Design

Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben

Írta:
Olvasási idő:
3
perc

A színek meghatározó jelentőséggel bírnak a vásárlói döntések során. Talán még nagyobb hatást gyakorolnak ránk, mint gondolnád, ezáltal elengedhetetlen mérlegelni, hogy a vállalkozásodhoz milyen tónust szeretnél társítani. Megbízhatóságot kívánsz árasztani vagy inkább luxus érzetet és tekintélyt, most indítod el a cégedet vagy éppen átalakításon és fejlesztésen tevékenykedsz? Bármi is legyen a célod, a színek vásárlói magatartásra gyakorolt hatásának megértése minden bizonnyal segítségedre lesz!

Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak?

Miért is fontos a színekkel foglalkoznunk?

A színek jelentése marketing szempontból döntő. A színek fogyasztói magatartásra gyakorolt hatását vizsgáló tudományos kísérletek egyértelműen megállapították, hogy befolyásoló, érzelem- és hangulatkeltő hatással bírnak, vásárlásösztönző, elköteleződést segítő, üzenetet támogató komponensként jelennek meg a vásárlási döntés folyamán. A színek segítségével már első pillantásra információkat közvetíthetsz a fogyasztók felé anélkül, hogy bármit is tudnának a termékedről/szolgáltatásodról. Valamint a márkaismertség erősítésében is szerepet játszik, ha mindig azonos színpalettát alkalmazol. 

A színek jelentése marketing szempontból meghatározó

Mit is jelentenek egyes színek?

  • Piros: energiát, veszélyt, szenvedélyt áraszt
  • Narancssárga: a szórakozást és a kalandot szimbolizálja, gyakran kedvezményre utal
  • Sárga: boldogságot, fiatalságot, optimizmust sugall
  • Zöld: a megújítást, jólétet, egészséget, természettel való kapcsolatot és gyakorta a fenntarthatóságot szimbolizáljai
  • Kék: megbízhatóságot, biztonságot, tisztaságot áraszt
  • Lila: a kreativitás és luxus megtestesítője
  • Rózsaszín: nőies, lágy, szentimentális szín 
  • Barna: őszinte, szilárd hangulatot teremt
  • Fekete: elegáns és szofisztikált, luxust és tekintélyt sugall
  • Fehér: a tisztaságot, minimalizmust testesíti meg

Természetesen a felsoroltakon kívül számos árnyalat létezik, valamint ezek hatása, mondanivalója használatuktól, kombinációjuktól, környezetüktől is függ. 

#m1-y# Fontos észben tartanunk, hogy különböző társadalmi, kulturális és piaci közegekben eltérően ítélhetik meg egyes színek jelentését. ##

#promobox-newsletter###

Vágjunk bele: hogyan válaszd ki a megfelelő színeket? 

Első lépésként határozd meg a márkaidentitást, az alapvető célokat, értékeket. Milyen érzéseket kelt a márkád a potenciális vásárlóidban? Mit szeretnél, hogy mit érezzenek a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban? Luxus érzetet kívánsz kelteni bennük vagy a megfizethetőséget szimbolizálnád? Kreatív vagy komoly a branded? 

#m1-y# A színválasztásodat a termékedhez/szolgáltatásodhoz, célcsoportodhoz és szektorodhoz igazítsd úgy, hogy közben illeszkedjen a brandedhez. ##

Vizsgáld meg a konkurencia által használt színeket is. Ez amiatt lényegi része a tervezési folyamatnak, mert a cél az, hogy kitűnj közülük, főként olyan helyzetekben, ahol a termékedet/szolgáltatásodat/vállalkozásodat egymás mellett említhetik velük. Nem szeretnéd ugyanazon tónusokat használni, hogy később esetleg összetévesszék őket veled, ugye? 

Inspirálódj, készíts akár moodboardot és válaszd ki a használni kívánt, harmonizáló színeket. 

Egy moodboard kiváló kiindulás a tervezéshez.

Segítségül lehet számodra a színkör, amelyben a sárga, a kék és piros az elsődleges színek, a másodlagosak ezek keverékei, vagyis a zöld, a narancs, az ibolya. A két említett csoport kombinációiból pedig megkapjuk a harmadlagos színeket. Érdemes egy semleges árnyalatot is választanod a fekete, a fehér vagy a szürke közül.

A színválasztás folyamán hasznos eszköz a színkör.

Hol használd a kiválasztott színeket?

Online és offline térben is számos esetben alkalmazhatod a meghatározott színeket. Íme néhány lehetőség, amiket érdemes észben tartanod: 

Zárszó

A vállalkozásod színválasztásához elengedhetetlen tisztában lenned a színek jelentésével, a célokkal, értékekkel, célcsoportod jellemzőivel és a környezeti adottságokkal. A megfelelő árnyalatok használata segíteni fog az üzeneted és márkaismertséged erősítésében, valamint a vásárlók érzelmeire is hatással lesznek.

#promobox-szolg-design#Nem szeretnél az arculattervezéssel bajlódni vagy úgy érzed, hogy segítségre lenne szükséged?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Így (ne) tedd céged hatékonyabbá 2025-ben!
Hatékonyság
Így (ne) tedd céged hatékonyabbá 2025-ben!
Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára