Hogyan szerezhetsz előnyt a TikTokon a keresőoptimalizálás (SEO) eszközeivel?
A TikTok rohamos növekedése nem maradt észrevétlen a digitális térben: maga a Google is elismerte, hogy a TikTok erős versenytársává vált, különösen a feltörekvő Z generáció számára - amely már nem szeret elmerülni a részletekben, sokkal inkább preferálja a vizuális tartalmakat, és kiemelten a rövid, informatív videókat.
Bár a TikTok nem akarja felváltani a Google-t, bizonyos keresési funkciókkal már most is rendelkezik.
Hogyan jön képbe a SEO a TikTokon?
A TikTokon a tartalom optimalizálásának legfőbb célja, hogy a videók a megfelelő célközönséghez jussanak el. Mivel a TikTok algoritmusa mestere a felfedezésnek, már néhány kisebb változtatás is jelentős hatással lehet a láthatóságra. De pontosan hogyan?
A TikTok nem csupán egy átlagos közösségi platform, hanem egy felhasználóközpontú hálózat, amely egy komplex algoritmust használ, hogy testreszabja és elősegítse a tartalom felfedezését. Minden egyes tartalom és interakció a felhasználó körül forog. És pontosan itt jön képbe a Te szereped, hogy az alábbi szempontok alapján tartalmadat a legtöbb felhasználóhoz juttasd el.
- Felhasználói interakciók: Mennyire foglalkoznak a követőid a videóiddal? Végignézik-e, kedvelik-e, vagy akár hozzáadják a kedvencekhez?
- A videódhoz kötődő információk: Gondolj itt a hashtagekre, kulcsszavakra, hangeffektusokra és a zenére. Mindezek befolyásolják a rangsorolást, hiszen ezek trend alapján változó népszerűsége is segíthet több embert elérni. Keresd, mi az, ami éppen fut, éppen népszerű és illeszkedik márkádhoz!
- Fiókadatok: Ide tartozik a földrajzi hely, eszköz és operációs rendszer, valamint azok az érdeklődési kategóriák, amelyeket a felhasználók kiválasztanak, és amely mind befolyásolja, milyen tartalom jelenik meg nekik.
Első pontban ismerd meg a célközönséged!
Hogyan lehet hatékonyabban kommunikálni? A válasz még mindig ugyanaz: ismerd meg a közönséged! Tudnod kell, milyen tartalmakat keresnek és melyeket kedvelnek leginkább.
A találgatás helyett fordulj a TikTok beépített elemző funkciójához, amely az alkalmazáson belül érhető el. Ha pontosan tudod, hogyan reagál a közönség a tartalmadra, akkor a jövőbeni tartalmakat is sokkal hatékonyabban tudod hozzájuk igazítani. A követői statisztikák ebben az esetben nélkülözhetetlenek. A TikTok különféle kategóriákban teszi lehetővé a követői adatok áttekintését:
- Követők: Ebben a szakaszban megtudhatod, hányan követnek, mennyit növekedett a közönséged az elmúlt időszakban, és melyek voltak a legnépszerűbb videóid. Továbbá áttekintést kaphatsz arról is, milyen trendek vagy hangok népszerűek a követőid körében. Ennek segítségével az új tartalmaidat még jobban a közönség ízléséhez igazíthatod.
- Nemek aránya: Ezen az oldalon információt kapsz arról, hogy mennyire kiegyensúlyozott a férfi-nő arány a követőid között. Megállapíthatod, hogy a női vagy a férfi követőid mennyire reagálnak aktívan a megosztott tartalmakra.
- Legfelső hely: Ebben a részben megtudhatod, honnan származnak legfőképpen a követőid. Bár a TikTok városokra osztja le a követőidet, legfeljebb öt ország közötti részletezésre van lehetőség.
- Követői tevékenység: Itt azt láthatod, mely időszakokban a legaktívabbak a követőid. Ez nélkülözhetetlen információ, amikor arról van szó, mikor érdemes új tartalmakat közzétenni, hogy a lehető legtöbben lássák azt.
Mindezen adatok fényében sokkal átgondoltabban és hatékonyabban tudod megszólítani a közönségedet.
Támaszkodj itt is a kulcsszavakra
Bár a TikTok egy teljesen új terület lehet számodra a Google-hez képest, a jó hír az, hogy a megszokott SEO eszközök, mint az Ahrefs, a Semrush vagy akár a Google Ads Kulcsszótervező még a TikTok esetében is kiválóan alkalmazhatók ahhoz, hogy megértsd, mit keresnek az emberek az általad képviselt területen vagy iparágban.
A TikTok maga is különböző eszközöket kínál, melyekkel könnyebben használható keresőmotorként. Ezen eszközök közül kiemelkedik a javasolt kulcsszavak lehetősége. A kereső ikont egyből megtalálod felül és középen.
Hogyan kezdj neki a kulcsszókutatásnak TikTokod keresőoptimalizálásához?
