Az elmúlt években dübörög az e-kereskedelem, egyre többen gondolják úgy, hogy havi bevételüket egy webáruház készítésével szeretnék kiegészíteni, de sokan vannak, akik a teljes vállalkozásukat egy online boltra alapozzák. A webáruházak egyre felkapottabbá válnak, ami vállalkozói szemszögből azt is jelenti, hogy egyre nehezebb érvényesülni az éles piaci versenyben. Emiatt elkerülhetetlen, hogy az új webáruház-tulajdonosok hirdessék magukat, hogy a potenciális vásárlók elé tehessék termékeiket.
Ebben a cikkben összeszedtük számodra azokat a Google Ads kampánytípusokat, amelyek megfelelő beállítások mellett segíteni fognak Neked abban, hogy sikeres webáruházad legyen.
Google Search kampány
A Google Search kampány az a Google Ads kampánytípus, amellyel bizonyos kulcsszavak megadásával vagy kizárásával finomhangolhatod, hogy mely keresési kifejezésekre jelenjen meg webáruházad vagy egyes termékeid. A Google Search kampány létrehozásának első lépése a kulcsszókutatás, ugyanis kezdetben ki kell válogatnod azokat a kulcsszavakat, amelyekre hirdetésedet meg szeretnéd mutatni az érdeklődőknek.
A Google Search kampány előnye, hogy 3 különböző kulcsszóegyezést is beállíthatsz - broad, exact, phrase -, valamint kizárhatod azokat a kifejezéseket, amelyekre egyáltalán nem szeretnél megjelenni.
A kulcsszavas kampányok további előnye mondjuk egy Facebook-on indított hideg célközönséges hirdetéshez képest az, hogy itt már olyan embereknek mutathatod meg termékeidet, akik specifikusan erre keresnek.
YouTube hirdetés
Hazánkban a webáruház-tulajdonosok között még mindig nem annyira elterjedt a videó hirdetés, viszont nemzetközi statisztikákból jól látszik, hogy ezek kiemelkedő eredményekkel és alacsonyabb eredményenkénti költséggel rendelkeznek.
A YouTube hirdetéseket is a Google Ads platformján belül állíthatod be, ahol testre szabhatod, hogy milyen érdeklődési körrel rendelkező emberekre szeretnél célozni, vagy milyen témájú YouTube csatornákon szeretnél megjelenni termékvideóddal.
Google Display
A Google Display hirdetés kiváló megoldás akkor, ha hideg célközönséget szeretnél megcélozni képes kreatívokkal, vagy akkor, ha újra szeretnéd célozni azokat az embereket, akik legalább egyszer már jártak a webáruházadban.
Annak érdekében, hogy növeld a Google Display hirdetésed hatékonyságát, érdemes minél több méretű képet/bannert készítened, hiszen a Google Display hálózaton különféle méretű helyeken jelenhet meg az ajánlatod.
#promobox-newsletter###
Google Shopping
A Google Shopping az a hirdetéstípus, ami a terméked képével, árával és nevével jelenik meg a Google találati oldal legtetején, vagy oldalsó sávjában. Annak érdekében, hogy Google Shopping hirdetést hozhass létre, regisztrálnod kell a Merchant Center-ben is. Ide kell feltöltened a termékfájlt, ami a termékeid összes fontos adatát tartalmazza. Ilyen például a termék neve, a leírása, a termék képe, az ár, vagy a termékoldal URL-je. Ezek segítségével lesz képes a Google arra, hogy a megfelelő adatokkal mutassa meg az érdeklődőknek a termékeidet a legrelevánsabb keresési kifejezésekre.
Performance Max
A Performance Max, azaz Teljesítmény Maximalizáló kampány a Google legújabb megoldása a hirdetők számára. Ez az új kampánytípus ötvözi az összes eddig említett Google Ads megoldást. A mesterséges intelligencia több típusú hirdetést állít össze a
feltöltött anyagok (kép, szöveg, és videó) használatával, és a lehető legjobb elérés és eredmény érdekében kombinálja ezeket, és ezek megjelenítésének módját.
A Performance Max egy olyan fél-automata eszköz a hirdetések között, ami leveheti a bonyolult kampánykezelés terhét azok válláról, akik eddig külső szaksegítség nélkül maguknak szerették volna ezt megoldani.
Összefoglalás
Cikkünkben 5 olyan Google Ads kampánytípust mutattunk be számodra, amelyek tökéletesek e-kereskedőknek a termékeik és a webáruházuk népszerűsítésének céljából. Több eszköz is az e-kereskedők rendelkezésére áll, hogy hirdessék termékeiket, de arra a kérdésre a választ, hogy melyiket válasszák a sok közül, a marketing és hirdetési stratégia határozza meg.
A cikket Biró-Szabó Nikoletta, a Rocketing Marketing Ügynökség alapítója írta.