Közösségi média menedzsment

Így hozd ki a legtöbbet márkád TikTok jelenlétéből!

Írta:
Redl Zsófia
Olvasási idő:
2
perc

A TikTok jött, látott és győzött: alig pár év alatt világszinten az egyik legnépszerűbb alkalmazássá nőtte ki magát. Több mint egymilliárd aktív felhasználójával méltó riválisává vált az Instagramnak, Facebooknak és társaiknak, akik épp a lemaradásukat próbálják behozni. Mostanra a nagy világmárkák és a kis, helyi vállalkozások is felismerték a közösségimédia-felületben rejlő potenciált. Ha te még mindig kételkednél, ez a cikk neked szól: ezért érdemes márkád jelenlétét a TikTokon is megalapozni!

Nem csak a húszéveseké a világ…

A TikTok neve végérvényesen összenőtt a Z generációval, amikor 2018-ban a kínai anyacég felvásárolta a zenére tátogó tinédzserek kedvencét, a Musical.ly platformot.

A Musical.ly adta meg a kezdeti lökést a nemzetközi piacon a vele egyesülő TikToknak, amit a fiatalabb generáció rögtön a szívébe is zárt. Azóta azonban jócskán “megkomolyodott” a TikTok közönsége, és hiba lenne azt gondolni, hogy csak táncoló tinik videóiból áll.

Sok márka mégis reflexből elveti a saját TikTok-fiók ötletét, mert túl fiatalnak ítéli az elérhető követőtábort. A valóság inkább az, hogy a közösségi média felület népszerűségének növekedésével egyre idősödik a felhasználók csoportja is.

Igaz, hogy a TikTok felhasználóinak 42%-a tartozik a 18-24-es korosztályba, de a 25-34-es korosztály is képviselteti magát 31%-kal. Az eddigi trendek alapján pedig elmondható, hogy a jövőbeli eloszlás egyre kiegyenlítettebb lesz.

Telefonképernyő nézése

Amit tudnod kell a sikeres TikTok tartalommarketingről

Szóban forgó appunk nemcsak a rövid videós formátumával különbözik a többi közösségimédia-felülettől.

A TikTok mottója, hogy mindenki lehet kreátor. Emiatt (egyelőre) ez egy felhasználók által uralt platform, ahol ők diktálják a tempót, így az autentikus, személyes hangvételű, szórakoztató és informatív tartalommal mész a legtöbbre.

Íme még néhány aranyszabály, amit fontos észben tartani márkád TikTokon való népszerűsítése közben.

#promobox-newsletter###

Kerüld a túlpolírozott tartalomkészítést!

A TikTok nagyszerűsége abban rejlik, hogy nem kell profi videósnak lenned egy sikeres videó összerakásához. Sőt, egy tökéletesen világított és vágott produkció inkább szemet szúr: túl corporate, túlságosan hirdetésszaga van. A természetes, emberközeli tartalom készítéséhez elég egy jó telefon, na meg egy kis kreativitás.

Kövesd a trendeket!

Jól teszed, ha figyeled az épp felkapott témákat, audiókat, valamint funkciókat és megpróbálsz belőlük inspirálódni. Ha nyitva tartod a szemed és ügyesen megülöd az épp aktuális trendeket, még több embert elérhetsz egy virális TikTokkal.

Higgy a hashtagek szupererejében!

Ahogy több más közösségimédia-felületen, úgy a TikTokon is sokat számít, hogy milyen hashtageket használsz. Egy épp jól menő hashtag sokat dobhat videód elérésén és eljuttathatja azt olyan felhasználókhoz is, akik alapból nem követnek.

Építs közösséget a közönségedből!

Egyre inkább az az elvárás a márkák felé, hogy őszinte és közvetlen módon szólítsák meg vásárlóikat, a TikTok pedig a tökéletes hely arra, hogy igazi online közösséget építs követőidből. Erre a legjobb mód, ha a kommentekbe feltett kérdéseket egy TikTok formájában válaszolod meg!

A blogbejegyzés a Doppio Creative - Online marketing ügynökség vendégcikke.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben