Habár az iOS 14 tervezett adatvédelmi intézkedései kedvezően hathatnak az iPhone felhasználók számára, a marketingesek jobb, ha odafigyelnek, ugyanis jelentős változások jönnek a Facebook Ads működésében. Igen, a kettő összefügg, és jobb mielőbb felkészülnöd!
Mit hoz az iOS 14?
Az Apple az iOS 14 rendszerverzióval olyan módosításokat vezetett be, amelyek hatással vannak a Facebook SDK-ból, a Facebook-képpontból és hasonló eszközökből érkező események fogadására és feldolgozására. Miről is van szó?
Jelenleg az Apple eszközein minden harmadik-féltől származó applikációnak kötelező a felhasználó tudtára adnia, hogy milyen személyes adatokhoz fér hozzá működés során, nemsokára pedig minden appnak ami hirdetéskövetést használ engedélyt kell kérnie a felhasználótól arra. Manapság már egyre többen tisztában vannak azzal, hogy a róluk gyűjtött adatokból a tech-cégek hatalmas profitokra tesznek szert, így nem meglepő, hogy a reklámipar szakemberei jövedelemcsökkenést jósolnak az Apple felhasználók felől, nem is kis mértékben. Várhatóan a legtöbb felhasználó nem fogja engedélyezni a követést, azaz ilyen esetben a Facebook sem lesz képes lekövetni a felhasználó tevékenységét a hirdetés által linkelt weboldalon.
Milyen változásra lehet számítani a Facebook Ads terén?
A Facebook hirdetéskezelő bevezeti új összesített eseménymérési funkcióját, amely segíti a hirdetők arra irányuló törekvéseit, hogy a felhasználók privátszférájának fenntartása mellett is hatékony kampányokat tudjanak futtatni. Az összesített eseménymérés korlátozza majd a hirdetők által a Facebooknak a képponton és hasonló eszközökön keresztül továbbítható adatok mennyiségét és típusait.
#m1-y#A hirdetők egy webtartományból (domainból) legfeljebb 8 konverziós eseményt fognak tudni használni.##
Egy másik fontos változtatás, hogy az összes automatikus szabály csak a 7 napos kattintásos hozzárendelési beállítást fogja támogatni. Az összes olyan meglévő szabály, amelynél ez még nincs beállítva a 7 napos kattintásos beállításra áll át.
#promobox-newsletter###
Mi a helyzet a domain igazolással?
A domain igazolás nem egy új dolog, már az iOS 14 megjelenése előtt is voltak funkciók, melyek az igazolás hiányában nem voltak elérhetőek a hirdetők számára.
#m1-y#Most azonban még kevesebb lehetőségünk lesz, ugyanis a konverziós kampányok esetében a weboldalon elhelyezet konverziós események már csak domain igazolással lesznek beállíthatók.##
Ha nem tudod a webtartomány számára használható eseményeket megváltoztatni, a konverziók helyett érkezésioldal-megtekintésekre vagy hivatkozáskattintásokra optimalizálhatod a hirdetéseket, azonban ez kevésbé hatékony.
Hogyan lehet igazolni a domaint?
A domain igazolás lényegében három különböző módszerrel lehetséges. Először is lépj fel a Facebook vállalkozáskezelő felületére, lépj be fiókod beállításaiba, majd A márka biztonsága menüpont alatt válaszd ki a Tartományok lehetőséget. Itt három hitelesítési mód közül választhatsz. Érdemes egyeztetni a weboldal fejlesztőjével, és ő rá bízni a módszer kiválasztását illetve végrehajtását.
Amennyiben Wordpress alapú oldallal rendelkezel, ajánljuk a meta-tag beillesztéses verifikációt - ennek a lényege, hogy egy kódsor beszúrásával bizonyítod a Facebook felé, hogy a domain felett valóban te rendelkezel. A Head, Footer and Post Injections bővítmény segítségével könnyen, akár programozói tudás nélkül is hozzáadható a kód a weboldal Header részébe. Miután telepítetted a bővítményt, a Beállítások > Header and Footer menüpontban található oldalon tudod beilleszteni a kódot.
Zárszó
Ne lepődj meg, ha a következő pár évben még több korlátozás kerül a felhasználói tevékenységek lekövetésére, és ezáltal újabb kihívások adódnak a hirdetés terén. Az állami szervek elkezdtek foglalkozni az emberek adatainak védelmével az interneten, a tech-cégek pedig ehhez alkalmazkodnak, Nekünk sincs más választásunk.
#promobox-szolg-ppc-facebook#További segítségre lenne szükséged, vagy csak inkább szakemberekre bíznád az ilyesféle módosításokat?##