Közösségi média menedzsment

Instagram újítások 2023-ban

Írta:
Tábita
Olvasási idő:
2
perc

Izgalmas hónapok elé nézük, hiszen az Instagram továbbra sem lazít a tempón. Eltökélt célja, hogy a Z generáció szívdobbanásaira hangolódjon, vagyis marketing nyelven: az Instagram a felhasználók legfőbb motivációjára és gyengeségeire építse ki a platformját 2023-ban. Vajon milyen újdonságokra kell számítanunk?

Instagram újítások 2023-ban

A Z generáció közösségre vágyik

Az Instagram készített egy felmérést, ami egyértelműen kimutatta, hogy a felhasználók uralkodó százaléka a Z generáció (1990‑es évek közepe és 2010‑es évek eleje között születettek)..

A kutató csoport itt még nem állt meg, mert azt is megállapították, hogy teljesen más a motivációjuk és az értékrendjük, mint egy később született korosztálynak.

Ami nem is volna meglepő, de észrevették, hogy 2022-ben a felhasználók jobban keresték egymással a közösséget és a kapcsolatot, mint valaha az elmúlt évekhez képest.

A végkövetkeztetés ebből már egyértelmű: az algoritmust úgy fogják szabályozni, hogy minél több kapcsolatot tudjanak egymással teremteni a felhasználók.

#m1-y#TIPP: Építs aktívan közösséget Instagramon!##

 Aktivizáld a közösségedet Instagramon!

Társadalmi felelősségvállalás

A Z generációnak nagyon fontos, hogy a fenntarthatóságot a divatban és az életmódjukban is kifejezzék. Ezért az Instagram arra buzdítja a márkákat, hogy továbbra is a társadalmi felelősségvállalásra és a fenntarthatóságra összpontosítsanak, és több olyan tartalmat készítsenek, amely a társadalmi és környezeti ügyek előmozdítását célozza.

Legyenek LIVE videóid

Elengedhetetlen eszköz lesz 2023-ban, hiszen valóssá teszi a közösségérzetet.

Az élő közvetítés továbbra is értékes eszköz lesz a márkák számára, lehetővé téve számukra, hogy hiteles és valós idejű kapcsolatot teremtsenek követőikkel.

Interaktív tartalom

Az interaktív tartalmak, például kvízek, szavazások egyre népszerűbbé válnak, mivel vonzzák a követőket, és növelik a platformon töltött időt.

#m1-p#TIPP: Az Instagram algoritmusa értékeli, ha foglalkozol a követőid véleményével, megkérdezed és bevonod őket!##

Niche influencerek

Mivel a nagyobb influencerek figyelméért folyó verseny egyre fokozódik, a márkák az úgynevezett niche influencerekhez fordulhatnak, akiknek kisebb, de elkötelezettebb követői vannak bizonyos résekben vagy iparágakban.

#m1-y#TIPP: Keress olyan niche influenszereket, akik még nem köteleződtek el a Te iparágadban egyik márkához sem!##

Dolgozz olyan sikeres influencerekkel, akik még nem köteleződtek el a Te iparágadban a konkurensednek!

Személyre szabott tartalom

Folyamatosan készíts elemzéseket, hogy melyik tartalamdra hogyan reagálnak a követőid. Igazítsd az egyéni preferenciáikhoz és viselkedésükkhöz a tartalmaidat.

Hogyan? Folyamatosan mérd az eredményeket, és azok alapján tervezz tartalomstratégiát!

Ha sikeres akarsz lenni az Instagramon, akkor rendszeresen készíts elemzéseket a posztok eredményeiről!

Vásárolható tartalmak

Az Instagram e-kereskedelmi képességei tovább bővülnek, így a márkáknak több lehetőségük nyílik az Instagramon elhelyezett hirdetésekre is.

Egyre több márka használja a megvásárolható címkéket, termékmatricákat és az alkalmazáson belüli vásárlás lehetőségét, hogy megkönnyítse a követők számára a termékek megvásárlását.

Új Instagram funkciók

Az Instagram folytatja az innovációt és új funkciók és képességek bevezetését, nagyobb hangsúlyt fektetve a kiterjesztett valóságra (AR - Augmented Reality), a hangalapú interakciókra és a mesterséges intelligenciára (AI - Artificial Intelligence).

#promobox-newsletter###

Jogosan merül fel a kérdés: Mi lesz a reels videókkal?

Továbbra is maradnak!

#m1-y#De ugyanakkora fókuszt akarnak helyezni a kép jellegű tartalmakra is, mint a Reels videókra.##

Az Instagram azt javasolja a márkáknak és az alkotóknak, hogy szórakoztató, inspiráló vagy kísérletező reel videókat tegyenek közzé, olyan kreatív eszközök használatával, mint a szöveg/felirat, a kameraeffektusok vagy a filterek..

#m1-p#TIPP: Használj releváns kulcsszavakat és hashtageket a felfedezhetőség növelése érdekében, és helyezz el a képernyőn megjelenő feliratokat, hogy tartalmaidat , legyenek képek vagy Reelek, könnyebben elérhetővé tedd.##

Legyenek jó minőségű, kreatív videóid!

Végül néhány hasznos tanács a posztokhoz…

A jelenleg elérhető információk szerint 2023-ban 5 fő interakciót vesz figyelembe az algoritmus az Instagram a posztok rangsorolásánál - ha ezekre figyelsz, az rengeteget lendíthet az online jelenléteden:

  • Eltöltött idő: Mennyi időt tölt el a bejegyzés elolvasásával?
  • Szívezés: Mennyire valószínű, hogy tetszeni fog a bejegyzés?
  • Komment: Mennyire valószínű, hogy kommentet ír a bejegyzéshez?
  • Mentések: Mennyire valószínű, hogy elmenti a bejegyzést?
  • Profil megtekintése: Mennyire valószínű, hogy a profilra koppint, miután látta a bejegyzést?
  • +1: Tartalmaz ez a bejegyzés CTA-t (például „Kattints biomban lévő linkre!”)?

Zárszó

Ez csak néhány lehetséges Instagram marketing trend 2023-ra. Mivel a platform folyamatosan fejlődik, fontos, hogy a Te vállalkozásod is naprakész maradjon az új fejleményekkel kapcsolatban, és ennek megfelelően finomhangold marketingstratégiádat!

#promobox#Szeretnéd, hogy biztos kezekben legyenek a fizetett hirdetéseid?  Csaptunk segít neked, hogy a legjövedelmezőbb stratégia szerint működjenek a hirdetéseid!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?