Hiába a sok munka a kampányokkal, mégsem jönnek az eredmények? Optimalizálással sokat lehet javítani a teljesítményen, azonban nem árt tudni néhány alapszabályt, mielőtt a kampányokhoz nyúlsz. Cikkünkben bemutatjuk neked az 5 leggyakoribb hibát, amit elkövethetsz kampánykezelés során!
1. Automatikus javaslatok
A Google Ads ugyan rengeteget fejlődött az elmúlt évek során, nem árt mégis fenntartásokkal kezelni a javaslatait az optimalizálás során. Hogy miért? Nos, képzelj el egy szuper koponyát, akinek rengeteg információja van mindenről és mindenkiről, de még sosem találkozott a való életben emberekkel, így nincs gyakorlati tapasztalata. Nem túl meggyőző, igaz? Hiszen minden vállalkozásnak, és a fogyasztói körének is megvannak a maga sajátosságai, ezáltal az ezekhez igazított speciális marketingcéljai, amelyeket egyelőre nem tud minden esetben jól kezelni a Google algoritmusa. Ezen okok miatt sokszor irreleváns, esetenként egyenesen szürreális javaslatokat tesz, amit remekül szemléltet az alábbi meme:
Általában pont a büdzsénk az, ami túl véges ahhoz, hogy az algoritmus általunk tanulja meg beláthatatlan idő alatt azt, hogy hogyan tudna megtérülő hirdetéseket futtatni.
#m1-p#Így amire mindenképp érdemes figyelni az automatikus javaslatok esetében, azok a következők:##
- Cél CPA: kétféleképp javasolja a rendszer, az egyik verziónál a napi keretet is automatikusan többszörözi, a másiknál csak az általa optimálisnak nevezett konverziós egységköltséget állítja be. Utóbbi legtöbbször lefojtja a kampány teljesítményét, és költségkeret által korlátozott címkével látja el a rendszer, előbbivel pedig a tervezett költséged többszörösét költheti el a kampány néhány nap leforgása alatt.
- Display kiterjesztés használata: ennek a javaslatnak az elfogadása által a hirdetéseid bannerként is megjelennek keresési kampányodban, ami jó eséllyel nem lesz a leghasznosabb megoldás, kiváltképp, ha külön display kampányt is futtatsz a fiókban. Emellett valljuk be, egy weboldalon böngészve nem feltétlenül egy szöveges, kép nélküli banner lesz a legvonzóbb, ellenben sokat lehet rá elkölteni eredmény nélkül.
- Redundás kulcsszavak eltávolítása: ez a javaslat hasznos is tud lenni, azonban minden esetben nézd meg alaposan, hogy mit szeretne likvidálni a rendszer, mert előfordul, hogy releváns kulcsszavakat akar töröltetni veled pusztán az egyezési típus miatt.
- Ajánlattételi stratégia módosítása: Érdemes szem előtt tartani, hogy ahol van beállítva konverziómérés, ott az algoritmus minden esetben arra akar rávezetni, hogy a kampányaid minden esetben konverzióra optimalizáljanak. Akkor is, ha márkaépítés a fő fókusz, ahol inkább a minél gyakoribb, különböző felületeken való megjelenés a cél. Ha ajánlattétel módosítást javasol a rendszer, vedd fontolóra, hogy pontosan mi is a célod, és miként lehet sikeres a kampányod.
2. Kulcsszó egyezések
Az interneten egymást érik a jobbnál-jobb leírások arról, hogy hogyan építs fel jó kulcsszó struktúrát, arról azonban már kicsivel kevesebb cikk szól, hogy optimalizálás során mire érdemes figyelni. A keresési kifejezések amellett, hogy megmutatják, mire jelennek meg a hirdetéseid a megadott kulcsszavakon kívül, lehetőséget adnak arra is, hogy a releváns kifejezéseket felvedd a kampányodba, az irrelevánsakat pedig kizárd. Azon viszont könnyű átsiklani, hogy mindez milyen egyezési típussal kerül a kampányodba. A rendszer alapbeállítása szerint a releváns kifejezések általános, a kizáró listára ítéltek pedig pontos egyezésként kerülnek a kampányokba. Az általános kulcsszavakkal minden esetben érdemes óvatosan bánni, mert lényegében bármire megjelenik, ami akár csak érintőlegesen kapcsolatban áll a megadott kifejezéssel. Ellenben a negatív kulcsszavak esetében egy pontos egyezés azt jelenti, hogy csak akkor nem jelenik meg a hirdetésed, ha ugyanabban a sorrendben írják be a kifejezést, így, ha adott kifejezés bármilyen változatban irreleváns, érdemes ezen módosítani.
3. Dinamikus keresési hirdetések
A dinamikus keresési hirdetések segítségével lefedheted a weboldalad szürkezónáit, és olyan, a rendszer által generált hirdetéseket futtathatsz, amely javíthat a kampányod teljesítményén. Azonban érdemes tisztában lenni azzal, hogy ez az opció elsősorban jól szövegezett weboldalaknál teljesít jól, így pl. egy webshopnál, ahol csak termékek vannak fent jóformán, nem feltétlenül tanácsos elindítani. A másik fontos szempont, hogy egy keresési kampány részeként hajlamos elnyomni az általunk létrehozott hirdetéseket, így ha mindenképp szeretnél ezzel kísérletezni, azt javasoljuk, külön, erre létrehozott kampányban tedd.
4. Linkek ellenőrzése
Ha az egyik landinged megszűnik, a Google Ads automatikusan tiltja a hirdetést, ami az adott aloldalra futott. De mi van, ha csak megváltozott a neve? Legtöbbször a fejlesztő megoldja, hogy úgynevezett redirect segítségével automatikusan tovább navigáljon az új landingre. Ez így ugyan úgy hangzik, mint egy megoldott probléma, de sajnos a Google nem minden esetben értékeli a megoldást, hiszen gyakran ez az oldal betöltési sebességét lassítja, ami miatt csökkenhet a hirdetések minőségi mutatója. Emiatt mindenképp javasolt legalább havonta egyszer ránézni hirdetéseidre, és beilleszteni az aktuális landingeket oda, ahol változott a céloldali url.
#promobox-newsletter###
5. Google Ads változások
Időről-időre lényeges változásokat eszközöl a Google, amiről természetesen értesít minket e-mailben, de valljuk be, hajlamosak vagyunk néha ezek felett átsiklani. Érdemes viszont mindig figyelmesen elolvasni, mert nagy meglepetéseket tudnak okozni! Kiváló példa erre a január 19-től bevezetett redundás kulcsszavak automatikus törlése, ami röviden tömören azt jelenti, hogy a Google automatikusan távolít el kulcsszavakat a kampányodból, ami akkor lehet roppant kellemetlen, ha a leginkább relevánsnak számító pontos egyezésű kulcsszavaidat eltünteti, hogy az általános egyezésű verziót támogassa.
+1 : Optimalizáló programok
Számos olyan program áll rendelkezésre, amely azt ígéri, hogy helyetted is átnézi a fiókot és elintézi, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a kampányaidból. Elképzelhető ugyan, hogy létezik ilyen program, de sokszor sajnos csak csinos összegekért vásárolsz olyan tippeket, amiket a Google algoritmus is ad a hirdetési fiókodban. Mint minden automatizmus, ezek a programok sem tudják figyelembe venni a vállalat specifikus és kampányspecifikus beállításokat, ezért sokszor olyat javasol, ami nem feltétlenül releváns. Ha nem vagy biztos abban, merre is indulj tovább, érdemes lehet inkább szakembereket bevonni, és Google Ads fiók auditot kérni, hogy a lehető legrelevánsabb javaslatokat kapd kézhez.
Összegzés
Megfelelő optimalizálás (és természetesen jó kampánybeállítások) segítségével hatékonyan növelheted kampányaid minőségét, amely esszenciális elem ahhoz, hogy megtérüljön a befektetett büdzséd. Harcra fel, és óvatosan a rendszer javaslataival!
#promobox#Inkább tapasztalt szakemberekre bíznád az optimalizálást, vagy ráférne a hirdetési fiókodra egy felülvizsgálás?##