- Indulj el egy alap kulcsszólistával, ahogy más felületeken is tennéd (ld. korábbi cikkünket: Kulcsszókutatás - hogyan és mivel csináld)
- Térj vissza a TikTokra, és használd ki a platform keresője által kínálta előnyöket: írd be néhány kulcsszavad, és nézd meg, találsz-e további, releváns kulcsszavakat a felugró javaslatok között.A platform a beírt szavakhoz hasonló kifejezéseket ajánl fel, amiből egyből le tudod szűrni, hogy a felhasználók milyen szavakra keresnek.
Végül, egy átfogó kulcsszó- és hashtag-listával leszel gazdagabb, ami aranyat ér a TikTok SEO stratégiádban.
A kívánatos TikTok tartalmak tekintetében is kapsz segítséget
A kulcsszavak mellett található nagyító ikonra kattintva a kiválasztott kulcsszóhoz kapcsolódó videók jelennek meg, melyeket tanulmányozva ötleteket gyűjthetsz, hogy mások miket készítettek, és a platform mely tartalmakat találta hasznosnak (sorolta előre). Próbálj észrevenni hasonlóságokat - akár a tartalomban, időtartamban, hashtagekben vagy a leírásban.
Építs értékes tartalmat a kulcsszavak köré
Miután kiválasztottad a brandedhez kapcsolódó releváns kulcsszavakat és gyűjtöttél egy kis inspirációt a kapcsolódó videókból, kezdj el köréjük tartalmat építeni!
TikTok videód tervezése során ezeket is gondold végig:
- Feliratok: milyen feliratokat fogsz használni a videó címében és leírásában, amely tartalmazza kulcsszavaidat is?
- A videóban megjelenő szöveg: milyen feliratokat tudsz beilleszteni magába a videóba?
- Hang: Próbád meg a videó első néhány másodpercében egyből kimondani a kulcsszavakat, hogy növeld a láthatóságát.
“A TikTok videók láthatóságának növelése nem csak a TikTokon belül hasznos. A Google is egyre inkább indexeli a videós tartalmakat. Tehát ha helyesen használod a kulcsszavakat és megfelelő tartalmat építesz rájuk, nemcsak a TikTok közönséget éredi el, hanem tartalmad a Google keresési eredményeiben is jobb helyezést érhet el.”
Hastagelj okosan!
A hashtagek kiváló eszközök a tartalom terjesztéséhez és a megfelelő közönség eléréséhez, nemcsak a TikTokon, hanem számos más közösségi média platformon is. Ugyanakkor gyakran használják őket “ész nélkül” túlzsúfolva, aminek nincs túl sok értelme.
Amikor kulcsszavakat és hashtageket használsz, fontos, hogy kereshető és releváns kifejezéseket válassz. Érdemes arra is figyelni, hogy bár a nagyon népszerű hashtagek vonzóak lehetnek, ne feledd, hogy ezekre nagy a verseny, így ha ezeket használod, tartalmaid könnyen elvesznek a tengernyi másik között.
Ezzel szemben az úgynevezett niche hashtagek célzottabban érik el a legrelevánsabb közönséget, mivel kevésbé túlzsúfoltak. Az ideális stratégia az általános és a niche hashtagek kombinálása - épp úgy, ahogyan a kulcsszavak kiválasztásánál is érdemes a legkeresettebbeket és a specifikusabb, kevéssé keresetteket is felvenni a listára.
Használj népszerű zenéket
A TikTokon a zene az egyik legfontosabb eszköz. A tartalmadhoz illeszkedő, a célközönséged által kedvelt zenék hatalmas változást hozhatnak az elérésedben. A megfelelő zene kiválasztása nem csak a hangulatot fokozza, de az érzelmi kapcsolatot is erősíti a nézőiddel.
A különböző zenei trendek megfelelő alkalmazásával a nézők azonnal kapcsolatot teremtenek a videóddal. Az egyes zenékhez bizonyos tartalomtípusok tartoznak, így célközönséged már az első hangok után tudni fogja, milyen jellegű videóra számíthat - és ha ez egybeesik azzal, amit épp keres, nyert ügyed van, hiszen máris nyitottabb lesz a mondanivalódra. Válassz zenét okosan, és hozd közelebb magadhoz a közönséget!.
Összegzés
Bár a Google SEO és a TikTok SEO két különböző dolog, láthatjuk, hogy néhány taktika azért jól kombinálható. Az algoritmus folyamatos változása miatt senki sem tudja pontosan, mennyire fontosak az egyes tényezők és összetevők a TikTok SEO-ban, de egy dolog biztos: minden tényező számít, ezért a videód népszerűsítésének érdekében érdemes minden egyes pontot figyelembe venni és megfelelően alkalmazni, akár egy szakértő digitális marketing ügynökség bevonásával.
#promobox#Készen állsz a TikTok világának meghódítására? Segítünk! Ne maradj le az új ügyfelek megszerzéséről, lépj előre a keresési találatok listáján!##