A vizuális megjelenés nem csak az offline marketing eszközök esetében (plakát, szórólap, arculat), hanem az online marketing világában is jelentős szerepet játszik, legyen szó webdesignról vagy hirdetési kreatívról. A vizuális tartalom megragadja a szemet és segítségével könnyebben eljuttathatjuk az üzenetet a közönségünkhöz. Viszont ahogy már azt megszokhattuk, a marketing világát, főleg az online területet folyamatos változás jellemzi, minden évnek megvannak a trendjei. Ha érdekel, milyen trendek határozzák meg az idei év hirdetési kreatívjait, olvasd el ezt a cikket!
Vissza a természetbe!
Az elmúlt 10 évben egyre nagyobb hangsúlyt kaptak az organikus, természetes design trendek, azonban az idei évben elfoglalja méltó helyét a top trendek között. A kialakult vírushelyzet jól látható mellékhatása a természeti értékek újra felfedezése és beépítése a hétköznapokba. Bár legtöbbünk csak hétvégente jut el a környező erdőkbe kirándulni, a vizuális elemekkel hétközben is eljuttathatjuk a természetet a felhasználókhoz.
Az arculat tervezés során a természeti elemek megjelenése a kreatívokon mindenképp pozitív hatással van a kattintásra, így érdemes ezt alkalmazni. A természetes fények, a lágy földszínek és árnyalatok használata, a folyamatos vonalak mind visszatértek a divatba. Ezek egyébként tökéletesen egybevágnak a minimalista trendekkel, a kontraszthiányos színpaletták, illusztrációk, a természetes környezet kialakítására tervezett filterek, a fa és kő textúrák mind trendik lesznek idén.
A retro újra trendi!
A tavalyi év után nem csoda, hogy visszatekintünk a könnyebb időkre. A nosztalgia mindenek felett, éppen ezért a vizuális anyagokban is megjelennek a régi idők trendjei. Rengeteg retro színpalettát és betűtípust láthatunk az online térben, melyek pozitív érzéseket hoznak elő az emberekből. A voxel grafikák is visszatértek, az egyszerű blokkokból álló grafikák tökéletesen ötvözik a retro megjelenést a videójátékok világával.
Homály és szemcsék
A színátmenetek már évek óta népszerű elemei a grafikai világnak. 2021-ben viszont több tervező új irányba tendál: még homályosabb és kevertebb hátterek. A szemcsés filter hozzáadásával a kreatívok szinte tapinthatók lesznek.
,,A szokatlan színek keverése intenzív homállyal és szemcsés textúrákkal egy teljesen új mood.” - mondta Claire Taylor, a 99design Senior Product Designere.
Ez a trend lehetővé teszi az előtér hangsúlyos elemeinek, akár a merész tipográfia vagy a hangulatos képek kitűnését a közel észrevehetetlen háttérből. Nem csupán vidám színátmeneteknél, hanem komorabb körülmények között is működik. A szemcsés textúra magában foglalja a grunge életérzést, az elmosódott kép pedig árnyékokat és az eddig láthatatlan elemek idézi meg.
#promobox-newsletter###
3D design
Bár a 3D design egyáltalán nem újdonság, mégis a technológia fejlődésével egyre menőbbé válik. A kiterjesztett és virtuális valóság előretörésével a 3D már megjelenik a webtervezésben és az alkalmazásokban, a megnövekedett internetes és technológiai sebesség és a csodálatos, könnyen elérhető szoftverek mind a 3D designok magasabb szintre emelését idézik elő.
Idén inkább az élethű, hiper valóságos látványok felé irányul a szakma, ezzel elmosva a digitális és fizikai határokat. Ezt segítve a 3D-s látványtervek igen hatásosak lesznek, és nem csak mellékelemként, hanem a középpontba emelve, akár egy egész weboldalt uralva jelennek majd meg. A fotók illusztrációkkal való kombinálása a 3D trendre is hatással van, a felkapott tervezők már kombinálják a 3D-s rajzokat fényképekkel vagy lapos illusztrációkkal. Mások animálják a 3D-s figurákat, ezzel kiemelkedve a többi versenytárs közül.
Monochrome, duotone
Egyszerű paletta, egyszerű design, de szuper erős jelenlét. A korlátozott színpaletta már egy ideje jelen van a modern design világában, és remekül kompenzálja az illusztrációk és a komplexebb grafikai elemek számának növekedését. A tervezőnek jó, hiszen az egyszerű színtémával több idő marad az összetettebb elemek elkészítésére, míg a felhasználónak is kedvez ez a trend, hiszen a figyelmét nem kuszáljuk össze bonyolult tervezési elemekkel, így igazán célba érhet az üzenet.
Konklúzió
Előreláthatólag ezek a design trendek uralják a vizuális terepet az idei évben. Az aktuális trendek alkalmazása jó hatással lehet az online marketing eredményeinkre, azonban fontos, hogy ne essünk át a ló túloldalára. Érdemes egy-két elemet finoman belecsempészni a meglévő vizuális kommunikációba, felfrissíteni a weboldalt vagy landing paget néhány trendi vizuállal.
#promobox#Ha szeretnéd kipróbálni ezeket a trendeket, mi szívesen segítünk a megvalósításban!##