Az online hirdetési kampányok jelentősége az értékesítésben hatalmas mivel a felhasználók vásárlási szokásainak nagy része az internetes megoldásokra korlátozódik. Ha például alkalmi ruhát keresünk akkor az első ami eszünkbe jut, hogy, hogy beírjuk a keresőbe az "alkalmi ruha" kifejezést.
Az eredmények gyorsan meglesznek, mert a legtöbb fizikai üzlettel rendelkező boltnak van webáruháza is, ezért könnyen és gyorsan felmérhetjük az ottani kínálatot is egyben.
Az online reklámozás terén sokan meg vannak győződve arról, hogy egy adott weboldalon elég egy bannert vagy szöveges hirdetést megjeleníteni. Sajnos ez nem ilyen egyszerű. A PPC kampánykezelés során a hirdetőknek egy rakás adatot figyelembe kell venniük, és alaposan át kell gondolniuk, hol és hogyan hirdetnek.
CPC jelentése - mit jelent ez a rövidítés?
A Google Ads (korábbi nevén Google Adwords) jelenleg a legnépszerűbb PPC hirdetési hálózat a világon. A hirdetések általában a keresési eredmények legtetején jelennek meg. Ugyanakkor nem könnyű feladat úgy beállítani a hirdetést, hogy annak költségei kifizetődőek legyenek. A kampányt úgy érdemes megtervezni, hogy könnyen kiszámítsuk annak összköltségét és várható hozamát.
Ha online kampányt futtatunk, a CPC fogalmának ismerősnek kell lennie. A kattintásonkénti költség rövidítése, mely fogalom az internetes reklámkampányokhoz kapcsolódik, és az internetes reklámok egyik mérőszámát jelenti. A CPC jelentése szerint lehetővé teszi egy adott kampány költségkeretének pontos beállítását és arra használjuk, hogy meghatározzuk azt az összeget, amelyet minden egyes hirdetésre leadott kattintásért fizetni kell. A végső kattintásonkénti költség természetesen nagymértékben függ attól a platformtól is amelyen a hirdetés megjelenik.
Kiszámítása nagyon hasznos lehet, hogy megtudjuk mennyire térül meg a kampány.
CPC = a hirdetésre leadott kattintások összköltsége / a hirdetésre leadott kattintások száma
Például: Ha 10.000 Ft-ot költöttünk egy olyan kampányra, amely 400 kattintást generált. CPC = 10000/400, ami átlagosan 25 Ft/kattintás költséget jelent.
Hirdetések mérése és elemzése
A kattintásonkénti költséget általában olyan hirdetők használják, akiknek napi kampány költségkerete van. A Google Ads által megvalósított PPC hirdetések pontosan és hatékonyan mérhetőek és elemezhetőek. Ez betekintést nyújt az olyan részletekbe, mint a látogatások és a konverziók.
Az üzleti tervezés szintjén nem kell semmit a találgatásra hagyni, a CPC segítségével könnyedén betekintést nyerhetünk a befektetés megtérülése.
Kulcsszavas hirdetések esetében például a megadott kulcsszavaktól függ, hogy a felhasználó számára milyen PPC hirdetések jelennek meg. Mielőtt elindítanánk egy ilyen hirdetést, a meg kell határozni, hogy a PPC-hirdetés mely kulcskifejezésekhez kapcsolódjon. Ki kell választani azt a maximális CPC-ajánlatot, amelyet kattintásonként hajlandóak vagyunk fizetni.
A CPC-kattintás tényleges költsége az az összeg, amelyet azért fizetünk, ha egy felhasználó a hirdetésére kattint. A gyakorlatban a tényleges CPC általában alacsonyabb lesz, mint a megajánlott maximum CPC.
Mi befolyásolja a CPC-t a Google Ads szolgáltatásban?
A Google Ads kattintásonkénti költséget számos tényező befolyásolja. Többek között a maximális kattintásonkénti összegtől is függ, hogy a hirdetés megjelenik-e vagy sem, de a CPC nagyobb mértékben függ a hirdetés relevanciájától, és az adott platformtól is.
#promobox-newsletter###
A hirdetés rangsor szerinti helye
Bizonyos mértékig magának a webhelynek a minőségétől függ, hogy megjelenhet-e az oldal tetején. A hirdetés rangja egy olyan érték, amely meghatározza hirdetésének pozícióját a többi hirdetőhöz képest. Fontos az a maximális kattintási ajánlat, amelyet a hirdető az első helyért hajlandó fizetni. Az egész folyamat valójában úgy működik, mint egy árverés ahol a legtöbbet fizető nyer.
A hirdetés rangja egy olyan érték, amely meghatározza a hirdetés pozícióját a versenytársak hirdetéseihez képest, és azt, hogy egyáltalán megjelenhet-e vagy sem. Számítása több szempont alapján történik:
- Az hirdetés minőségi mutatói
- A hirdetés, és az oldal relevanciája
- Ajánlott CPC
- Versenytársak ajánlatai
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Google Ads rendszerben a legmagasabb költségkerettel rendelkező hirdető nem feltétlenül kap magasabb helyezést. Ezen túlmenően egy nagy versenyt mutató kulcsszónak sokkal magasabb a tényleges CPC-je, mint a versenytársak által ritkán választott kulcsszónak. Sok múlik a hirdetés rangsor szerinti helyén és a minőségi tényezőn, amit nem szabad alábecsülni egy kampány létrehozásakor.
Zárszó
A CPC vagyis kattintásonkénti költség beállítása lehetővé teszi az Ads hirdetések költségeinek pontos tervezését. Ajánlott a PPC kampányt jól megtervezett SEO tevékenységekkel kombinálni, a két megoldás kiegészíti és erősíti egymás hatását a webhely nagyobb forgalmáért folytatott heves küzdelemben.
#promobox#Ha szeretnél egy jól felépített kampányt, keress meg minket!##