Tudtad, hogy nem csak Licit alapon van lehetőséged Facebook hirdetési kampányt létrehozni, hanem létezik egy másik, Elérés és gyakoriság típus is? Ha te is szeretnéd előre tudni, hogy hirdetéseid milyen gyakran és mekkora célközönség számára jelennek meg az adott költségkeret mellett, akkor ez a neked való vásárlási típus! Amellett, hogy megtervezheted a kampányt, a várható teljesítmény becsült értékeit is már előre láthatod.
Mikor válaszd az Elérés és gyakoriság típust?
Egy új Facebook hirdetési kampány létrehozásakor - még a Kampánycélok kiválasztása előtt - lehetőséged van arra, hogy az alapértelmezett Licit helyett, az Elérés és gyakoriságot válaszd, a legördülő vásárlási típusok közül.
Bár a két típusnál szinte ugyanazok a beállítási opciók érhetők el, azonban az eredmények a Licit esetében kevésbé kiszámíthatók.
Ezzel szemben az Elérés és gyakoriság típusnál a Facebook maga számolja ki, hogy milyen eredményeket képes elérni a kampány az adott költségkeret, célközönség, hirdetési időszak, elhelyezés, stb. alapján. A kampányt pedig előre lefoglalhatod és megvásárolhatod.
#m1-y#Ha Te is szereted előre, minél pontosabban tudni a várható eredményeket, akkor ez a típus lehet a jobb választás számodra!##
Mikor ne válaszd az Elérés és gyakoriság típust?
Ha az Érdeklődők, Alkalmazás hirdetése vagy Értékesítés kampánycélt választanád
Míg a Licit típus esetében a kampánycélok között az Ismertség, Forgalom, Aktivitás, Érdeklődők, Alkalmazás hirdetése és Értékesítés is elérhetők, addig az Elérés és gyakoriság típusnál csak az első 3 opció közül választhatsz. A kampánycélokról bővebben az alábbi a blog cikkünkben olvashatsz:Hogyan válaszd ki a megfelelő kampánycélt Facebookon?
Ha lehetséges, hogy időközben módosítani kell valamin
Az Elérés és gyakoriság vásárlási típusnál, ha egyszer véglegesítetted és lefoglaltad a kampányt a beállított adatokkal együtt, azokon ezután már nem tudsz módosítani.
Vagyis, itt nincs lehetőség arra, hogy a hirdetések futtatása közben változtass a végdátumon, a költségkereten vagy akár a hirdetés szövegén, kreatív tartalmán, stb. Csak törölni tudod az adott kampányt vagy hirdetéssorozatot, ezután pedig egy újat kell létrehoznod a módosított adatokkal. A törölt kampány vagy hirdetéssorozat természetesen csak a törlés idejéig elhasznált költséget fogja felszámolni, nem az előre tervezett teljes budge-t.
Ha a hirdetés nem fut folyamatosan
Elérés és gyakoriság esetén a hirdetéssorozaton belül mindig kell, legalább egy aktívan futó hirdetésnek lennie. Ha nincs ilyen, akkor a rendszer automatikusan le fogja azt állítani, amit így később már újraindítani sem lehet. Tehát, itt arra sincs lehetőség, hogy egy hirdetést szüneteltess, majd egy későbbi időpontban újraindítsd azt. Ilyen esetben, minden hirdetési időszakhoz külön hirdetéssorozatot kell létrehoznod.
Hirdetést pedig csak akkor törölhetsz, ha a hirdetéssorozatban több hirdetés is van. Ha csak egy hirdetést tartalmaz a hirdetéssorozat, azt nem lehet törölni. Ilyenkor, előbb hozzá kell adnod egy második hirdetést, és azután már törölhető lesz az első.
#promobox-newsletter###
Egyedi beállítási lehetőség, a gyakoriság
Az Elérés és gyakoriság típusú hirdetés sorozatoknál plusz lehetőségként, a gyakoriságot is testre tudod szabni.
Itt azt tudod megadni, hogy a hirdetéseid a felhasználók számára milyen gyakran és hányszor jelenjenek meg. Például 5 megjelenítés 3 naponta.
A gyakoriságot módosítva a rendszer kiszámolja, hogy az aktuális célközönségből kb. mennyi embert tudsz elérni az adott költségkeret mellett.
Összegzés
Az Elérés és gyakoriság vásárlási típussal tehát lehetőséged van arra, hogy a kampányokat előre lefoglald, az előre becsült elérési és a pontosan meghatározott gyakorisági adatokkal, a megadott költségkeret mellett.
#promobox#A fentiek alapján Neked mi a véleményed az Elérés és gyakoriság típusú Facebook hirdetési kampányokról? Használtad már korábban? Ha igen, mik a tapasztalataid? Ha még nem, próbáljuk ki együtt!##