Rendszeresen futtatsz Facebook kampányokat, de nem hozzák az általad elvárt sikert? Úgy érzed, csak az ablakon dobálod ki a pénzt? Akkor itt a stratégiával és a nem feltétlen jól megválasztott kampánycéllal lesz a gond. Tény, hogy a Facebookon sokféle kampánycél közül választhatunk, de vajon kinek melyik hozhatja a legjobb eredményeket? Nézzük meg együtt!
Mit szeretnél elérni a Facebookon?
Mielőtt nekivágsz egy bármilyen, de adott esetben Facebook kampánynak, mindenek előtt tudnod kell, hogy hol áll jelenleg a céged, hová és mennyi idő alatt szeretnél eljutni (fontos, hogy számszerű adatokat használj, akár konkrét regisztráló számokat, vagy százalékosan megfogalmazott növekedést illetően), és egy kampánnyal egy adott célod legyen.
Az utóbbit azért tartom fontosnak leszögezni, mert gyakran találkozunk azzal a jelenséggel, hogy a cégvezető egyszerre szeretne brand ismertségre, adatbázisépítésre és vásárlószám, sőt kosárérték növekedésre is szert tenni.
Mindegyik cél szuper, csak igyekezz ezeket külön kampányokba strukturálni és még jobb, sőt akkor igazán eredményes, ha előre gondolkodsz és egy éves terv keretein belül egymásba építed a folyamatokat.
Tehát először is tisztáznod kell magadban, hogy
- Márka/ Weboldal / Termék / Szolgáltatás ismertség a célod
- Megfontolással járó tájékoztatás, forgalomnövelés a célod, vagy
- Konverzió, azaz konkrét vásárló/regisztrálószám elérése
Vigyázz! A kérdés becsapós, ezért a cikk végéig, kérlek ne vágd rá rögtön, hogy a harmadik, azaz a konverzió.
Milyen kampánycélok közül válogathatsz és melyik mikor lehet jó Neked?
Nézzük, hogy a fenti három nagy kategórián belül, milyen célok közül válogathatsz és melyiket mikor érdemes fontolóra venned.
Ismertség
Márkaismertség
A brand, márka megismertetését csak akkor tartjuk megfontolandó célnak, ha új márkát dobsz a piacra, vagy például már egy nagy márka vagy és arculatváltáson estél át.
Ugyanitt lehetőséged van márkafelmérési tesztek futtatására, mely “akkor lehet hasznos a vállalkozásod számára, ha érdekel, mennyire hatásosak a hirdetéseid az ügyfeleknél, vagy ha nem tudod közvetlenül mérni a konverziós eseményeket.” (Facebook)
Ebben az esetben pár naponta jelenítheted meg a hirdetéseidet úgy, hogy közben márkafelmérési kérdéseket tehetsz fel az embereknek a márkaismertségről, a márka kedveltségéről és a márkafelidézésről.
Elérés
Az elérés, mint cél annyit jelent, hogy a lehető legtöbb ember számára jelenítheted meg a hirdetésed. Tudnod kell, hogy ebben az esetben azok számára is megmutatod magad, akik nem feltétlenül relevánsak, azaz sem most, sem a várható közeljövőben nem lesznek a vásárlóid. Ez a cél akkor lehet hasznos, ha egy új márka vagy, ám népszerű termékpalettával pl. női ruházat és kifejezetten nagy büdzsét szánsz a kampányra, hogy a lehető legnagyobb közönségnek reprezentálhasd a piacon új, ám annál stabilabb jelenléted.
#promobox-newsletter###
Megfontolás
Forgalom
A forgalomnöveléssel az általad beállított célközönségedet tudod a legnagyobb arányszámban a weboldaladra, landing oldaladra terelni. Ez a kampánycél nagyszerű választás lehet egy későbbi konverziós célú remarketing kampányhoz, illetve minőségibb ismertségnöveléshez.
Aktivitás
Ez esetben a posztodat, azaz egy általad választott, korábban megírt bejegyzésedet népszerűsítheted és azok számára jelenítheted meg, akik nagyobb valószínűséggel reagálnak majd a Facebookos tartalmadra. Jó lehet egy ilyen kampánycél pl. kvíz játékok, social platformon futó nyereményjátékok, vagy egy már jónak minősíthető poszt tartalom népszerűsítése, vagy akár értékes tartalomra éhes követő toborzás esetén is.
Alkalmazástelepítések
Itt a vállalkozásod által készített alkalmazásod népszerűsítése, annak minél nagyobb arányszámú letöltése a cél.
Videómegtekintés
A social platformon statisztikák mutatják, hogy egyre népszerűbbek a videós tartalmak. Amennyiben szolgáltatásodat, termékeidet, annak felhasználási módját, előnyeit kreatív módon be tudod mutatni egy 30-60 másodperces videó keretében, akkor egy jó videós kampánnyal kiemelkedő eredményre tehetsz szert. Minél több magyarázatot igényel a terméked, annál jobban megéri videón keresztül szemlélteni a potenciális vásárlóidnak.
