Bár éves szinten még mindig nő a Facebook-felhasználók száma, a platformnak egyre inkább össze kell szednie magát ahhoz, hogy újra és újra magára vonja első sorban az Instagram- és TikTok-párti fiatalok figyelmét. Jelentjük, elsősorban az influenszereket és saját arcukat ‘használó’ vállalkozókat érintő innovációjukkal ezt meg is tették. Ha érdekel, mivel rukkolt elő ezúttal a a Facebook, olvasd el a cikkünket!
Miért pont az influenszerekre építenek?
A 24 év alatti fiatal korosztály az ingergazdag, gyorsan változó, rövid videós tartalmakkal kecsegtető TikTokot használja elsősorban. Éppen ezért egyre több márka is megtalálható már a nevezett platformon. Az influenszerek fő terepe azonban még mindig a hashtagekre építő, képes, videós tartalmakat nyújtó Instagram.
Noha a Facebookot látszólag egyre kevesebben használják az X és Y generáció tagjai közül, pont a járványhelyzet jól rávilágított arra, hogy a közösségépítés, az ismerősökkel való kapcsolattartás legmeghatározóbb eleme még mindig a kék óceán és annak Messenger felülete.
Azaz eljött az idő, hogy a platform valami olyat tegyen az asztalra, ami izgalmas, és miközben üzleti vonatkozása is van, vissza tudja csábítani az ifjabb generációt is.
Összességében így már érthető, miért az egyéni profilokon belül alakított ki egy úgynevezett professzionális módot, ahol csillagokkal értékelhetjük, így egyben validálhatjuk is az egyes influenszerek élő videóit.
#m1-p#Az influenszereknek az új funkció egyfelől bevételszerzési forrást, másfelől a közösség generálta elvárást, azaz magasabb színvonalú megjelenést fog eredményezni.##
Mit tudnak a Facebook csillagai?
Amint bekapcsoltad a Facebook csillagok funkciót, élő videóidban, akár visszamenőleg is bevételre tehetsz szert, ugyanis a nézők a videók megtekintése közben csillagokat vásárolhatnak és tetszőleges mennyiséggel támogathatnak. Te pedig minden egyes csillag után 0,01 dollárt kapsz a Facebooktól.
De miért vennének Neked csillagokat a felhasználók?
Például egy nemes cél érdekében. Videóidban ugyanis oldalszintű és videószintű célkitűzéseket is beállíthatsz, melyekkel a felvétel közben is tudatosíthatod a nézőidben, mire gyűjtesz. Ez azért is jó megoldás, mert közben egy folyamatsávon keresztül ők is látják, még hány csillagra van szükséged a célod teljesüléséig.
Ez lehet egy nemes, közösségformáló célkitűzés is, de például egy termékfejlesztéssel, új szolgáltatás bevezetésével kapcsolatos alap is. Utóbbi szuper információbázis lehet számodra azzal kapcsolatban, hogy mekkora az érdeklődés egy-egy elképzelésed iránt.
#promobox-newsletter###
Nemcsak célokért kezdeményezhetsz gyűjtést, hanem például azért is, hogy a csillag-adományozókat megkülönböztetett figyelemmel honoráld akár videód közben, akár kommentben. AHáládat kifejezheted úgy is, hogy elismerést küldesz a csillagot ajándékozóknak, az ő kérdéseikre válaszolsz, vagy az övéikre akár külön videós tartalmat is készítesz a jelenlegit követően, esetleg egy meghatározott csillagért cserébe tanácsadásban vagy termékmintában részesíted őket.
Egy biztos: minél több csillagra teszel szert videóid során, a bevételszerzés mellett annál értékesebb tartalomgyártóként tekint Rád a Facebook, és annál több statisztikai adattal rendelkezel majd a célközönségedről.
A statisztikai adatok között pedig később név szerint is megtekintheted, ki és mennyi csillagot adományozott neked Ha több témát is tesztelsz, úgy arra is könnyűszerrel választ kaphatsz, melyiket mekkora érdeklődés övezi.
#m1-y#TIPP: KÉSZÍTS SOROZAT JELLEGŰ CSILLAGOZHATÓ VIDEÓKAT, HOGY FENNTARTSD A FIGYELMET! JÓ, HA TUDOD, HOGY A CSILLAG-ADOMÁNYOZÓKAT AZ EGYMÁST KÖVETŐ VIDEÓKBAN IS HONORÁLHATOD PLUSZ FIGYELEMMEL, ÍGY MOTIVÁLHATOD ŐKET PLUSZ CSILLAGOK FELAJÁNLÁSÁRA.##
Hogyan lehet ez hasznos egy vállalkozónak?
Mindig is fontos volt, hogy az egyes brandek mögött álljon egy hús-vér ember, aki a márka arca tud lenni, aki szívvel-lélekkel és szakértelemmel tudja képviselni a vállalkozása küldetését, amit a portfóliója nyújtani tud. Éppen ezért a legtöbb esetben hasznos, ha ez az ember egyben az ügyvezető is, vagy ha időnként ő is megjelenik a videókban, hogy a felhasználók személyesebb kapcsolatot építhessenek ki az adott márkával.
Ma a tömegtermékek és az online vásárlás világában még fontosabb lett a megelőlegezhető bizalom, melynek legjobb módja pontosan ez a közvetlen megjelenési forma, akár egy videós tartalom, workshop vagy webinar keretein belül.
#m1-y#TIPPMIVEL AZONBAN NEM MINDEGY, MIT HOZOL KI A CSILLAGOKBÓL, ARRA BIZTATUNK, HOGY EZEN A TÉREN IS STRATÉGIÁBAN GONDOLKODJ! A FACEBOOK CSILLAGAINAK FUNKCIÓIT ÍGY TUDATOSAN HASZNÁLHATOD.##
Így tudod bekapcsolni ezt a funkciót
A Facebook csillag funkció bekapcsolásának, a számlázás beállításának és az elemzések megtekintésének együttes helye a Creator Studio.
- Lépj a Creator Studio > Bevételszerzés menüpontjába
- Fogadd el a felhasználási feltételeket
- Állítsd be a kifizetési számlát, mely eltérhet egy korábban hirdetésekhez beállított számlaszámtól, de akár kiválaszthatod az elmentett adataidat is.
- Ha a rendszer kéri, add meg további adataidat:
- Céges adatok (címek, elérhetőségek, kapcsolattartó és adószám)
- Adóügyi űrlap (feltölthető a felületen)
- Bankszámlaszám (PayPal is lehet)
- Születési idő - Mentést követően nyisd meg a Creator Studio > Bevételszerzés > Csillagok területét, és kapcsold be a Csillagokat! A továbbiakban itt van lehetőséged ennek funkcióit is kihasználni, tetszésed szerint beállítani.
Összegzés
Minden platformon, de a Facebookon különösen érdemes szem előtt tartani, hogy azoknak van leginkább létjogosultsága, aktív követőbázisa, akik azon melegében használni kezdik a felület nyújtotta innovációkat.
A Facebook időről-időre elő is rukkol újításokkal, így most is esélyed van élen járni. Ne szalaszd el a versenyelőny lehetőségét!
#promobox#Egy sokat látott szakértő csapatra bíznád csillaggyűjtő digitális utadat?##