Izgalmas hónapok elé nézük, hiszen az Instagram továbbra sem lazít a tempón. Eltökélt célja, hogy a Z generáció szívdobbanásaira hangolódjon, vagyis marketing nyelven: az Instagram a felhasználók legfőbb motivációjára és gyengeségeire építse ki a platformját 2023-ban. Vajon milyen újdonságokra kell számítanunk?
A Z generáció közösségre vágyik
Az Instagram készített egy felmérést, ami egyértelműen kimutatta, hogy a felhasználók uralkodó százaléka a Z generáció (1990‑es évek közepe és 2010‑es évek eleje között születettek)..
A kutató csoport itt még nem állt meg, mert azt is megállapították, hogy teljesen más a motivációjuk és az értékrendjük, mint egy később született korosztálynak.
Ami nem is volna meglepő, de észrevették, hogy 2022-ben a felhasználók jobban keresték egymással a közösséget és a kapcsolatot, mint valaha az elmúlt évekhez képest.
A végkövetkeztetés ebből már egyértelmű: az algoritmust úgy fogják szabályozni, hogy minél több kapcsolatot tudjanak egymással teremteni a felhasználók.
#m1-y#TIPP: Építs aktívan közösséget Instagramon!##
Társadalmi felelősségvállalás
A Z generációnak nagyon fontos, hogy a fenntarthatóságot a divatban és az életmódjukban is kifejezzék. Ezért az Instagram arra buzdítja a márkákat, hogy továbbra is a társadalmi felelősségvállalásra és a fenntarthatóságra összpontosítsanak, és több olyan tartalmat készítsenek, amely a társadalmi és környezeti ügyek előmozdítását célozza.
Legyenek LIVE videóid
Elengedhetetlen eszköz lesz 2023-ban, hiszen valóssá teszi a közösségérzetet.
Az élő közvetítés továbbra is értékes eszköz lesz a márkák számára, lehetővé téve számukra, hogy hiteles és valós idejű kapcsolatot teremtsenek követőikkel.
Interaktív tartalom
Az interaktív tartalmak, például kvízek, szavazások egyre népszerűbbé válnak, mivel vonzzák a követőket, és növelik a platformon töltött időt.
#m1-p#TIPP: Az Instagram algoritmusa értékeli, ha foglalkozol a követőid véleményével, megkérdezed és bevonod őket!##
Niche influencerek
Mivel a nagyobb influencerek figyelméért folyó verseny egyre fokozódik, a márkák az úgynevezett niche influencerekhez fordulhatnak, akiknek kisebb, de elkötelezettebb követői vannak bizonyos résekben vagy iparágakban.
#m1-y#TIPP: Keress olyan niche influenszereket, akik még nem köteleződtek el a Te iparágadban egyik márkához sem!##
Személyre szabott tartalom
Folyamatosan készíts elemzéseket, hogy melyik tartalamdra hogyan reagálnak a követőid. Igazítsd az egyéni preferenciáikhoz és viselkedésükkhöz a tartalmaidat.
Hogyan? Folyamatosan mérd az eredményeket, és azok alapján tervezz tartalomstratégiát!
Vásárolható tartalmak
Az Instagram e-kereskedelmi képességei tovább bővülnek, így a márkáknak több lehetőségük nyílik az Instagramon elhelyezett hirdetésekre is.
Egyre több márka használja a megvásárolható címkéket, termékmatricákat és az alkalmazáson belüli vásárlás lehetőségét, hogy megkönnyítse a követők számára a termékek megvásárlását.
Új Instagram funkciók
Az Instagram folytatja az innovációt és új funkciók és képességek bevezetését, nagyobb hangsúlyt fektetve a kiterjesztett valóságra (AR - Augmented Reality), a hangalapú interakciókra és a mesterséges intelligenciára (AI - Artificial Intelligence).
#promobox-newsletter###
Jogosan merül fel a kérdés: Mi lesz a reels videókkal?
Továbbra is maradnak!
#m1-y#De ugyanakkora fókuszt akarnak helyezni a kép jellegű tartalmakra is, mint a Reels videókra.##
Az Instagram azt javasolja a márkáknak és az alkotóknak, hogy szórakoztató, inspiráló vagy kísérletező reel videókat tegyenek közzé, olyan kreatív eszközök használatával, mint a szöveg/felirat, a kameraeffektusok vagy a filterek..
#m1-p#TIPP: Használj releváns kulcsszavakat és hashtageket a felfedezhetőség növelése érdekében, és helyezz el a képernyőn megjelenő feliratokat, hogy tartalmaidat , legyenek képek vagy Reelek, könnyebben elérhetővé tedd.##
Végül néhány hasznos tanács a posztokhoz…
A jelenleg elérhető információk szerint 2023-ban 5 fő interakciót vesz figyelembe az algoritmus az Instagram a posztok rangsorolásánál - ha ezekre figyelsz, az rengeteget lendíthet az online jelenléteden:
- Eltöltött idő: Mennyi időt tölt el a bejegyzés elolvasásával?
- Szívezés: Mennyire valószínű, hogy tetszeni fog a bejegyzés?
- Komment: Mennyire valószínű, hogy kommentet ír a bejegyzéshez?
- Mentések: Mennyire valószínű, hogy elmenti a bejegyzést?
- Profil megtekintése: Mennyire valószínű, hogy a profilra koppint, miután látta a bejegyzést?
- +1: Tartalmaz ez a bejegyzés CTA-t (például „Kattints biomban lévő linkre!”)?
Zárszó
Ez csak néhány lehetséges Instagram marketing trend 2023-ra. Mivel a platform folyamatosan fejlődik, fontos, hogy a Te vállalkozásod is naprakész maradjon az új fejleményekkel kapcsolatban, és ennek megfelelően finomhangold marketingstratégiádat!
#promobox#Szeretnéd, hogy biztos kezekben legyenek a fizetett hirdetéseid? Csaptunk segít neked, hogy a legjövedelmezőbb stratégia szerint működjenek a hirdetéseid!##