Ezen a kampányon belül külön tudsz optimalizálni 15, 10 és 2 másodperces megtekintési időre. Természetesen a 2 másodpercessel szélesebb, a 15 másodpercessel relevánsabb embertömeget érhetsz el. Hogy melyiket érdemes, az többek között attól is függ, hogy a videódon belüli kulcsüzenet mikor hangzik el.
Érdeklődőkeresés
Ezzel a lead gyűjtő kampánycéllal a vállalkozásod iránti potenciális érdeklődést növelheted oly’ módon, hogy egyben adatbázist is építhetsz. A legjobb az egészben, hogy úgy tudsz űrlapot kitöltetni az érdeklődőiddel, hogy nekik nem kell elhagyniuk a Facebook felületét. Ráadásul regisztrálóid személyes adatait (név, email cím) a Facebook automatikusan behúzza a profilból, ami növeli a regisztrációs kedvet, hiszen annál is kevesebbet kell bíbelődni az űrlap kitöltéssel.
TIPP: Ajánlj limitált lehetőséget, vagy kupont, esetleg egy letölthető értékes tanulmányt az adatokért cserébe. Bár tudjuk, hogy nehéz ellenállni a csábításnak, de igyekezz minél kevesebb adatot bekérni (maximum hármat), hogy potenciális vásárlóid ne veszítsék el regisztrálási kedvüket.
Üzenetek
A messenger célú kampányok előnye, hogy személyre szóló üzeneteket, GYIK információkat tudsz eljuttatni a nagyon behatárolt célközönséged számára. Természetesen egy messenger kampányban benne van az is, hogy mivel beszélgetést kezdeményezel, folyamatosan reagálnod kell majd a vásárlói kérdésekre, üzenetekre. Tapasztalataink szerint itthon kevésbé szeretik az emberek ezt a fajta reklámot a túl személyes, már-már tolakodó volta miatt. Bizonyos esetekben, pl. egy szolgáltató speciális remarketing kampánya keretében azonban jól használható lehet.
Konverzió
Konverziók
A legtöbbek által kedvelt cél, hiszen itt a konkrét regisztrálókra, vásárlókra tudsz optimalizálni. Ennek előnyeit talán be se kell mutatnunk, ám jó ha tudod, hogy minél alacsonyabb a webhelyed forgalma, minél újabb a vállalkozásod, vagy azon belül a landing oldalad, annál kevesebb információja áll rendelkezésre a Facebooknak az optimalizáláshoz, ami jelentősen megnöveli majd a konverziós költségedet. Továbbá nem érdemes konverziós kampányt futtatni nagyobb elköteleződést, és/vagy komolyabb beruházást igénylő termékek, szolgáltatások esetében (pl.: több százezer forintos képzés).
TIPP: Az alacsonyabb konverziós költség és a minőségibb adatok érdekében érdemes lehet a vásárlás befejezése helyett pl. termék kosárba helyezésére optimalizálni a konverziós kampányodat.
Katalógus alapú értékesítés
Azoknak az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásoknak, akiknek webshop termékeik Facebook katalógusként is megtalálhatók és azok az API beállításoknak köszönhetően folyamatosan frissülnek is, megfelelő kampánycél lehet a katalógus alapú értékesítés. Ráadásul ez a kampány forma a vásárló szerzés, mint vágyott cél mellett dinamikus is, azaz a platform mindenkinek a számára legrelevánsabb portékádat fogja elsőként prezentálni a katalógusodból.
Bolti forgalom
Ez lényegében egy offline konverziós cél, amely akkor lehet jó kampánycél, ha fizikai boltod van és a lokális vásárlószerzés a célod.
A Facebook jelenleg az alábbi lehetőségeket biztosítja bolti forgalom kampány indításakor:
- A hirdetésedet testre szabhatod úgy, hogy minden egyes boltodnál a helyi adatok jelenjenek meg.
- Boltkereső térképkártyát és felhívásgombokat is használhatsz, például az Útvonaltervezés gombot, amelyekkel a közelben lévőket a legközelebbi bolt felkeresésére ösztönözheted.
- A hirdetéseidet megjelenítheted azoknak, akik a boltodtól adott távolságon belül tartózkodnak.
Ez a legfontosabb tippünk
Tesztelj! Tesztelj! Tesztelj!
Ha jól belegondolsz, minimum háromféle célt kapásból tudnál szerintem választani. Megfelelő piackutatással, buyer perszónák, azaz ügyfél karakterek felállításával (ami ugye tudod, hogy mindennemű marketinges tevékenység alapja?) jó eséllyel meg lehet saccolni, kb. melyik mikor milyen eredményeket képes produkálni. Ám ez esetben is szükséged lesz tesztelésre. A megfelelően kiértékelhető teszteléshez azonos célcsoporthoz azonos üzenetet juttass el eltérő kampánycéllal és ahhoz tartozó kreatív tartalommal.
Összegezve
Átgondolt stratégia, tesztelés és helyesen megválasztott kampánycél nélkül minden reklámtevékenység pénzkidobás. Ám ha helyesen alkalmazod a lehetőségeidet és mindeközben a termékedet, szolgáltatásodat hatásosan tálalod, biztos lehetsz kampányaid sikerében.
#promobox#Szeretnél végre egy sikeres kampányt futtatni a Facebookon?##