Talán már ti is hallottátok a hírt, hogy 2021 februártól a Facebook korlátozza az egyes oldalakhoz tartozó aktív hirdetések számát. Elsőre talán ijesztő lehet a tény, de valójában a sok hirdetés nem minden esetben tesz jót az eredménynek, így a korlátozás hordozhat magában fejlődési lehetőségeket is. Ha érdekel, hogy pontosan mitől függ a megjeleníthető hirdetéseid száma, vagy hogyan használhatod ki a leghatékonyabban a helyzetet, érdemes elolvasnod blogcikkünket!
Miért szükséges a limit és mit takar?
A Facebook az elmúlt időben jelentősen módosítja a hirdetési feltételeit: először a kreatívokra vonatkozó 20%-os szabályt törölte el, majd most februártól csak korlátozott számban futhatnak az egyes oldalakhoz tartozó aktív hirdetéseink. Ennek egyik fő oka, hogy a Facebook szerint a hirdetések nagy száma ronthat az eredményeken, célja tehát a limittel, összességében a hirdetési teljesítmény javítása. A gyakorlatban ez a következőket jelenti:
- Tanulási fázisban maradó hirdetések számának redukálása: Abban az esetben, ha túl sok hirdetést futtatsz egyszerre, kevesebb hirdetéssorozatod tud kilépni a tanulási fázisból. Ez tulajdonképpen az az időszak, amikor a Facebook hirdetésmegjelenítési rendszerének még nincs elegendő információja arról, hogy kiknek és hol érdemes megjeleníteni az adott hirdetést, ezzel optimalizálva a hirdetés teljesítményét. Egy hirdetés minél többször jelenik meg, annál jobb az optimalizálás, ám ha sok hirdetést futtatsz egyszerre, azok ritkábban fognak megjelenni.
- Költséghatékonyság: Amint a Facebook hirdetésmegjelenítési rendszere optimalizálni tudja a teljesítményt - amely a fent említett tanulási fázisból való kilépéssel valósul meg - az adott hirdetés máris kisebb részt fog elkölteni a költségkeretből.
Kit és hogyan érint a korlátozás?
A hirdetési limit egy adott oldal összes aktív, valamint ellenőrzés alatt álló hirdetését veszi figyelembe. Az, hogy személy szerint a Te oldaladnak mennyi hirdetése futhat a jövőben, függ a vállalatod méretétől, ezzel együtt attól, hogy az elmúlt 1 évben mennyit költöttél havonta. Ezek alapján 4 csoportba sorolhatók be az oldalak:
- Kis és közepes méretű oldalak (az elmúlt 1 évben: 100 ezer dollárnál kevesebb maximális havi költés) → 250 aktív hirdetés
- Közepes és nagy méretű oldalak (az elmúlt 1 évben: 1 millió dollárnál kevesebb maximális havi költés) → 1000 aktív hirdetés
- Nagyobb méretű oldalak (az elmúlt 1 évben: 10 millió dollárnál kevesebb maximális havi költés) → 5000 aktív hirdetés
- Legnagyobb méretű oldalak (az elmúlt 1 évben: 10 millió dollár, vagy annál magasabb maximális havi költés) → 20 000 aktív hirdetés
Ehhez kapcsolódóan fontos megjegyezni, hogy mivel ezek igen magas költések - főként a hazai piacon -, így a limit elsősorban hazai viszonylatban a nagyobb, vagy a nemzetközi hirdetőket fogja jelentősebben érinteni.
Természetesen a korlátozás esetében a Hirdetéskezelőben lévő hirdetési blokkokról beszélünk, a kreatívokat tehát ez nem érinti, így a hirdetők továbbra is számos kreatív tartalmat használhatnak cégmérettől függetlenül. Jó hír továbbá, hogy az automatikus elhelyezésű, a dinamikus kreatív tartalmú és a dinamikus hirdetések egynek számítanak, a kreatív tartalmak számától függetlenül is.
#promobox-newsletter###
Innen tudhatod, hogy hány hirdetést futtathatsz
A Vállalkozáskezelő kapcsolódó menüpontján belül azt is megnézheted, hogy oldalad melyik kategóriába esik, tehát hány hirdetést van lehetőséged futtatni. Ezt a funkciót a menün belül az Oldalankénti hirdetési limitek nevű eszköz alatt találod. Itt tudomást szerezhetsz a limit életbe lépésének pontos dátumairól is.
A hirdetési limitről továbbá fontos tudnod, hogy oldalanként értendő, nem pedig felhasználónként/fiókonként. Egy adott oldal adminisztrátorának lehetősége nyílik arra, hogy szabályozza a külsős fiókokból érkező hirdetések számát újabb hirdetési limitek beállításával, a partnerekre vonatkozóan. Ezt szintén az Oldalankénti hirdetési limitek nevű eszköz alatt teheti meg az adminisztrátor.
Amennyiben a hirdetési limitekkel kapcsolatos esetleges kiskapukra gondolunk (akár arra, hogy több oldalt, vagy egy oldalhoz több hirdetési fiókot hozunk létre) könnyen lehet, hogy veszélyeztetjük saját teljesítményünket, ugyanis így egyszerre több fiókot is kézben kell tartanunk, amely plusz ráfordításokat és energiát igényel, és azt is figyelembe kell vennünk, hogy oldalaink egymás ellen fognak licitálni/versenyezni, amely plusz költségekkel jár.
Összegzés
Érdemes már most elkezdened az oldalad és ezzel együtt hirdetéseid ellenőrzését, hogy ne érjen meglepetés, amikor a limit életbe lép. Amennyiben szükséges, állíts be saját hirdetési limiteket a hozzáférő partnereidnek szólóan, és rendszerezd úgy hirdetéseidet, hogy a limit alá eső hirdetések kellően relevánsak és hatékonyak legyenek. Tartsd észben, hogy a korlátozás életbe lépése után - a felső korlát meghaladása esetén - csak akkor hozhatsz létre újabb, vagy módosíthatsz jelenlegi hirdetéseket, ha a meglévők közül szelektálsz. Ha kíváncsi vagy 7 tippre a Facebook kampányok sikeres beállításához, olvasd el egy korábbi blogbejegyzésünket.
#promobox-szolg-ppc-facebook#Ha bizonytalan vagy Facebook kampányaid kezelését illetően, mi segíthetünk!##