PPC kampánykezelés

A YouTube hirdetés készítés alapjai

Írta:
Kiszervezett Marketing
Olvasási idő:
3
perc

A YouTube egy hatalmas platform, rengeteg potenciális ügyféllel, így kiváló lehetőség a hirdetések futtatásához. Azonban egy sikeres kampány megvalósításához nem elég csak feltölteni egy videót. Fontos, hogy megtervezzük a hirdetést, és a megfelelő célközönségnek mutassuk be. Cikkünkben bővebben is megismerkedünk a YouTube hirdetés készítés rejtelmeivel.

Miért előnyös a YouTube hirdetés készítés?

A YouTube hirdetés készítés számos előnnyel jár, mint például az alábbiak:

Hatalmas elérés: a YouTube a világ legnagyobb videómegosztó oldala, így a hirdetésünkkel rengeteg embert tudunk elérni nemcsak Magyarországon, hanem akár globálisan is.

Célzott hirdetések: a Google Ads hirdetésekhez hasonlóan a YouTube hirdetések is fejlett célzási lehetőségeket kínálnak, amelyek segítségével elérhetjük a cégünk számára legmegfelelőbb embereket.

Költséghatékony: a YouTube hirdetések ára a hirdetésformátumtól, a célzástól és a verseny mértékétől függően változhat, de általánosságban elmondható, hogy költséghatékonyabb, mint más hirdetési formátumok.

Könnyen mérhető: könnyen mérhetjük a hirdetéseink hatékonyságát.

Sokoldalú: a YouTube számos hirdetésformátumot kínál, legyen szó akár videós, akár képes banner hirdetésekről, így a céljainkhoz és a költségvetésünkhöz legmegfelelőbb formátumot választhatjuk.

Ezen kívül a YouTube hirdetés készítésnek vannak további előnyei is, mivel segíthet a brandépítésben, az ügyfélszerzésben, növelheti a weboldalunk forgalmát, javíthatja a konverziós arányunkat, valamint erősíthetjük a márkánk iránti elköteleződést is a fogyasztók körében.

YouTube hirdetés típusok

1) In-stream hirdetések: ezek a hirdetések a videók lejátszása előtt, alatt vagy után jelennek meg. Lehetnek átugorhatóak és nem átugorhatóak is. Videóba ágyazott hirdetéseknek is hívják őket.

  • Átugorható in-stream hirdetések: 5 másodperc után átugorhatóak. Beállítható úgy a kampány, hogy csak akkor fizessünk, ha a nézők megtekintik a teljes videós hirdetésünket, vagy ha interakcióba lépnek a videóval.
  • Nem átugorható in-stream hirdetések: nem átugorhatóak, és legfeljebb 15 másodpercig tarthatnak.
Youtube in-stream video hirdetések

2) Bumper hirdetések: rövid, maximum 6 másodperces YouTube videós hirdetések, amelyek nem átugorhatóak. Lejátszhatók a videók előtt, közben és után is.

3) Feedben megjelenő hirdetések: a YouTube keresési találatok között, a kapcsolódó videók mellett, és a YouTube mobilalkalmazás kezdőlapján jelennek meg. Akkor fizetünk a hirdetésekért, ha egy felhasználó rákattint.

4) Display hirdetések: bannerek formájában jelennek meg a YouTube-on.

5) Masthead hirdetések: ezek a kiemelt hirdetések a YouTube kezdőlapján jelennek meg, és a platformon elérhető legnagyobb hirdetési formátumot jelentik.

Masthead Youtube hirdetés

6) TrueView for Action hirdetések: egy CTA gombot tartalmaznak, amely arra ösztönzi a nézőket, hogy további információkat szerezzenek a hirdetésben megjelenített termékről vagy szolgáltatásról, vásároljanak, vagy töltsenek le egy alkalmazást.

7) Nem beágyazott out-stream hirdetések: a videó elindul a háttérben lenémítva, miközben a felhasználó böngésznek, és kattintásra levehetik róla a némítást. Csak mobilon elérhető hirdetési formátum, és nem érhetők el a YouTube-on, csak más Google-partner weboldalakon és applikációkban.

#promobox-newsletter###

A YouTube hirdetés készítés lépései

1) Határozzuk meg a célunkat: mit szeretnénk elérni a hirdetéssel? Több vásárlót akarunk szerezni? Növelni szeretnénk a márkaismertséget? Vagy talán a weboldalunk forgalmát szeretnénk növelni? A célunk meghatározása segít a megfelelő hirdetésformátum kiválasztásában.

2) Hozzuk létre egy videókampányt: a Google Ads felületén hozhatjuk létre a kampányunkat, mindössze annyit kell tennünk, hogy a kampány típusának kiválasztásánál a "Videó" kampánytípust választjuk. Itt beállíthatjuk a célunkat, a hirdetésformátumot, a célzást, a költségvetést és a videóhirdetést is.

3) Válasszunk hirdetésformátumot: a YouTube számos hirdetésformátumot kínál, amelyek mindegyike más-más célokra alkalmas. Ezekről az előbbi vázlatpontban írtunk.

4) Célozzuk meg a megfelelő közönséget: a YouTube fejlett célzási lehetőségeket kínál, amelyek segítségével elérhetjük a hirdetésünkkel a legmegfelelőbb embereket. Célozhatunk demográfiai adatok (kor, nem, lakhely), érdeklődési körök, online viselkedés és még sok más alapján, akárcsak Google hirdetések készítése során.

5) Készítsünk ütős videót: a videó a YouTube kampányunk legfontosabb eleme. Fontos, hogy figyelemfelkeltő, informatív és szórakoztató legyen. A videó hossza a hirdetésformátumtól függően változhat. Emellett a Google segítséget nyújt a videóhirdetések elkészítésében, mivel számos testreszabható sablont biztosít a hirdetők számára.

Video hirdetés létrehozása a Google Ads felületén

6) Határozzuk meg a költségvetést: a YouTube hirdetések ára a hirdetésformátumtól, a célzástól és a versenytől függően változik. Dönthetünk napi vagy havi költségkeretről is.

7) YouTube hirdetés közzététele: ha mindent rendben találtunk egy átfogó ellenőrzés után, tegyük közzé a YouTube kampányt.

8) Kövessük nyomon az eredményeket: fontos, hogy nyomon kövessük a hirdetésünk eredményeit, hogy lássuk, mennyire hatékony, és folyamatosan optimalizálni tudjunk.

Amennyiben még nem rendelkezel megfelelő tapasztalattal a hirdetéskezelés területén, úgy célszerű inkább egy profi online marketing ügynökségre bízni a dolgot!

A cikket a Kiszervezett Marketing Kft. készítette.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben