Még 2023. májusában, a Google Marketing Live rendezvényen osztotta meg a Google a jövőbeli változtatásokkal és fejlesztésekkel kapcsolatos terveit, és több bejelentést is tettek arról, hogy miként javítják majd a Google Ads keresési élményeit, AI-funkcióit, méréseit és hirdetési kreatívjait.
Egy bejelentés viszont különösen kiemelkedett a többi közül: egy új kampánytípus, az úgynevezett Demand Gen vagy más néven Keresletfokozó kampányok bevezetése a jelenlegi Discovery típusú kampányok helyett.
Érkeznek az AI-alapú hirdetések
A Google AI-alapú hirdetései releváns és magával ragadó kreatívok használatával könnyebbé teszik a fogyasztókkal való kapcsolatfelvételt, emellett cselekvésre és konverziók végrehajtására ösztönzik őket.
Az új, mesterséges intelligencia által vezérelt megoldások lehetővé teszik a kampányok még eredményesebb működését és az eredmények pontosabb mérését, így hatékonyabban és biztosabban hozhatod meg döntéseidet a Google Ads hirdetésekkel kapcsolatban.
Mik a főbb különbségek a Keresletfokozó és a Discovery kampányok között?
- Bővített elérés a YouTube-on
A Google Discovery-hirdetések a Discovery-hírcsatornán, a Gmailen és a YouTube egyes részein, például a kezdőlapon és a YouTube-hírcsatornán érik el a felhasználókat. Ez lenyűgözően széles elérést kínál - viszont épp a legnagyobb lehetőséget szalasztják el a YouTube-on: a hatalmas mennyiségű videótartalmat, ami a platform lényegét adja.
#m1-y#A Keresletfokozó kampányok túllépnek ezen: a Google Discovery-hirdetések elérési helyein túl hosszú formátumú, YouTube videóba ágyazott hirdetésként és rövid formátumú, YouTube Shorts hirdetésként is megjelenhetnek.##
- További videó hirdetés formátumok használata
A Google Discovery hirdetéseken belül különböző termékképeket illetve egyéni képes hirdetéseket jeleníthetünk meg a Gmail, a YouTube és a Discovery felületeken.
A Keresletfokozó hirdetéseken belül viszont a fentieken túl akár öt videót is feltölthetünk a kampányokba, valamint több kép, címsor, leírás, logó és cselekvésre ösztönző felhívás megadására is van lehetőség. - További ajánlattételi lehetőségek használata
A Google Discovery kampányai csak olyan intelligens ajánlattételi lehetőségeket támogatnak, mint a konverziók maximalizálása vagy a konverziós érték maximalizálása.
Eközben a Keresletfokozó kampányok lehetővé teszik a hirdetők számára a kattintások maximalizálása ajánlattételi stratégia használatát is. Ez megfelelőbb lehet azon hirdetők számára, akiknek hosszabb vagy bonyolultabb konverziós útvonalaik vannak vagy az offline eladások növelésére törekszenek. - Új hirdetés-előnézeti eszköz
A Google bevezetett egy új hirdetés-előnézeti eszközt kifejezetten a Keresletfokozó kampányokhoz, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy szabadon megtekintsék, hogyan fognak kinézni a különböző kreatívok különböző méretben, eszközökön és megjelenítési felületeken.
A Google Keresletfokozó kampányának új, hirdetés-előnézeti eszköze
Mikortól várható, hogy a Google frissíti a Discovery kampányokat Keresletfokozó kampányokra?
A Google bejelentése alapján a hirdetőknek 2023. októberétől lesz lehetőségük arra, hogy Discovery kampányaikat Keresletfokozó kampányokra frissítsék vagy új Keresletfokozó kampányokat hozzanak létre. Ezt követően 2024. januárjától az összes fennmaradó Discovery-kampányt automatikusan Keresletfokozó kampányokra frissítik és várhatóan 2024. március végéig minden Discovery-kampány automatikusan Keresletfokozó kampánnyá frissül.
És végül a legfontosabb: van teendő az átállással kapcsolatban?
A hivatalos válasz erre a kérdésre az, hogy az átállással kapcsolatban a hirdetőnek nincs semmilyen teendője - mivel a Discovery-kampányok beállításai, költségkerete és teljesítményelőzményei is automatikusan átvezetésre kerülnek a Keresletfokozó kampányokba, azonos vagy hasonló működéssel.
Azonban mi jobb taktikának tartjuk, ha az automatizmus helyett saját magunk frissítjük a kampányainkat, vagy egy szakemberre, illetve digitális marketingügynökségre bízzuk azt, hogy azok az apró, személyre szabott optimalizálások is biztosan beállításra kerüljenek, melyeknek köszönhetően a maximumot tudjuk kihozni a hirdetésekből.
Ilyen praktika lehet az új kreatívok és célközönségek elkészítése, a régiek frissítése, illetve a Google Analytics 4 fiókban a konverziókövetés ellenőrzése is.
Összegzés
A Google Keresletfokozó kampányaival még több potenciális felhasználót tudnak elérni a hirdetéseid, mint korábban. Használd ki Te is a YouTube, a Discover és a Gmail új videohirdetés-készletét, és hozd ki kampányaidból a maximumot!
#promobox#Szívesen szereznél versenyelőnyt a keresletfokozó kampányokkal, de jól jönne néhány jó tanács, vagy egy csapat, aki profin beállítja és kezeli?##