A tavalyi évhez hasonlóan, idén is összegyűjtöttük azokat a PPC trendeket és újdonságokat, amelyek jövőre, 2022-ben várhatóak, marketing fronton. Ha érdekelnek a legújabb módszerek, akkor ez a cikk neked szól!
PPC, avagy a marketing stratégiád oszlopos eleme
A PPC, különösen a Facebook és a Google Ads kampánykezelés alaposan megtervezett stratégiával és kiváló kivitelezéssel, olyan kiemelt szerepet játszanak egy vállalkozás digitális marketingjében, mely szignifikánsan növelheti az eladások számát és növekedésének mértékét. Különösen igaz ez, ha a kampányok naprakészek, követik a trendeket és használják a bevált, innovatív megoldásokat.
A következő bekezdésekben ezekről az új megoldásokról és trendekről lesz szó, bemutatjuk, melyik lehetőségekkel érdemes a leginkább élni.
Mesterséges intelligencia
Tudom-tudom. A mesterséges intelligencia nem egy újkeletű eszköz, már évek óta széles körben elérhető marketing megoldás. Ennek ellenére azonban a mesterséges intelligencia javaslatait, egészen idáig fenntartásokkal kezeltük. Ennek ellenére az a tapasztalatunk, hogy 2021-re már hatalmas fejlődést ért el a technológia, és jól használható javaslatokat is tesz például a Google Ads hirdetéskezelés során.
Néhány fontosabb terület, amelyben az MI hatékonyan tudja segíteni a munkánkat:
- Segít optimalizálni a kulcsszavakat és hirdetéseket egy bizonyos esemény után, például a CPC jelentős esését követően
- Előrejelzést ad a hirdetések teljesítményét illetően, például egy adott kulcsszólista vagy célcsoport alapján
- Analizálja az ajánlattételt és javaslatokat tesz annak optimalizálására
Ezek az előrejelzések, javaslatok és ajánlattételi korrekciók mára már kifejezetten pontosan működnek és jó alapot és segítséget adhatnak a megfelelően optimalizált kampányokhoz, kiváltképpen a Google Ads hirdetéskezelés során.
Automatizáció
Az automatizáció az utóbbi években repülőrajtot vett, de egyes elemzések szerint 2022-re az automatizált rendszerek csaknem 300 milliárd dollár bevételt fognak termelni a cégeknek, éves szinten.
PPC fronton az automatizált rendszereknek sok pótolnivalója van, ugyanis az egyéb rendszerekhez képest igen elmaradott, de jó hír: 2022-ben jön a segítség.
PPC hirdetések terén a következő automatizációs lehetőségekre számítunk 2022-ben:
- hirdetések tesztelése
- Call-to-action elemzés
- Adatelemzés és diagnosztika
Konverziókövetés
A konverziókövetés kulcsfontosságú eleme a megfelelően optimalizált hirdetéseknek. De gyakran előforduló probléma, hogy ezek követése akadályokba ütközik, menet közben elvész az adat, így a manuális optimalizálás sem tud megfelelő mederben maradni, illetve az algoritmus sem tud kellő adatot gyűjteni, ahhoz, hogy hatékonyan dolgozzon.
A Facebook konverziókövetés egyre nagyobb hangsúlyt kap, különösen mióta megjelent a mindent felkavaró iOS 14 operációs rendszer. Egyre nagyobb fejlődést tapasztalunk az offline konverziókövetésben, mely azt vetíti előre, hogy a jövőben egy pixelmentes konverziómérési lehetőséget fogunk kapni, aminek segítségével elkerülhetőek lesznek a technikai hibák.
A Google rendszerében is egyre hangsúlyosabb az offline konverziókövetés. A tapasztalt PPC-s tudja, hogy az offline konverziók mérése nem a túléléshez elengedhetetlen eszköz, hanem a leghatékonyabb optimalizálás eléréséért.
#promobox-newsletter###
Kis és középvállalkozások oktatása
A KKV szektor tipikusan az a szegmens akik a legtöbbet küzdenek a hirdetésekkel, köszönhetően az alacsony költségvetésnek. Azt ugye már tudjuk, hogy minél kevesebbet költünk, annál lassabban és kevesebb adat érkezik az algoritmus és a mi számunkra, ezért az optimalizálási folyamat lelassul és ezáltal az eredmények szállítása is. Ez sajnos 2022-ben sem fog változni, a rendszerek megfelelő működéséhez továbbra adatokra van szükség.
Éppen ezért a PPC típusú oktatóanyagok, mind offline és online formában, továbbra is szaporodni fognak és továbbra is piacukra találnak majd. Ha ilyen oktatóanyag megvásárlásán gondolkodunk, kiemelten fontos, hogy megfelelő céget és oktatóanyagot találjunk, hiszen ezen fog múlni a vállalkozásunk eredményessége.
Érdemes véleményeket kérni és olvasni az adott kurzusról és a céljainknak megfelelően (lehetőleg személyre szabottat) választani.
Interakció a TikTok közönségével
A PPC hirdetések piacára bombaként robbant be a TikTok és hamar széleskörű hirdető bázisra tett szert. Ennek ellenére nem minden hirdető repertoárjában szerepel ez a felület, mint potenciális hirdetési felület.
El kell fogadnunk a tényt: a TikTok velünk fog maradni még egy ideig… legalábbis 2022-ben biztos.
A felhasználók életkora és ezáltal fizetőképessége kitolódott, így már számolnunk kell velük is. Fókuszt helyezhetünk erre az eszközre is és IGEN itt is hatékonyan elérhetjük a célközönségünket és interaktálhatunk velük.
Ez volt tehát a 2022-es év trendjeinek egy kis szelete, de természetesen sok újdonságra és innovációra számíthatunk, ez nem is kérdés.
Fontos tehát a naprakészség, de talán még fontosabb az, hogy megtaláljuk a megfelelő fókuszt, azokat a hirdetési felületeket és módszereket, amelyek a vállalkozásunkat a leginkább támogatják. Legyen szó facebook hirdetésekről, vagy Google Ads hirdetéskezelésről, vagy bármely egyéb platfromról, talán a legfontosabb a hosszú távú, stratégiai gondolkodás.
#promobox#Ha arra vágysz, hogy hirdetéseid mindig naprakészek legyenek, válaszd a Selector-t hirdetéseid kezeléséhez!##