Ha követted eddigi cikkeinket, melyekben bemutatjuk, hogyan lehetnek Google Ads kampányaid még sikeresebbek, akkor valamennyire már biztosan profi vagy a témában, de mindig van hová fejlődni, ezért hoztunk neked újabb 5 buktatót, amelyekre érdemes odafigyelned, ha eredményes és jól működő Google Ads kampányokat szeretnél futtatni.
1. Ellenőrizd fontosabb mutatódiat: keresési- és elvesztett keresési megjelenési részesedések
Vannak olyan mutatók, melyeket érdemes folyamatosan figyelni és javítani, ha hatékonyan működő kampányokat szeretnél. Ilyenek többek között a keresési vagy az elveszett keresési megjelenési részesedés. Ahhoz, hogy minél jobbá tudd tenni a fenti mutatók értékeit, fontos tisztában lenned azzal, hogy pontosan mit is takarnak ezek a kifejezések. A megjelenési részesedés alapvetően a hirdetések teljesítményét mutatja meg, más hirdetések teljesítményéhez képest. Ezen belül 2 fontosabb mutatót is ismernünk kell:
- A keresési megjelenési részesedés esetében arról kapunk információt, hogy egy adott kulcsszóra való keresés alkalmával a hirdetés - a lehetséges megjelenítésekhez képest - hányszor/mekkora részben jelent meg valójában.
- Az elveszett keresési megjelenési részesedés pedig azt mutatja meg nekünk, hogy a lehetséges megjelenések mekkora részét veszítjük el.
#m1-y#Extra tipp, hogy általában a nem megfelelő ajánlat vagy költségkeret okozza a megjelenítések elvesztését, azonban mielőtt azonnal budget bővítésbe kezdenénk, előtte érdemes inkább a kulcsszavainkat áttekinteni.##
2. Elengedhetetlen a trendek folyamatos figyelése
Biztos veled is előfordult már, hogy egy keresési kampány összeállítása vagy éppen optimalizálása során elbizonytalanodtál, hogy mégis milyen kulcsszavakat adhatnál hozzá a már meglévő, vagy friss listádhoz.
Ez nehézségeket okozhat, ugyanis mind tudjuk, hogy mennyire fontos megtalálnunk azokat a kulcsszavakat/témaköröket, amelyek érdekesek és hasznosak lehetnek a felhasználók számára, emellett azonban szolgáltatásunkhoz is erősen kapcsolódnak/relevánsak. Az ilyen szavak/kifejezések felfedésére egy kiváló eszköz lehet a Google Trends.
Ez egy olyan platform, ahol - ha már kifogytunk az ötletekből - újabb, a felhasználók által legtöbbet keresett, hasznos kulcsszavakat találhatunk, miközben olyan fontos információkat is megtudhatunk, hogy hol, hogyan és miért használják azokat a felhasználók. A keresési trendeket napi és percnyi lebontásban is meg tudjuk itt tekinteni, vagy akár régiókra, földrajzi területekre lebontva. Az összehasonlításban pedig különböző infografikák is a segítségünkre vannak, emiatt érdemes ezzel a felülettel is megismerkednünk.
3. Készíts remarketing közönség listát
Ugye te is úgy gondolod, hogy kár lenne veszni hagyni azokat az embereket, akik már jártak az oldaladon, viszont az első látogatás alkalmával még nem kötelezték el magukat melletted? Remarketing hirdetések segítségével emlékeztetheted őket vásárlási szándékukra. Ezzel hatékonyabb célzást érhetsz el, és a kívánt konverziók megszerzése is egyszerűbbé válhat.
A remarketing keretein belül érdemes egy listába gyűjtenünk ezeket a felhasználókat, hogy a továbbiakban személyre szabott és releváns kampány üzenetet/hirdetéseket tudjunk megjeleníteni számukra. A remarketing listákat te magad hozhatod létre, melynek során meghatározhatod, hogy kik kerüljenek bele (azaz, hogy kiket szeretnél célozni különböző üzeneteiddel), valamint azt is megadhatod, hogy az adott felhasználó csoport hány napig maradjon a listában.
Az egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb forma, ha minden látogatót célzó listát hozol létre. Ezen belül a felhasználókat szegmentálhatod az alapján is, hogy hány napja jártak az oldaladon, pontosabban megkülönböztetheted őket aszerint, hogy 10, 20 vagy akár 30 napja jártak weboldaladon utoljára. Sok esetben hasznos lehet, ha ezt minél kisebb periódusra állítod be (főként, ha weboldalad nagy forgalommal rendelkezik), hiszen gondolj csak bele: minél rövidebb ideje hagyta el az adott felhasználó a weboldalad, annál frissebb a Veled kapcsolatos élménye, így annál egyszerűbben csábíthatod vissza oldaladra.
A remarketing listáknak tehát számos előnyét sorolhatjuk fel, azt azonban fontos észben tartanod, hogy a keresési hálózaton indított remarketinghez, egy legalább 1000 fős listával kell rendelkezned.
#promobox-newsletter###
Használd az RLSA-t
Az RLSA a remarketing közönséglista használatát jelenti keresési hirdetések esetén. Abban az esetben, ha nem keresési, hanem display hirdetéseket futtatunk, képes illetve szöveges hirdetéseket tudunk megjeleníteni azoknak a felhasználóknak, akik korábban már meglátogatták a weboldalunkat. Azonban RLSA segítségével ezeket a felhasznókat kulcsszavakkal is megcélozhatjuk, ebben az esetben tehát a hirdetéseink akkor jelenhetnek meg számukra, amikor kulcsszóval történő keresést hajtanak végre.
A kulcsszavakkal történő célzás esetén megjegyeznénk, hogy az RLSA kampányokban a szűk célközönség miatt általánosabb kulcsszavakat és egyezés típusokat érdemes használni, ellenkező esetben nagyon lekorlátozzuk a megjelenéseket. Előnye azonban, hogy ez esetben magasabb átkattintási arány és konverziós szám érhető el, mivel a hirdetést megtekintő emberek már potenciális felhasználóknak számítanak, akik nem először találkoznak a vállalkozásunkkal/szolgáltatásunkkal. Így ez a lehetőség is számos előnnyel szolgálhat, ha Google Ads kampányokat futtatunk.
+1: A márkavédelem és a védjegy fontossága
Utolsó tippünk talán nem fordul elő az esetek nagy részében, amikor Google Ads kampányokat futtatunk, de nem árt odafigyelni erre is, hiszen senki sem szeretné, ha cége nevével, termékének fantázianevével, márkanevével vagy éppen vállalkozásának logójával más nyerészkedne.
Éppen ezért a tudatos brand építés legfontosabb és legelső lépései között kell, hogy szerepeljen a védjegy levédése. Amennyiben már rendelkezünk saját védjeggyel, azt onnantól kezdve más már csak a mi engedélyünkkel használhatja fel hirdetéseiben. Amennyiben mégis találkozunk egy nem általunk létrehozott és kezelt, de a mi védjegyünkkel ellátott hirdetéssel, panaszt nyújthatunk be a Google felé.
Összegzés
Talán elsőre egyszerűnek tűnhet egy-egy Google Ads kampány összeállítása, azonban ha jól akarod csinálni, egy fokkal komplikáltabb a dolog, ugyanis számos apró buktatót állhat a sikeres kampányaid útjába. Érdemes részletesen figyelemmel kísérned kampányaid alakulását, valamint a folyamatosan változó trendeket is.
#promobox#Ha még nem tudod, hogyan is futtathatnál sikeres Google Ads kampányokat, írj nekünk!##