A TikTok jött, látott és győzött: alig pár év alatt világszinten az egyik legnépszerűbb alkalmazássá nőtte ki magát. Több mint egymilliárd aktív felhasználójával méltó riválisává vált az Instagramnak, Facebooknak és társaiknak, akik épp a lemaradásukat próbálják behozni. Mostanra a nagy világmárkák és a kis, helyi vállalkozások is felismerték a közösségimédia-felületben rejlő potenciált. Ha te még mindig kételkednél, ez a cikk neked szól: ezért érdemes márkád jelenlétét a TikTokon is megalapozni!
Nem csak a húszéveseké a világ…
A TikTok neve végérvényesen összenőtt a Z generációval, amikor 2018-ban a kínai anyacég felvásárolta a zenére tátogó tinédzserek kedvencét, a Musical.ly platformot.
A Musical.ly adta meg a kezdeti lökést a nemzetközi piacon a vele egyesülő TikToknak, amit a fiatalabb generáció rögtön a szívébe is zárt. Azóta azonban jócskán “megkomolyodott” a TikTok közönsége, és hiba lenne azt gondolni, hogy csak táncoló tinik videóiból áll.
Sok márka mégis reflexből elveti a saját TikTok-fiók ötletét, mert túl fiatalnak ítéli az elérhető követőtábort. A valóság inkább az, hogy a közösségi média felület népszerűségének növekedésével egyre idősödik a felhasználók csoportja is.
Igaz, hogy a TikTok felhasználóinak 42%-a tartozik a 18-24-es korosztályba, de a 25-34-es korosztály is képviselteti magát 31%-kal. Az eddigi trendek alapján pedig elmondható, hogy a jövőbeli eloszlás egyre kiegyenlítettebb lesz.
Amit tudnod kell a sikeres TikTok tartalommarketingről
Szóban forgó appunk nemcsak a rövid videós formátumával különbözik a többi közösségimédia-felülettől.
A TikTok mottója, hogy mindenki lehet kreátor. Emiatt (egyelőre) ez egy felhasználók által uralt platform, ahol ők diktálják a tempót, így az autentikus, személyes hangvételű, szórakoztató és informatív tartalommal mész a legtöbbre.
Íme még néhány aranyszabály, amit fontos észben tartani márkád TikTokon való népszerűsítése közben.
#promobox-newsletter###
Kerüld a túlpolírozott tartalomkészítést!
A TikTok nagyszerűsége abban rejlik, hogy nem kell profi videósnak lenned egy sikeres videó összerakásához. Sőt, egy tökéletesen világított és vágott produkció inkább szemet szúr: túl corporate, túlságosan hirdetésszaga van. A természetes, emberközeli tartalom készítéséhez elég egy jó telefon, na meg egy kis kreativitás.
Kövesd a trendeket!
Jól teszed, ha figyeled az épp felkapott témákat, audiókat, valamint funkciókat és megpróbálsz belőlük inspirálódni. Ha nyitva tartod a szemed és ügyesen megülöd az épp aktuális trendeket, még több embert elérhetsz egy virális TikTokkal.
Higgy a hashtagek szupererejében!
Ahogy több más közösségimédia-felületen, úgy a TikTokon is sokat számít, hogy milyen hashtageket használsz. Egy épp jól menő hashtag sokat dobhat videód elérésén és eljuttathatja azt olyan felhasználókhoz is, akik alapból nem követnek.
Építs közösséget a közönségedből!
Egyre inkább az az elvárás a márkák felé, hogy őszinte és közvetlen módon szólítsák meg vásárlóikat, a TikTok pedig a tökéletes hely arra, hogy igazi online közösséget építs követőidből. Erre a legjobb mód, ha a kommentekbe feltett kérdéseket egy TikTok formájában válaszolod meg!
A blogbejegyzés a Doppio Creative - Online marketing ügynökség vendégcikke.