt a minőséget és megnyerő tartalmat jelenítsük meg látogatóinkat az oldalunknak mobil-barátnak, más szóval reszponzívnak kell lennie. 
Az oldalat reszponzivitását könnyen és gyorsan ellenőrizni tudod például a PageSPeed Insights segítségével. 

Tipp: figyeld meg a mobilról érkező forgalmad kilépési arányát - ha hosszú ideje nem változtattad meg a honlapodat, akkor könnyen előfordulhat, hogy elveszíted a mobilról érkező, potenciális ügyfelek egy részét. 

Na jó, de milyen gyakran frissítsük weboldalunkat?

A válasz erre egyszerű: amilyen gyakran csak lehet. Legjobb, ha heti szinten szánunk rá időt, néha csak elmélyülünk az adatok elemzésében, vagy egy-egy új tartalmat, esetleg blogcikket töltünk fel. Keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából legalább havonta szükséges frissíteni oldalunkat, ha azt szeretnénk, hogy a Google időről-időre visszatérjen oldalainkra. Amennyiben azonban oldalunk 2-3 éve egyáltalán nem frissült, érdemes fontolóra venni a struktúra és design teljes újratervezését is. 

#promobox-szolg-seo#Frissítenéd meglévő honlapodat vagy egy teljesen újat szeretnél?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben