A digitális világban alig van olyan terület, ami ne változna és fejlődne folyamatosan. Ez alól a weboldalunk sem kivétel, amely ráadásul az egyik legköltséghatékonyabb eszköze a marketingünknek. A trendek és technológiák változnak, a verseny egyre csak nő, éppen ezért fontos, hogy lekövessük ezeket és folyamatosan kitűnjünk a digitális zajban vállalkozásunkkal. Mielőtt azonban nagyon megijednél, segítünk elindulni. Számos kisebb, de igencsak hatékony módosítással az oldaladat naprakészen, a vállalkozásodat pedig növekvő ütemben tarthatod. Mutatjuk a tippeket.
Az oldal vizuális vonzereje
Apróságnak tűnik, de néha már egy-egy új képpel, ikonnal vagy videóval is feldobhatjuk weboldalunkat. Nézzük át oldalunkat: melyek azok a design elemek, amelyek esetleg elavultak lehetnek és már nem illeszkednek a brandhez?
#m1-y# Érdemes követni a trendeket, amelyek által egy-egy régi képet új életre kelthetsz és növelheted az erejét. ##
#promobox-newsletter###
Tipp:vizsgáld meg a weboldalad betöltési sebességét. A régi képek és videós fájlok negatívan befolyásolhatják a felhasználói élményt és nem utolsó sorban a Google organikus megjelenéseidet is.
A tartalom, szövegek ereje
Az első benyomást a design kelti, de hiába a megnyerő vonzerő, ha tartalmában hibákat tartalmaz az oldal. Legyen szó akár egy régi blogcikkről, egy hibás URL-ről, vagy egy elavult információról, ha ezeket nem monitorozzuk és frissítjük folyamatosan, a látogatóink könnyen lemorzsolódhatnak. Ez könnyen előfordulhat például, ha megváltoztatjuk egy oldalunk URL címét, de az oda mutató belső link hivatkozásokat nem frissítjük.
Ne feledd: a webhely tartalmának folyamatos frissítése a látogatókat ügyfelekké alakíthatja. A Google mindezt figyelembe veszi és meghálálja azzal, hogy előrébb sorol.
Tipp:egy-egy tartalmi módosítás előtt alkalmazz A/B tesztet, hogy meggyőződj új tartalmad várható eredményességéről.
Hatékonyság elemzés
Imádjuk a digitális marketinget. Hogy miért? Mert minden mérhető, elemezhető, tele adattal, amelyek csak várják, hogy felhasználjuk őket és a lehető legtöbbet hozzuk ki belőlük. Ne szalaszd el ezt a remek lehetőséget a weboldalad esetében sem. Monitorozd folyamatosan, hogy
- mely gombokra kattintanak a látogatók
- mely aloldalt látogatják a legtöbben
- hol töltenek el több időt
Meglepő lehet, de néha egy rosszul elhelyezett gomb javítása is sokat jelenthet. Ugyanakkor a fentiek mellett számos további mérési opciót kínál a Google Analytics, amelyről bővebben Webanalitika szolgáltatásunk oldalunkon olvashatsz.
Tipp:a Google Analytics mellett az olyan eszközök, mint például a hőtérkép elemzés is segíthet mélyebben megérteni a felhasználók viselkedését.
Használhatóság
A technológia folyamatos változása miatt napról-napra nő azon eszközök, platformok és böngészők száma, amelyek miatt csiszolgatni kell weboldalunkat is. Annak érdekében, hogy minden eszközön ugyanazt a minőséget és megnyerő tartalmat jelenítsük meg látogatóinkat az oldalunknak mobil-barátnak, más szóval reszponzívnak kell lennie.
Az oldalat reszponzivitását könnyen és gyorsan ellenőrizni tudod például a PageSPeed Insights segítségével.
Tipp: figyeld meg a mobilról érkező forgalmad kilépési arányát - ha hosszú ideje nem változtattad meg a honlapodat, akkor könnyen előfordulhat, hogy elveszíted a mobilról érkező, potenciális ügyfelek egy részét.
Na jó, de milyen gyakran frissítsük weboldalunkat?
A válasz erre egyszerű: amilyen gyakran csak lehet. Legjobb, ha heti szinten szánunk rá időt, néha csak elmélyülünk az adatok elemzésében, vagy egy-egy új tartalmat, esetleg blogcikket töltünk fel. Keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából legalább havonta szükséges frissíteni oldalunkat, ha azt szeretnénk, hogy a Google időről-időre visszatérjen oldalainkra. Amennyiben azonban oldalunk 2-3 éve egyáltalán nem frissült, érdemes fontolóra venni a struktúra és design teljes újratervezését is.
#promobox-szolg-seo#Frissítenéd meglévő honlapodat vagy egy teljesen újat szeretnél?##