Kétféle marketinges létezik. Az egyik azt hiszi már nem lehet hova fokozni a kampányát, a másik sosincs megelégedve, mindig innovatívabb és átütőbb szeretne lenni a piacon. Itt van a nyakunkon a Facebook Thread, ami úgy tűnik kiütéssel fog győzni mindkét tábor képviselőinél. Mutatjuk miről van szó és hogyan érdemes kiaknázni a lehetőségeit.
Mi is az a Facebook Thread?
A “thread”, azaz fonál, szál kifejezés nem véletlen, hiszen az elnevezés egy egymással összefűzhető tartalmi egységet takar.
Innentől kezdve ha például egy konferenciáról teszel ki egy adott esemény égisze alatt posztokat, vagy egy hosszabb kampányt tervezel, vagy akár egy esemény sorozatot, vagy bármiféle időben elhúzódó tartalmi blokkot, ezeket egyetlen szálra felfűzheted a Facebook Thread segítségével.
Egyelőre közszereplőkkel tesztelik a funkciót és nem tudni mekkora lesz a karakterlimit és milyen módon jeleníti meg a láncolatot a felhasználóknak. A Twitter hasonló funkciójából és az eddigi tapasztalatmegosztásokból kiindulva feltehetően rövidebb tartalmi elemek lesznek összekapcsolhatók és azokat kronológiai sorrendben nézhetjük végig, melyek közül csak az elsőt látjuk, a többi pedig érdeklődést követően nyílik meg előttünk.
Noha egyelőre csak egyes közszereplők, úgy mint Matt Navarra és Valon Kerolli tapasztalat megosztásaira hagyatkozhatunk mi is, de úgy tűnik többféle tartalomtípust is összefűzhetsz majd, azaz egy szálhoz tartozhat például sima képes, videós poszt és talán story is.
No, de ez se minden, ugyanis ha valaki a threaded egyik tartalma iránt érdeklődését fejezte ki (lájkolta, kommentelte, elmentette, megosztotta akár privátban, akár nyilvánosan) az az azt követő újabb tartalmi blokkjairól értesítéseket fog kapni.
Ugyanezt tudják a hozzászólások is, nem?
Egyáltalán nem.
Szemléltetjük a különbséget
Mire jó mindez?
Fogyasztó szempontból azért jó, mert semmiképpen se maradsz le egy Téged érdeklő információs egységről, tartalomgyártóként pedig nem kell azért imádkoznod, hogy egy általad ugyanazon tartalmi egységnek kezelt téma újabb posztját, story-ját biztosan lássa minden követőd mielőtt eltűnik a hírfolyam rengetegben, hiszen értesítéseket fognak kapni mindazok, akiket egyszer is érdekelt már valamilyen úton-módon az az adott téma. Amennyiben ez tényleg így valósul meg, akkor ez szerintünk zseniális lesz. Ami biztos, hogy hamarosan fény derül a titokra és mi résen leszünk.
Mikor és hol találom meg a funkciót?
A Facebook Threadet júniusban kezdte el tesztelni a Facebook Amerikában és mint ahogy az lenni szokott egy pár hónapos tesztelés után szépen lassan eljut hozzánk is. Nincs információnk arról, hogy van-e preferenciasorrend a funkció megjelenítését illetően például követőszám, vagy hivatalos oldal keletkezésének időpontja szerint, de nemzetközi oldalakat is kezelő ügynökségként az a tapasztalatunk, hogy a legtöbb esetben a tesztelést követő első megjelenések után fél éven belül megjelennek minden általunk kezelt Ügyfelünknél az újabb Facebook funkciók. Egy biztos, amint így lesz kipróbáljuk és szólunk. :)
#promobox-newsletter###
Mire használjam a Threadet?
Bármire, csak tudatosan.
Ezt egy kissé tovább boncolgatva íme néhány tipp:
- Új termék / szolgáltatás bevezetéséhez - Már a tervezési folyamatokról is posztolj! Legyél interaktív, kérd ki a véleményüket, akár szavaztass is csomagolásról, csomag összetételről, vagy időpontról. Fontos, hogy lássák, miből mi lett és az mikortól elérhető. Amennyiben limitált ideig kedvezmény is érvényesíthető, szintén kommunikáld. Ha minderről threadben posztolsz már akkor keresett lesz az új terméked/szolgáltatásod, amikor piacra dobod.
- Promóciós kampány keretein belül - Vezesd fel akár “jön, jön, jön” posztok kíséretében a várható promóciós kampányodat. Mesélj arról, miért van az adott termékedre/szolgáltatásodra szüksége pont most az átlagosnál is jobban a célcsoportodnak. Ne hagyd ki az infók közül azt sem, melyek a Te terméked előnyei a konkurenciával szemben. Ha egy mód van rá, ez az előny ne, vagy ne csak az ár legyen!
- Tudástár megosztáshoz - Itt a kiváló lehetőség, hogy threadben fűzz össze egymáshoz illő, egymás folytatásának is betudható hasznos informatív tartalmakat. Hogy még hatékonyabb legyél, videózz a sima képes - szöveges posztok helyett! Amennyiben termékedet szerelni vagy telepíteni kell, akkor ez a tudástár megosztás számodra szinte kötelező.
- Brand bevezető kampányhoz - Egy új brand piacra lépése óriási izgalommal és szervezési munkával jár egy vállalkozó, egy cég számára. Mutasd meg és oszd meg ezeket az izgalmakat, pozitív, negatív érzéseket, vágyakat és célkitűzéseket leendő célcsoportodnak, hogy mikorra piacra lépsz, már szeressenek, kedveljenek és bizalommal forduljanak Hozzád, az általad képviselt márkádhoz.
- Esemény szervezéséhez - Ha az eseményed, vagy egy kurzusod csak két-három hónap múlva indul, akkor vezesd fel időben Facebook Thread posztok formájában. Keltsd fel az érdeklődést, mutasd meg minden oldalát, árulj el érdekességeket és kulisszatitkokat róla, hogy amikor kampányba kezdesz, azonnal legyenek rá jelentkezőid.
- Konferencia, koncertek, események közben - Folyamatos közvetítésekre is használhatod, melyek ugyanazon alkalomhoz kapcsolódnak.
Konklúzió
Ha azt gondolod, hogy a kampányodat nem lehet már hova fokozni, akkor gyorsan revideáld a nézeted, mert ez az új funkció alapjaiban ringatja meg elképzelésedet. Éppen ezért ha egy innovatív kampányt szeretnél és még a konkurenciád előtt szeretnéd kiaknázni az új lehetőségeket, hogy kitűnj a piaci zajból, akkor jó helyen informálódsz és azt javasoljuk, ragadd meg a napot, írd össze akár a fenti tippek alapján, milyen módon tudnád a soron következő kampányod tartalmi egységeit kommunikálni.
#promobox-szolg-ppc-facebook#Az elsők között akarsz lenni? Szeretnéd egy szakértő csapatra bízni a Facebook kommunikációd?##