PPC kampánykezelés

Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?

Írta:
Olvasási idő:
3
perc

Egy ideje hirdetsz a Facebookon, de már nem hozza a várt eredményt? Létrehoztál egy hirdetési fiókot, de úgy érzed, közel sem használod ki a lehetőségeket? Nem ismered a legújabb hirdetési funkciókat, amelyekkel versenytársaidat megelőzhetnéd? Cikkünkben bemutatjuk, hogy hogyan fokozhatod Facebook hirdetéseid teljesítményét, és pörgetheted fel meglévő Facebook kampányaidat.

Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?

Miért van szükség auditra?

Ha készítettél már Facebook kampányt, bizonyára te is találkoztál azzal, hogy nem elég a hirdetéseket egyszer kitalálni és feltölteni, hanem a kampány közben is folyamatos odafigyelést igényelnek, mert különben egy idő után csökken a teljesítményük.

A Facebook folyamatosan fejleszti platformját, és időről időre új megoldásokat kínál a hirdetők részére, ezért ha nem akarsz lemaradni, neked is folyamatosan figyelni kell az újításokat, és beépíteni hirdetési stratégiádba.

A versenytársak sem ülnek ölbe tett kézzel, újabb és újabb kampányokon dolgoznak, hogy kiemelkedjenek a reklámzajból, ami egyre hangosabb.

Most nézzünk meg néhány olyan beállítást, amelyeket érdemes időről időre ellenőrizni, és amelyek révén sikeresebbek lehetnek a Te kampányaid is, és kiemelkedhetsz a versenytársaid közül.

Facebook audit szakértőként segítséget nyújtunk fiókod kezelésében és Facebook hirdetés optimalizálásában

Általános fiókbeállítások

Triviálisnak tűnik, de első lépésként javasoljuk, hogy világítsd át a fiókodban található általános beállításokat. Ide tartozik, hogy kinek és milyen szintű hozzáférése van a fiókodhoz, rendben vannak-e a fizetési beállítások, mert jogosulatlan hozzáféréssel komoly kárt tehetnek a fiókodban, és ha valami miatt nem tud megtörténni a fizetési tranzakció, a Facebook akár leállíthatja az összes kampányt.

A következő, amit javasolunk megvizsgálni, hogy  a vállalkozásodhoz tartozó Instagram profil, Facebook oldal és ha webshopod van, akkor a katalógusod hozzá van-e rendelve a hirdetési fiókodhoz, mert ezek nélkül sok hasznos funkció kihasználatlanul marad, amelyek tovább tudják fokozni a hirdetéseid teljesítményét.

Idetartozik a Facebook képpont és a konverziómérés megfelelő beállításai is, amelyek szintén nagyon fontosak a minél sikeresebb kampányok eléréséhez.

Kampányok és célok

Fontos megvizsgálni, hogy csak azok a kampányok futnak-e fiókban, amelyek még aktuálisak, és nem maradt-e bekapcsolva olyan kampány, amely már kifutott termékeket, lejárt akciót, nyereményjátékot hirdet, mert ezek csak feleslegesen viszik a pénzt.

Arra is érdemes kiemelt figyelmet fordítani, hogy azt a célt használod-e, ami a legjobban kiszolgálja az üzleti céljaidat. Például ha direkt vásárlást szeretnél generálni, akkor nem a minél több bejegyzésaktivitás elérése cél fog ehhez a legközelebb vinni. Ezt a részt a Facebook az utóbbi időben módosította, ezért ha régebb óta futó kampányaid  vannak, akkor mindenképpen javasoljuk átnézni a most elérhető lehetőségeket.

A megfelelő célközönség megtalálása kulcsfontosságú

Célközönség és a hirdetések elhelyezése

A hirdetések hatékonyságához nagyban hozzájárul, hogy megtaláld a célközönségedet Facebookon, ezért mindenképpen érdemes kiemelt figyelmet szentelni a célzási beállításaidra. Egy nem jól beállított célközönség akár a kampányod teljes kudarcát is okozhatja. Sok olyan lehetőséget kínál a Facebook, amely révén még jobban meg tudod célozni a saját célközönségedet - a célközönségedhez illő érdeklődési körök mellett a már meglévőhöz hasonló és teljesen egyedi célközönségeket is létrehozhatsz, vagy például e-mail listát is feltölthetsz a rendszerbe.

Az elhelyezési lehetőségek sokat változtak az utóbbi időszakban, ezért ezek átnézésével is érdemes eltölteni egy kis időt, megvizsgálva, hogy melyik elhelyezésekhez tudod felhasználni a tartalmaidat, és melyik az, ahol talán meg sem tudsz jelenni hirdetéseiddel.

Érdemes átvilágítani azt is, hogy milyen automatizmusok vannak beállítva, mert az algoritmus tartalomra vonatkozó döntései nem minden esetben kedvezőek a vállalkozásodnak.

#promobox-newsletter###

Hirdetések beállításai

Sokszor előfordul, hogy egy újonnan feltöltött hirdetés nagyon jól teljesít, de az idő múlásával egyre kevesebb eredményt tud elérni. Ez azért van, mert egy idő után kifáradnak a hirdetések, a célközönséged túl sokszor találkozik velük, vagy új hirdetési lehetőségek jelennek meg, amit versenytársaid már használnak és érdekesebbek számukra. Emiatt a hirdetéseid megújítása is fontos időnként, hogy mindig új és izgalmas tartalmat tudj mutatni a célközönségednek.

Zárszó

Összességében a Facebook folyamatosan új funkciókat vezet be, módosítja a hirdetések algoritmusát és a versenytársak is azon dolgoznak, hogy hogyan tűnhetnének ki a reklámzajból. Ezek mellett az akár egyik napról a másikra történő változások mellett rendkívül fontos, hogy mindig rajta tartsd a szemeidet a kampányaidon, ha versenyben akarsz maradni.

Reméljük, hogy hasznos tippeket kaptál a Facebook hirdetéseid fejlesztéséhez. Ha úgy érzed, hogy hirdetési fiókod megérett egy Facebook auditra, Facebook audit szakértőként segítséget nyújtunk fiókod kezelésében és Facebook hirdetés optimalizálásában.

Ha pedig a Facebook mellett a honlapod, érkeztető oldalaid és Google kampányaid teljesítményeinek kiaknázatlan lehetőségeit is szeretnéd megismerni, nézz körül elérhető marketing audit megoldásaink között.

#promobox-audit-facebookads#Szeretnéd felpörgetni vállalkozásod Facebook kampányait? Kérj auditot Facebook hirdetési fiókodra most!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben