333 millió email kerül kiküldésre naponta - számít-e, ha még az én vállalkozásom is kiküld egyet? Határozottan igen! A hírlevélküldés még mindig hasznos módszer a célközönségünk elérésére és a vásárlás ösztönzésére. A márka kommunikációjának hatékonyságához nagymértékben hozzájárulhat egy jól elkészített hírlevél. De milyen hírlevélküldő rendszert válassz és mire érdemes figyelni? Mostani blogcikkünkben kitérünk minden fontos részletre ezzel kapcsolatban.
Miért érdemes hírlevelet küldeni?
Röviden: a hírlevélnek köszönhetően további minőségi leadeket - vevőket, ügyfeleket - szerezhetsz vállalkozásod számára, és növelheted már meglévő közösséged bizalmát is, erősítve a márkádat. A hírlevélben személyre szabottan és pontosan kommunikálhatsz márkád értékeiről, küldetéséről, aktuális híreiről, eredményeiről, akcióiról - és bármi másról, amit szeretnél megosztani a célközönségeddel.
Emellett a hírlevelek lehetőséget nyújtanak akár ingyenes A/B tesztelésre is, aminek köszönhetően kiderítheted, milyen üzenetekkel és tartalmakkal tudod megszólítai a közönséged akár egy e-mailben, akár más felületeken, például fizetett hirdetések vagy közösségi média stratégiád keretében.
Ha még nincs hírleveled, de szeretnéd megnézni, mit is jelenthet ez számokban a Te vállalkozásod számára, itt az idő!
Milyen népszerű hírlevélküldő rendszerek vannak?
A hírlevélküldő rendszerek végtelen tárházát fedezhetjük fel az interneten. Mi most a két legnépszerűbbet, a MailChimpet és a MailerLite-ot mutatjuk be részletesen - ezek már számtalan vállalkozás esetében bizonyítottak, és a Te márkádnak is segíthetnek a további sikerek elérésében.
A MailChimp már 2001 óta van jelen a piacon, több mint 15 millió rendszeres felhasználóval. Ezzel szemben a MailerLite mindössze közel 2 millió felhasználóval rendelkezik, de hasonló lehetőségeket kínál. A jó hír, hogy mindkét platform rendelkezik ingyenes verzióval, így nyugodtan kísérletezhetsz, hogy megnézd, melyik kezelőfelület a szimpatikusabb, kényelmesebb vagy logikusabb számodra - vagy akár felkérhetsz egy hozzáértő csapatot is, hogy segítsen a megfelelő döntés meghozásában.
Különbségek a két hírlevélküldő rendszer között
Bár a két platform hasonlónak tűnik, és a felhasználók száma alapján a MailChimp első ránézésre jobb választásnak tűnik a MailerLite-nál, mégis érdemes néhány dolgot figyelembe venni, mielőtt döntést hozunk.
#m1-y#Az alábbi táblázatban összeszedtük a két platform legfontosabb jellemzőit, ami alapján mutatjuk, mire érdemes figyelni:##
Mennyibe kerül?
Nézzük először az árakat. Mindkét rendszer 1000 feliratkozóig ingyenes, ezután a feliratkozók számának arányában határozza meg a havidíjat - ebben a tekintetben pedig a MailChimp árai jóval magasabbra kerülnek, mint a MailerLite-é.
"A különbség elsősorban abban jelenik meg, hogy a MailChimp korlátozza a havi kiküldhető levelek számát. Ez olyan esetekben okozhat problémát, amikor nem csak hírleveleket szeretnénk kiküldeni, hanem néhány marketing automatizációt is szeretnénk hozzákapcsolni - példál egy beérkező ajánlatkérés után egy köszönőlevél kiküldését, egy megrendelés után egy visszaigazoló e-mailt webshopok esetében."
#promobox-newsletter###
Milyen a kezelőfelület?
Ami a felhasználók számára a legjobb hír, hogy mindkét hírlevél készítő rendszer drag and drop, azaz “fogd és vidd” módszerrel működik , ami jelentősen megkönnyíti a hírlevelek szerkesztését, hiszen a megadott szöveges, képes, videós és egyéb elemek listájából szabadon állíthatjuk össze hírlevelünk szerkezetét bármiféle programozói vagy grafikai tudás nélkül.
De mi a helyzet a felhasználóbarát kezelési móddal? Itt húzható meg a legjobban a határ a két rendszer között. A MailChimp rendszere ugyanis sok felesleges és bonyolult gombot tartalmaz, amit a gyakorlatlanabb felhasználóknak nehezebb megérteni, és sok esetben nem bizonyulnak logikusnak.
#m1-p#A MailerLite rendszere ezzel szemben letisztultabb, így bármilyen felhasználó számára gyorsan érthetővé és könnyen kezelhetővé válik. ##
Fontos szempont a személyre szabhatóság is. A MailerLite rendszerében sokkal több elem áll rendelkezésünkre, amelyeket egyedivé tudunk alakítani. A MailChimp rendszerében ezzel szemben a “kulcsrakész” sablonok a népszerűbbek, ami ugyan egyszerűbbé és jóval gyorsabbá teszi a hírlevél elkészítését, kevésbé személyre szabható, mint a MailerLite.
Milyen adatokat találhatsz meg a riportokban?
A rendszereken belül lehetőségünk van megfigyelni több számadatot is, aminek köszönhetően konverzióoptimalizálással tudunk tervezni a következő hónapra. Megtekinthetjük, hogy a kiküldött levelek hány százaléka került megnyitásra - ebből pedig gyorsan kideríthetjük, ha esetleg nem volt elég megkapó a tárgy mező vagy a bevezető szövegünk.Mindkét rendszerben lehetőségünk van arra is, hogy megnézzük, az emailen belül a feliratkozók hova kattintottak a legtöbbet, így felmérhetjük, hogy milyen témák iránt is érdeklődnek a legtöbben Ezeknek az adatoknak köszönhetően pedig tökéletesíthetjük hírlevelünket.
#m1-p#TIPP: Érdemes szakértői csapatot felkérni hírleveleid kezeléséhez, ha szeretnél minőségi tartalommal megszólítani vevőidet és ügyfeleidet!##
Összegzés
Összegzésképpen elmondható, hogy érdemes kipróbálni mindkét rendszert, hiszen az első 1000 hírlevél-feliratkozóig ingyenes a használatuk. Mi viszont a legtöbb esetben a MailerLite mellett tesszük le a voksunkat, hiszen jóval könnyebben kezelhető, összeköthető más rendszerekkel, és több lehetőséget biztosít kreativitásunk kiélésére.
A Selector hírlevele is ebben a rendszerben készül - ha szeretnél havi tippeket és ötleteket kapni tőlünk, akkor iratkozz fel te is!
#promobox#Ha szeretnéd profi csapatra bízni vállalkozásod e-mail marketingjét, keress minket, szívesen állunk rendelkezésedre!##