Közösségi média menedzsment

Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság

Írta:
Heni
Olvasási idő:
3
perc

Tudtad, hogy nem csak Licit alapon van lehetőséged Facebook hirdetési kampányt létrehozni, hanem létezik egy másik, Elérés és gyakoriság típus is? Ha te is szeretnéd előre tudni, hogy hirdetéseid milyen gyakran és mekkora célközönség számára jelennek meg az adott költségkeret mellett, akkor ez a neked való vásárlási típus! Amellett, hogy megtervezheted a kampányt, a várható teljesítmény becsült értékeit is már előre láthatod.

Mikor válaszd az Elérés és gyakoriság típust?

Egy új Facebook hirdetési kampány létrehozásakor - még a Kampánycélok kiválasztása előtt - lehetőséged van arra, hogy az alapértelmezett Licit helyett, az Elérés és gyakoriságot válaszd, a legördülő vásárlási típusok közül.

Bár a két típusnál szinte ugyanazok a beállítási opciók érhetők el, azonban az eredmények a Licit esetében kevésbé kiszámíthatók.

Ezzel szemben az Elérés és gyakoriság típusnál a Facebook maga számolja ki, hogy milyen eredményeket képes elérni a kampány az adott költségkeret, célközönség, hirdetési időszak, elhelyezés, stb. alapján. A kampányt pedig előre lefoglalhatod és megvásárolhatod.

#m1-y#Ha Te is szereted előre, minél pontosabban tudni a várható eredményeket, akkor ez a típus lehet a jobb választás számodra!##

Mikor ne válaszd az Elérés és gyakoriság típust?

Ha az Érdeklődők, Alkalmazás hirdetése vagy Értékesítés kampánycélt választanád

Míg a Licit típus esetében a kampánycélok között az Ismertség, Forgalom, Aktivitás, Érdeklődők, Alkalmazás hirdetése és Értékesítés is elérhetők, addig az Elérés és gyakoriság típusnál csak az első 3 opció közül választhatsz. A kampánycélokról bővebben az alábbi a blog cikkünkben olvashatsz:Hogyan válaszd ki a megfelelő kampánycélt Facebookon?

Facebook Licit vásárlási típus kampánycélok
Facebook Licit vásárlási típus kampánycélok

Facebook Elérés és gyakoriság vásárlási típus kampánycélok
Facebook Elérés és gyakoriság vásárlási típus kampánycélok

Ha lehetséges, hogy időközben módosítani kell valamin

Az Elérés és gyakoriság vásárlási típusnál, ha egyszer véglegesítetted és lefoglaltad a kampányt a beállított adatokkal együtt, azokon ezután már nem tudsz módosítani.
Vagyis, itt nincs lehetőség arra, hogy a hirdetések futtatása közben változtass a végdátumon, a költségkereten vagy akár a hirdetés szövegén, kreatív tartalmán, stb. Csak törölni tudod az adott kampányt vagy hirdetéssorozatot, ezután pedig egy újat kell létrehoznod a módosított adatokkal. A törölt kampány vagy hirdetéssorozat természetesen csak a törlés idejéig elhasznált költséget fogja felszámolni, nem az előre tervezett teljes budge-t.

Ha a hirdetés nem fut folyamatosan

Elérés és gyakoriság esetén a hirdetéssorozaton belül mindig kell, legalább egy aktívan futó hirdetésnek lennie. Ha nincs ilyen, akkor a rendszer automatikusan le fogja azt állítani, amit így később már újraindítani sem lehet. Tehát, itt arra sincs lehetőség, hogy egy hirdetést szüneteltess, majd egy későbbi időpontban újraindítsd azt. Ilyen esetben, minden hirdetési időszakhoz külön hirdetéssorozatot kell létrehoznod.

Hirdetést pedig csak akkor törölhetsz, ha a hirdetéssorozatban több hirdetés is van. Ha csak egy hirdetést tartalmaz a hirdetéssorozat, azt nem lehet törölni. Ilyenkor, előbb hozzá kell adnod egy második hirdetést, és azután már törölhető lesz az első.

#promobox-newsletter###  

Egyedi beállítási lehetőség, a gyakoriság

Az Elérés és gyakoriság típusú hirdetés sorozatoknál plusz lehetőségként, a gyakoriságot is testre tudod szabni.
Itt azt tudod megadni, hogy a hirdetéseid a felhasználók számára milyen gyakran és hányszor jelenjenek meg. Például 5 megjelenítés 3 naponta.

A gyakoriságot módosítva a rendszer kiszámolja, hogy az aktuális célközönségből kb. mennyi embert tudsz elérni az adott költségkeret mellett.

Összegzés

Az Elérés és gyakoriság vásárlási típussal tehát lehetőséged van arra, hogy a kampányokat előre lefoglald, az előre becsült elérési és a pontosan meghatározott gyakorisági adatokkal, a megadott költségkeret mellett.

#promobox#A fentiek alapján Neked mi a véleményed az Elérés és gyakoriság típusú Facebook hirdetési kampányokról? Használtad már korábban? Ha igen, mik a tapasztalataid? Ha még nem, próbáljuk ki együtt!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?